Engels voetbal

Het contract wat zij afsloten was met een minder druk programma, dit jaar is zeer gecomprimeerd, anders dan andere jaren. In normale jaren zou ik 'niet zeiken' ook een logisch antwoord vinden. Nu niet.
Ja en nee. Ja het is een drukker programma maar of ze het contract ondertekenen met daarin een wedstrijd quota vraag ik me af.
Dus stel, jij werkt normaal 40u in de week. Nu mag je 1/3 jaar niet werken en moet je daarna weken van 60u maken. Dan is dat gewoon normaal? Gaat over belastbaarheid en gezondheid van personeel, snap dat clubs hier tegen in opstand komen.
Ik denk dat je hierin vergeet mee te nemen dat de wedstrijd uren meer worden maar de training uren minder. Ja ze moeten een wedstrijd extra spelen maar waarschijnlijk trainen ze dan ook 90 min of meer minder. Dus qua werktijd is het niet te vergelijken met een normale werknemer.

Dus nee ik zie hier weinig problemen mee ten opzichte van hun contracten. Als je praat over Europees presteren van Ajax, PSV, AZ en Feyenoord. Dan zouden meer rustmomenten (bijv in de beker) zeker helpen. Ook wanneer een selectie veel corona gevallen heeft kun je deze verplaatsen (meer blessures is meer druk op een kleine selectie).

Ps, waarschijnlijk betekenen Europese wedstrijden door het reizen wel meer 'werktijd'. Aan de andere kant, zijn de voordelen van Europees spelen (premies + jezelf in de kijker spelen) zo waardevol dat dit ruimschoots gecompenseerd word.
 
Dat is ook maar net hoe je het bekijkt haha. In principe spelen de Europese teams 3 weken lang 3 wedstrijden in 7 dagen en dat dan 2 keer. Kan best begrijpen dat die weken slopend zijn wanneer dit ook gepaard gaat met veel blessures en corona gevallen.
Je telt dan altijd een wedstrijd dubbel. Of je speelt wekelijks 2 wedstrijden (midweeks en in het weekend) of de ene week 3 en de andere 1. Met zeggen dat je 3x per week speelt, tel je het weekend van de volgende week mee met de lopende week.
 
Bij zo'n buitensporige beloning wel. Daarbij spelen ze gewoon 2x per week en niet ineens 3x per week.

Wat is het causaal verband tussen de hoogte van de financiële prikkel en de maximale belastbaarheid van de gemiddelde profvoetballer zonder dat de kans op blessures significant toeneemt?

De beloningen zijn idd buitensporig, dat wel.
Maar de redenatie dat ze daarmee t allemaal maar wat langer vol moeten houden en niet moeten zeuren over overbelasting, is lichaamtechnisch gezien flauwekul natuurlijk.
 
Wat is het causaal verband tussen de hoogte van de financiële prikkel en de maximale belastbaarheid van de gemiddelde profvoetballer zonder dat de kans op blessures significant toeneemt?

De beloningen zijn idd buitensporig, dat wel.
Maar de redenatie dat ze daarmee t allemaal maar wat langer vol moeten houden en niet moeten zeuren over overbelasting, is lichaamtechnisch gezien flauwekul natuurlijk.
Klopt helemaal. Maar door die belachelijke financiën moeten er veel wedstrijden gespeeld worden. Anders verdienen die investeerders hun geld toch niet terug. Daardoor verdienen ze zo goed.
 
Klopt helemaal. Maar door die belachelijke financiën moeten er veel wedstrijden gespeeld worden. Anders verdienen die investeerders hun geld toch niet terug. Daardoor verdienen ze zo goed.

Dat klopt ook, maar dan gaan we alsnog terug naar het originele argument. Dat er belachelijke bedragen in de sport rond gaan, betekent niet dat je van het menselijk lichaam kan verwachten dat het moeiteloos meekan.

Dus of accepteren dat er een boel meer voetballers met blessures op de bank komen, of misschien toch ook als investeerder wat minder naar het geld kijken en wat meer naar de mens? ;)
 
Dat klopt ook, maar dan gaan we alsnog terug naar het originele argument. Dat er belachelijke bedragen in de sport rond gaan, betekent niet dat je van het menselijk lichaam kan verwachten dat het moeiteloos meekan.

Dus of accepteren dat er een boel meer voetballers met blessures op de bank komen, of misschien toch ook als investeerder wat minder naar het geld kijken en wat meer naar de mens? ;)
Als investeerder het eerste. Misschien komen ze er nu achter dat ze in de voetballerij niet zulke slimme contracten hebben afgesloten. Probleem zit hem niet bij de investeerder, maar bij de clubs en spelers die zelf het contract ondertekend hebben. Een buitensporig contract wil ik ook nog zeggen. Je mag van een overbetaalde voetballer wat meer opofferingsgezindheid verwachten dan van een vuilnisman of zo.
 
Liverpool wint met 2-1 van de anti voetbal coach Moutje. Terechte overwinning. Bergwijn had de kans op 1-2 maar schoot laag tegen de paal. Hij was meer linksback en maakte tackles dan dat hij kon aanvallen... Wijnaldum speelde een dijk van een wedstrijd.
 
Ook leuk om te zien de PL en vind de top 5 het interessants. Het zijn hele gevechten. Maar zag net tot mijn verbazing dat MUN
bovenaan staat zelfs boven LIV. En a.s. zondag moeten ze tegen elkaar. Wordt dus smullen. :rolleyes: Ze waren nooit echt goed en echt lecht ook niet, soort average.
Huh nu zelfs dankzij...
LIV vind ik ook goed, ook de trainer Klopp maar ja die altijd al outstanding. Ook zijn tanden. :sick::maniac:
 
Laatst bewerkt:
Pfff, die Ndombele van Spurs; wát een middenvelder is dat😍 heeft echt alles.

Mooie assist ook voor Bergwijn bij dat schitterende doelpunt van hem. Men heeft het vaak over Son en Kane, maar die Ndombele kan ik veel meer van genieten. Passeert op het middenveld zo gemakkelijk, heeft snelheid, is fysiek ijzersterk en kan een doelpunt maken. Fantastische speler.
 
Pfff, die Ndombele van Spurs; wát een middenvelder is dat😍 heeft echt alles.

Mooie assist ook voor Bergwijn bij dat schitterende doelpunt van hem. Men heeft het vaak over Son en Kane, maar die Ndombele kan ik veel meer van genieten. Passeert op het middenveld zo gemakkelijk, heeft snelheid, is fysiek ijzersterk en kan een doelpunt maken. Fantastische speler.
En dan te bedenken dat ze vorig jaar in Januari nog z’n twijfels bij hem hadden, mooi om te zien hoe die dat heeft weten om te buigen
 
Als je Rosario's kapsel al vind opvallen, dan heb je Stekeltjes ark nog niet gezien op het middenveld. Pogba is voetballend de verbeterde versie van Sangare zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan