Engels voetbal

Jammer. Leek me meer een speler voor Liverpool. Ik vind Chelsea nikszeggend. Wat is er nu typisch Chelsea?
Pas op. Dit wordt ook vaak gezegd over PSV. Want Ajax en Feyenoord zouden wel ergens voor staan maar PSV niet...
 
Jammer. Leek me meer een speler voor Liverpool. Ik vind Chelsea nikszeggend. Wat is er nu typisch Chelsea?

Ik vond dat toch wel een mooie club net voordat Abramovich kwam. Hasselbaink in de spits, Desailly achterin, Zenden op de flank. De club die altijd net niet aanhaakte. Dat zijn ze sinds de komst van Abramovich overigens nogsteeds wel regelmatig geweest...
 
fans levenslang geweerd na laten vliegen vliegtuig met 'white lives matter'.

Alhoewel het roepen van white lives matter danwel all lives matter ergens iets aangeeft dat je de discussie niet helemaal begrepen hebt vind ik levenslange uitsluiting wel best extreem.
 
Ik vind het zelfs nergens op slaan. In principe zeggen ze niks verkeerd. Het is ook net zo belangrijk als BLM, alleen is dat de standaard. Dat ze er geen reet van snappen is duidelijk, maar een levenslang stadionverbod is buiten alle proporties.
 
Ik vind het zelfs nergens op slaan. In principe zeggen ze niks verkeerd. Het is ook net zo belangrijk als BLM, alleen is dat de standaard. Dat ze er geen reet van snappen is duidelijk, maar een levenslang stadionverbod is buiten alle proporties.

Ik zie dit meer als een actie vanuit het FOMO gedeelte waar Kwakkie het over had. Bang dat als ze geen grove acties ondernemen, ze een hoop stront over zich heen krijgen.

Vind het jammer dat het deze kant op gaat. Levenslange verboden uitdelen voor dit soort dingen. Laat die gasten in gesprek gaan met de donkere spelers uit je selectie, laat ze maatschappelijk werk doen, geef ze een boete. Er zijn zoveel meer manieren om dit op te lossen, nu ga je alleen maar een tegengesteld effect creëren.
 
fans levenslang geweerd na laten vliegen vliegtuig met 'white lives matter'.

Alhoewel het roepen van white lives matter danwel all lives matter ergens iets aangeeft dat je de discussie niet helemaal begrepen hebt vind ik levenslange uitsluiting wel best extreem.
All lives matter was slimmer. Maar als je BLM mag roepen, mag je ook WLM roepen. Discriminatie anyone?

Eens dat je het niet begrepen hebt, maar toch....
 
Ik vind het zelfs nergens op slaan. In principe zeggen ze niks verkeerd. Het is ook net zo belangrijk als BLM, alleen is dat de standaard. Dat ze er geen reet van snappen is duidelijk, maar een levenslang stadionverbod is buiten alle proporties.
All lives matter was slimmer. Maar als je BLM mag roepen, mag je ook WLM roepen. Discriminatie anyone?

Eens dat je het niet begrepen hebt, maar toch....

De theorie is dat Black lives matter naar zwarte cultuur verwijst en white lives matter naar een ras. Met Black wordt in dit geval bedoeld de Afrikaanse roots van de Afro-Americans in Amerika. White is in Amerika nooit een cultuur geweest. Daar ging het altijd over Irish Pride of Dutch Pride.

Bovendien is het zo dat je technisch gelijk hebt, ze zeggen hetzelfde. Alleen weten we ook dat de intentie anders is. De fans wisten precies welke boodschap ze uitdragen met White Lives Matters.
 
De fans wisten precies welke boodschap ze uitdragen met White Lives Matters.
Het is gevaarlijk om voor anderen te denken. Er blijft ruimte voor discussie over de mate van racisme etc etc. en of BLM daar toe bijdraagt of niet. Zie maar eens de lange post van Ongezouten in het racismetopic. Van daaruit is de schreeuw WLM wel te begrijpen. Blanken kunnen niet allemaal als racisten worden weggezet en zo voelt het soms wel.

Daarbij begrijp ik dan BLM niet zo goed. Ik ga er toch vanuit dat hier mee bedoelt wordt dat het leven van donkere mensen ook meetelt? Dat gaat toch juist over een ras? Als ik nu hiphop ga luisteren en mijn kleding daar op aan pas, val ik dan ook onder BLM? Even stigmatiseren mag wel, toch?
 
LIVERPOOL FC IS NA 30 JAAR LANDSKAMPIOEN VAN ENGELAND! :)


Man City verloor vandaag met 2-1 van Chelsea waardoor Liverpool niet meer te achterhalen is.
Er was nog een opvallend moment in de wedstrijd: Fernandinho dacht dat hij keeper was, en redde de bal met de hand voor de lijn. Hij is echter geen keeper, en kreeg dus terecht rood en een penalty tegen.
 
Toch ontzettend jammer in welke ambiance dit gebeurt. Sowieso zonder supporters (dus zonder feestje) en ook nog zonder zelf te spelen. Na 30 jaar voelt dat toch wel als een enorme anticlimax. Ook omdat ze al maanden weten dat ze kampioen worden, dus de échte ontlading is er ook niet. Al denk ik niet dat dat laatste ook maar iets boeit voor Liverpool en de supporters.
 
Toch ontzettend jammer in welke ambiance dit gebeurt. Sowieso zonder supporters (dus zonder feestje) en ook nog zonder zelf te spelen. Na 30 jaar voelt dat toch wel als een enorme anticlimax. Ook omdat ze al maanden weten dat ze kampioen worden, dus de échte ontlading is er ook niet. Al denk ik niet dat dat laatste ook maar iets boeit voor Liverpool en de supporters.

Anderzijds, na al die keren dat Liverpool op bizarre wijze niet de PL won is dit wel echt typisch een jaar waarin ze het wel winnen. Dat heeft ergens wel zijn charme. Achter Liverpool succes zit altijd wel een bijzonder verhaal.
 
Het is gevaarlijk om voor anderen te denken. Er blijft ruimte voor discussie over de mate van racisme etc etc. en of BLM daar toe bijdraagt of niet. Zie maar eens de lange post van Ongezouten in het racismetopic. Van daaruit is de schreeuw WLM wel te begrijpen. Blanken kunnen niet allemaal als racisten worden weggezet en zo voelt het soms wel.

Daarbij begrijp ik dan BLM niet zo goed. Ik ga er toch vanuit dat hier mee bedoelt wordt dat het leven van donkere mensen ook meetelt? Dat gaat toch juist over een ras? Als ik nu hiphop ga luisteren en mijn kleding daar op aan pas, val ik dan ook onder BLM? Even stigmatiseren mag wel, toch?

Oke, ik weet niet wat de beste mannen wilde. Volgens mij is BLM heel simpel. Ze vragen aandacht voor discriminatie en racisme. Ze verwijzen met hun naam naar het kenmerk waarop ze beoordeeld worden.

Er is een UFC vechter die op zijn borst Brown Pride heeft staan. We weten allemaal wat er zou gebeuren als er een blanke kerel dit zou doen. En dat komt omdat het geassocieerd wordt met rechts extremisme. Wederom, omdat in de geschiedenis er geen witte cultuur was maar een Irish Pride, Italian Pride etc. De gekleurde mensen werden op een hoop gegooid en daarom ontstond er een black culture. Dat is muziek (hip-hop, rap, blues) en bepaalde kleding etc.

Als WLM niet racistisch is dan heeft het nog steeds iets zieligs imo. Een beweging die opkomt tegen racisme en discriminatie en die zich BLM noemt en dan reageren met "en hoe zit het dan met witte mensen". Zie je het al gebeuren dat mensen tegen het WNF demonstreren: "Save the whale, en de andere dieren dan?" of tegen Greenpeace... "Save the Rainforest? En andere bossen dan?" "Kankerfonds... en hartfalen dan?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan