Engels voetbal

Ik heb veel respect voor Bilbao. Een zeer goed georganiseerde club met een duidelijke visie en een beleid waar ze al jaren niet van afwijken. En vervolgens verkopen ze de zelf opgeleide spelers voor tientallen miljoenen aan de gek die er voor betaalt. Een gezonde club die hun achtergrond en trots nooit verloochenen. Het is bijna romantisch te noemen hoe ze het doen.
Bedrijfsmatig perfect, en je weet als supporter waar je aan toe bebt. Nooit degraderen en nooit meedoen om de prijzen. Mijn club zal het niet zijn.
 
Over Brands gesproken, die heeft lekker geshopt in Barcelona: Digne, André Gomes en Mina (uitblinker van Colombia tijdens het WK) vertrekken naar Everton. Komt daar ook nog Kurt Zouma bij van Chelsea.
Had hij bij PSV maar zulke goede verdedigers gekocht.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De Premier League is weer begonnen. Manchester United staat bij rust met 1-0 voor tegen Leicester City door een benutte Penalty door Pogba.
Dus ook in de Premier League is de 1e goal uit een Penalty. :D ;)
 
De Premier League is weer begonnen. Manchester United staat bij rust met 1-0 voor tegen Leicester City door een benutte Penalty door Pogba.
Dus ook in de Premier League is de 1e goal uit een Penalty. :D;)
Al na 2 minuten lag de bal op de stip ja. Je kan er maar beter snel bij zijn voor de match-fixers die hebben ingezet op '1e goal valt uit n pingel' ;)
 
Wordt een moeilijk verhaal zo voor Mourinho. Hele voorbereiding mekkeren op de clubleiding en vandaag kansloos verliezen van Brighton. Ben benieuwd hoelang hij nog mag aanblijven en wie zijn mogelijke opvolger wordt. United is de enige topclub in Engeland met een defensieve coach (Mourinho tegenover Sarri, Guardiola, Klopp, Pochettino en Emery), dus ik denk dat ze niet achter kunnen blijven om ook een offensieve trainer aan te stellen (wellicht Tedesco of gaan ze voor de prijzenpakker Zidane?).
 
Wordt een moeilijk verhaal zo voor Mourinho. Hele voorbereiding mekkeren op de clubleiding en vandaag kansloos verliezen van Brighton. Ben benieuwd hoelang hij nog mag aanblijven en wie zijn mogelijke opvolger wordt. United is de enige topclub in Engeland met een defensieve coach (Mourinho tegenover Sarri, Guardiola, Klopp, Pochettino en Emery), dus ik denk dat ze niet achter kunnen blijven om ook een offensieve trainer aan te stellen (wellicht Tedesco of gaan ze voor de prijzenpakker Zidane?).

Het is daar bestuurlijk net zo'n zooitje als bij Ajax. Maakt niet uit hoeveel miljoenen ze er tegenaan gooien, het is al sinds het afscheid van Ferguson een groot drama, en eigenlijk was dat al onder Ferguson in gang gezet, al was dat zo'n geweldige coach dat ie zelfs met enkel v.Persie in het team als uitblinker United nog kampioen wist te maken. Van Gaal wilde iets nieuws gaan opbouwen, maar ook dat leek nergens op, en het werd nog verder in de kiem gesmoord doordat hij ontslagen werd en er een dolk in de rug op toe kreeg van zijn zogenaamde vriend Mourinho, die hem opvolgde (achter zijn 'vriend' zijn rug om sprak met United en in het gezicht glashard loog) en alles wat van Gaal had proberen op te zetten weer ongedaan maakte. Vele honderden miljoenen later en er zit nog steeds totaal geen lijn in het spel van United, en daar mag je de leiding van United voor bedanken, met hun korte termijn visie en "knee-jerk" reacties. Bewijst maar weer dat Amerikanen geen verstand hebben van voetbal.
 
Het is daar bestuurlijk net zo'n zooitje als bij Ajax. Maakt niet uit hoeveel miljoenen ze er tegenaan gooien, het is al sinds het afscheid van Ferguson een groot drama, en eigenlijk was dat al onder Ferguson in gang gezet, al was dat zo'n geweldige coach dat ie zelfs met enkel v.Persie in het team als uitblinker United nog kampioen wist te maken. Van Gaal wilde iets nieuws gaan opbouwen, maar ook dat leek nergens op, en het werd nog verder in de kiem gesmoord doordat hij ontslagen werd en er een dolk in de rug op toe kreeg van zijn zogenaamde vriend Mourinho, die hem opvolgde (achter zijn 'vriend' zijn rug om sprak met United en in het gezicht glashard loog) en alles wat van Gaal had proberen op te zetten weer ongedaan maakte. Vele honderden miljoenen later en er zit nog steeds totaal geen lijn in het spel van United, en daar mag je de leiding van United voor bedanken, met hun korte termijn visie en "knee-jerk" reacties. Bewijst maar weer dat Amerikanen geen verstand hebben van voetbal.

845 miljoen om precies te zijn. Dat zijn wij in NL nog niet eens bereid om extra in onderwijs te investeren.
 
Liverpool wint met 0-2. Wijnaldum en van Dijk gewoon in de basis.
Wijnaldum speelt zo onzichtbaar dat ik zijn naam maar 3 keer hoorde en tot die tijd had ik niet eens door dat ie überhaupt mee deed. En men verwacht dat zo een waterdrager bij Oranje de kansen creëert en heerst op het middenveld....
 
Wijnaldum speelt zo onzichtbaar dat ik zijn naam maar 3 keer hoorde en tot die tijd had ik niet eens door dat ie überhaupt mee deed. En men verwacht dat zo een waterdrager bij Oranje de kansen creëert en heerst op het middenveld....
Wijnaldum en de term comfortzone gaan nog altijd keurig samen.
 
Het is daar bestuurlijk net zo'n zooitje als bij Ajax. Maakt niet uit hoeveel miljoenen ze er tegenaan gooien, het is al sinds het afscheid van Ferguson een groot drama, en eigenlijk was dat al onder Ferguson in gang gezet, al was dat zo'n geweldige coach dat ie zelfs met enkel v.Persie in het team als uitblinker United nog kampioen wist te maken. Van Gaal wilde iets nieuws gaan opbouwen, maar ook dat leek nergens op, en het werd nog verder in de kiem gesmoord doordat hij ontslagen werd en er een dolk in de rug op toe kreeg van zijn zogenaamde vriend Mourinho, die hem opvolgde (achter zijn 'vriend' zijn rug om sprak met United en in het gezicht glashard loog) en alles wat van Gaal had proberen op te zetten weer ongedaan maakte. Vele honderden miljoenen later en er zit nog steeds totaal geen lijn in het spel van United, en daar mag je de leiding van United voor bedanken, met hun korte termijn visie en "knee-jerk" reacties. Bewijst maar weer dat Amerikanen geen verstand hebben van voetbal.

Manchester United heeft een grove fout gemaakt door het technische beleid in handen te leggen van trainers. Om van Gaal komen ze niet meer bij van het lachen (zoals ook in München en Barcelona) met z'n malle trekjes en hij heeft spelers gehaald die niets toevoegden aan United, en hetzelfde geldt voor Mourinho. Daarom willen ze nu een director of football aantrekken, zoals Chelsea dat ook wil (oftewel een technisch directeur die verantwoordelijk is voor de transfers, zoals Brands nu is bij Everton). Dit jaar hebben de beleidsmakers bij United gezegd: weet je wat José, je kunt wel zeuren en zeuren, maar al deze spelers zijn spelers die jij gehaald hebt, doe het er maar mee en maak er wat moois van. Mourinho zeurde om centrale verdedigers, terwijl Bailly en Lindelöf zijn aankopen zijn en er helemaal niets van bakten uit bij Brighton. Mourinho is niet meer in staat om spelers beter te maken. Je vraagt je toch af wat Guardiola zou kunnen doen met spelers als Bailly, Pogba, de Gea, Shaw, Rashford, Martial, Fred en Matic. Een stuk meer dan Mourinho nu doet, lijkt me.
Trouwens, volgens mij heeft Liverpool ook Amerikaanse eigenaren, en werkt dat prima.

845 miljoen om precies te zijn. Dat zijn wij in NL nog niet eens bereid om extra in onderwijs te investeren.

Desalniettemin lijkt dat me toch verantwoordelijker voor de club dan PSV die voor tien miljoen een onbekende Argentijnse spits haalt die nooit speelt terwijl de club afhankelijk is van uitgaande transfers om de begroting te dichten ieder jaar. Manchester United heeft het geld en in het hedendaagse topvoetbal (top Engeland en Primera Division) moet dat geld ook echt rollen. Ook Liverpool moest er deze zomer aan geloven en gaan nu naar alle waarschijnlijkheid lang mee doen om de titel (al lijkt City veel en veel te sterk).
Wijnaldum speelt zo onzichtbaar dat ik zijn naam maar 3 keer hoorde en tot die tijd had ik niet eens door dat ie überhaupt mee deed. En men verwacht dat zo een waterdrager bij Oranje de kansen creëert en heerst op het middenveld....

Jij noemt hem een waterdrager, maar in Liverpool zijn ze weg van hem. Zeer belangrijk in het afschermen van de passlijnen, druk zetten op het middenveld en druk zetten bij vroeg balverlies. Hij gaat het moeilijker krijgen aangezien ze nu twee spelers hebben gehaald die die functie ook uit kunnen voeren en voetballend iets meer kunnen brengen (Keita en Fabinho, al lijkt die laatste erg te moeten wennen aan het Engelse voetbal). Met verdere concurrenten als captain Henderson en de geblesseerde Oxlade Chamberlain (Milner is denk ik wel minder dan Wijnaldum) zal Gini waarschijnlijk na de winterstop wel op de bank belanden. Zonde, want hij is een gewaardeerde kracht in het Geggenpressing-voetbal van Klopp. Bij het Nederlands elftal zou hij ook kunnen functioneren, maar wel in een zelfde soort rol (dienend en in kleine ruimte), maar Oranje speelt vaak met enorme ruimtes en een middenveld met niet dicht te lopen gaten.
 
Wijnaldum speelt zo onzichtbaar dat ik zijn naam maar 3 keer hoorde en tot die tijd had ik niet eens door dat ie überhaupt mee deed. En men verwacht dat zo een waterdrager bij Oranje de kansen creëert en heerst op het middenveld....
Precies het probleem van oranje, onze spelers bij grote clubs zijn daar de 'kleine' spelers ipv de uitblinkers die het publiek op de banken krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan