Engels voetbal

Ik vind Guardiola echt een eikel. Ik geloof dat de spelers best wel sympathiek zijn.
Hoe hij als persoon is kan ik niet echt een uitspraak over doen, daarvoor volg ik hem te weinig. Ik vind zijn voetbal filosofie prachtig en ik hou ervan hoe hij zijn teams laat voetballen
 
Wat zouden ze daar eigenlijk belangrijker vinden vraag ik me af, de PL of de CL…?

Misschien ook afhankelijk van de situatie waarin een club verkeert…Liverpool had tot een aantal jaar terug juist lang de PL niet gewonnen dus dan kan ik me voorstellen dat je die boven de CL verkiest, terwijl City al jaren hunkert naar Europees succes, die zouden wel 1 of 2 PL titels inruilen voor de CL beker denk ik…
 
Wat zouden ze daar eigenlijk belangrijker vinden vraag ik me af, de PL of de CL…?

Misschien ook afhankelijk van de situatie waarin een club verkeert…Liverpool had tot een aantal jaar terug juist lang de PL niet gewonnen dus dan kan ik me voorstellen dat je die boven de CL verkiest, terwijl City al jaren hunkert naar Europees succes, die zouden wel 1 of 2 PL titels inruilen voor de CL beker denk ik…
Volgens mij vinden de clubs de PL over het algemeen belangrijker dan de CL.

De Premier League is echt hun holy grail.
 
Vandaag trouwens stukjes van de persco van Ten Hag bij United gezien. Wat intens ongemakkelijk. Die verbale tik van hem, dat constante ''hè'', maakt dat hij heel onzeker klinkt. Verder natuurlijk steenkolen Engels van de bovenste plank. ''De plen is joedz en we only hef a sjort teim'' ''we will analeis de skwat''. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen over zijn tactisch vermogen en hoe hij het gaat invullen, maar het zorgt er nu al voor dat ie flink op de hak genomen wordt. Dat kun je hebben als je presteert, maar zodra het tegen gaat zitten gaat men je daar ook extra mee treiteren.
 
Vandaag trouwens stukjes van de persco van Ten Hag bij United gezien. Wat intens ongemakkelijk. Die verbale tik van hem, dat constante ''hè'', maakt dat hij heel onzeker klinkt. Verder natuurlijk steenkolen Engels van de bovenste plank. ''De plen is joedz en we only hef a sjort teim'' ''we will analeis de skwat''. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen over zijn tactisch vermogen en hoe hij het gaat invullen, maar het zorgt er nu al voor dat ie flink op de hak genomen wordt. Dat kun je hebben als je presteert, maar zodra het tegen gaat zitten gaat men je daar ook extra mee treiteren.
Haalt de kerst denk ik niet…
 
Vandaag trouwens stukjes van de persco van Ten Hag bij United gezien. Wat intens ongemakkelijk. Die verbale tik van hem, dat constante ''hè'', maakt dat hij heel onzeker klinkt. Verder natuurlijk steenkolen Engels van de bovenste plank. ''De plen is joedz en we only hef a sjort teim'' ''we will analeis de skwat''. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen over zijn tactisch vermogen en hoe hij het gaat invullen, maar het zorgt er nu al voor dat ie flink op de hak genomen wordt. Dat kun je hebben als je presteert, maar zodra het tegen gaat zitten gaat men je daar ook extra mee treiteren.
Op YouTube wordt hij geprezen om zijn Engels.

Ik denk ook niet dat men in Engeland opkijkt van een accentje. Duitsers of Fransen zijn echt niet veel beter.
 
Vandaag trouwens stukjes van de persco van Ten Hag bij United gezien. Wat intens ongemakkelijk. Die verbale tik van hem, dat constante ''hè'', maakt dat hij heel onzeker klinkt. Verder natuurlijk steenkolen Engels van de bovenste plank. ''De plen is joedz en we only hef a sjort teim'' ''we will analeis de skwat''. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen over zijn tactisch vermogen en hoe hij het gaat invullen, maar het zorgt er nu al voor dat ie flink op de hak genomen wordt. Dat kun je hebben als je presteert, maar zodra het tegen gaat zitten gaat men je daar ook extra mee treiteren.
Ik vond niet dat hij onzeker overkwam; dat "hè" doet hij in het Nederlands, dus draagt het over naar zijn Engels. De vraag is wel of de vedettes van United openstaan voor de ideeën en plannen van een redelijk onbekende coach die niks gepresteerd heeft. In Engeland kijken ze nogal neer op de Nederlandse competitie. Ik hoop eigenlijk dat hij daar slaagt, want Nederland kan wel weer eens een topcoach gebruiken; we kunnen niet eeuwig blijven terugvallen op LvG.
 
Op YouTube wordt hij geprezen om zijn Engels.

Ik denk ook niet dat men in Engeland opkijkt van een accentje. Duitsers of Fransen zijn echt niet veel beter.

Dat is waar, toch vond ik het wel aardig matig, zeker gezien Nederlanders tot de betere niet native speakers behoren van het Engels. Maar goed, zo lang hij presteert zal het niet tegen hem werken.

Ik vond niet dat hij onzeker overkwam; dat "hè" doet hij in het Nederlands, dus draagt het over naar zijn Engels. De vraag is wel of de vedettes van United openstaan voor de ideeën en plannen van een redelijk onbekende coach die niks gepresteerd heeft. In Engeland kijken ze nogal neer op de Nederlandse competitie. Ik hoop eigenlijk dat hij daar slaagt, want Nederland kan wel weer eens een topcoach gebruiken; we kunnen niet eeuwig blijven terugvallen op LvG.
Hij is niet onzeker, maar ik vind het zelf wel zo overkomen. Of vooral ongemakkelijk. Maar goed, als iemand die vloeiend Nederlands en Engels spreekt valt het wat meer op dan als daar inderdaad een Fransman of Duitser zit.

Op de Eredivisie kijkt men daar wel neer ja, net zoals overigens bijna alle andere leagues. Zelfs de Bundesliga vinden ze daar een 'Farmers League' op Bayern na. Ajax is echter wel een uitzondering (geworden). Men is daar onder de indruk van wat Ajax Europees heeft laten zien. Dat leerde een rondje Redcafe (mufc forum) mij. Veel positieve geluiden over hoe Ten Hag Ajax liet voetballen (hoewel ook zij het verval afgelopen half jaar opmerkten) en hopen dat bij United ook te zien, na het schuchtere betonvoetbal van Mourinho en Solskjaer.

Wat betreft Nederlandse coaches zou ik ook Van Bronckhorst niet uitvlakken. Doet het prima bij Rangers. EL finale wel verloren, maar die bereiken was al erg knap. Sympathieke vent ook. Hij deed het bij Feyenoord al goed. Zoekt nu ook rustig de geleidelijke weg om te groeien als coach, in plaats van meteen bij een grote club in te stappen. We gaan zien of dat laatste Ten Hag gaat nekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan