Engels voetbal

Toch wel een rare gewaarwording om Vlaar als ouwe lul na zijn voetbalcarrière te zien analyseren. Als ik hem zie dan lijkt het de dag van gisteren dat ie als talentje bij Jong Oranje speelde. En die presentator van Viaplay verzorgde toch het commentaar bij fifa game? We worden oud 😅

Nu wil Liverpool onze doelman Lucca Brughmans halen voor 35 MILJOEN!

Helemaal gestoord die voetbalwereld. Die heeft dus nog geen 20 matchen gespeeld in de A-kern bij Genk.

Twee jaar geleden haalde Chelsea ook al Mike Penders weg bij ons voor 20 miljoen na twee matchen bij de A-kern.

Het levert veel geld op, maar ik zie toch liever jonge talenten blijven.

Bekijk bijlage 8491
Heb me altijd weer verbaasd hoe jullie zoveel goede keepers kunnen opleiden? Niet normaal meer. Overigens leiden jullie tegenwoordig ook betere aanvallers dan hier in NL. Tis wel eens anders geweest.

Heb me altijd weer verbaasd hoe jullie zoveel goede keepers kunnen opleiden? Niet normaal meer. Overigens leiden jullie tegenwoordig ook betere aanvallers dan hier in NL. Tis wel eens anders geweest.
Heb het gevoel dat ze daar in Belgie veel meer met data doen, in ieder geval Brugge en Union. Valt mij op dat Belgische topclubs tegenwoordig juist die obscure pareltjes opduiken die Nederland vroeger haalde (waar de Nederlandse top tegenwoordig vooral in bekende competities 'scout'). Afgezien van transfers kun je met een data gedreven aanpak in de jeugd natuurlijk ook gerichter de profielen trainen die je nodig hebt en die bij het moderne voetbal passen. In Nederland lijkt de tijd toch stil te staan. Dat veel Nederlandse talenten buiten Nederland niet meer zo imponerend lijken zou best kunnen komen omdat we nog steeds denken in 2005 te leven: spelers moeten ten alle tijden technisch opgeleid worden. Zaken als fysiek en tactische wendbaarheid zijn secundair.

Overigens denk ik ook dat de reputatie van Belgie als een (onterecht) wat minder prestigieus talentenland als Nederland in hun voordeel werkt. Veel van die Belgische aanvallers (zie Doku, Moreira, Pardo etc.) gaan eerst een tijdje bijvoorbeeld in Frankrijk ballen bij middenmoot tot subtop en maken daarna een grote stap. Dat werkt toch vaak beter dan de Nederlandse grote talenten, die gelijk naar de premier league willen en daar vervolgens stokken in hun ontwikkeling.

Qua keepers dit vooral bij Genk en dat is vooral dankzij Guy Martens. Courtois is natuurlijk een absolute uitschieter, maar ook Vandevoordt speelt nu bij RB Leipzig en Penders zit bij Chelsea. Brughmans gaat dus naar Liverpool, maar blijft nog tot het einde van het seizoen bij Genk. Ook veel keepers uit de jeugd die bij kleinere Belgische clubs spelen.

Ook Senne Lammens die nu bij Manchester United speelt is knap.

Qua aanvallers vind ik het niet per se beter. Doku heeft potentieel, maar is die beter dan Gakpo op dit moment? Natuurlijk zijn er nog Fernandez-Pardo en Moreira, maar dat is nog geen absolute top. Fernandez-Pardo wel voor 60 miljoen naar Newcastle. Die Engelsen zijn HE-LE-MAAL de weg kwijt met hun geld gooien.

En als het niveau van de aanval is toch ook geen Hazard en verder Lukaku of De Bruyne als die moeten stoppen.

• Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan