Eindhovense politiek

Slaro89

Invaller
Met het risico dat het hier niet storm zal lopen, toch een poging om ook een topic over de Eindhovense politiek te maken.

Meteen een mooi eerste onderwerp:

Zal het nieuwe stadhuisplein nog wel ruimte bieden voor PSV-huldigingen?

Met het risico dat het hier niet storm zal lopen, toch een poging om ook een topic over de Eindhovense politiek te maken.

Er was toch al veel te weinig plek voor de huldiging.
Afgelopen huldiging was t bizar druk, en slechts een klein deel dat de mogelijkheid had om al vroeg daar te zijn, had een plekje opt plein.
Lijkt me verstandig dat ze sowieso een andere locatie gaan proberen te vinden.

Er was toch al veel te weinig plek voor de huldiging.
Afgelopen huldiging was t bizar druk, en slechts een klein deel dat de mogelijkheid had om al vroeg daar te zijn, had een plekje opt plein.
Lijkt me verstandig dat ze sowieso een andere locatie gaan proberen te vinden.

Zal wellicht onvermijdelijk zijn. Maar met deze wijzigingen gaat het stadhuisplein 20% minder capaciteit hebben. Dus vrees dat het de eerste jaren een nog veel drukkere bedoeling gaat worden. Tot ze dat alternatief hebben gevonden. En vrees dat het feest dan alleen in het stadion zal plaatsvinden.

Ik ben voorstander van meer groen in Eindhoven. Ik zie alleen wel weer een watervlakte. Iets wat mooi is. Alleen heb ik het idee dat er best een rattenprobleem is in Eindhoven (tenminste ik heb vaak zat ratten gezien). Ik hoop wel dat ze met deze ontwerpen hier rekening houden. Gezien ik niet verwacht dat deze vergroening direct meer roofdieren zal aantrekken. Daarvoor lijkt het me te klein.

Ik ben persoonlijk niet heel tevreden over de meeste verbeteringen in Eindhoven. Het openbaar vervoer vind ik persoonlijk enorm tegenvallen terwijl er veel is geinvesteerd in aparte busbanen. Alleen doordat alles door het centrum moet. Heb ik vaak weinig tot geen voordeel met het OV. Dit itt Breda. Daar vond ik de bussen veel logischer. Misschien ligt het ook aan de woonplek in Eindhoven. Maar het is wel iets dat mij stoort.

Qua huldiging ben ik het met ELPSV eens. Qua traditie vind ik het stadshuisplein prachtig. Alleen lijkt het minder geschikt te zijn voor de drukte. Dan kun je beter ergens anders een feestje bouwen.

Ik ben voorstander van meer groen in Eindhoven. Ik zie alleen wel weer een watervlakte. Iets wat mooi is. Alleen heb ik het idee dat er best een rattenprobleem is in Eindhoven (tenminste ik heb vaak zat ratten gezien). Ik hoop wel dat ze met deze ontwerpen hier rekening houden. Gezien ik niet verwacht dat deze vergroening direct meer roofdieren zal aantrekken. Daarvoor lijkt het me te klein.

Ik ben persoonlijk niet heel tevreden over de meeste verbeteringen in Eindhoven. Het openbaar vervoer vind ik persoonlijk enorm tegenvallen terwijl er veel is geinvesteerd in aparte busbanen. Alleen doordat alles door het centrum moet. Heb ik vaak weinig tot geen voordeel met het OV. Dit itt Breda. Daar vond ik de bussen veel logischer. Misschien ligt het ook aan de woonplek in Eindhoven. Maar het is wel iets dat mij stoort.

Qua huldiging ben ik het met ELPSV eens. Qua traditie vind ik het stadshuisplein prachtig. Alleen lijkt het minder geschikt te zijn voor de drukte. Dan kun je beter ergens anders een feestje bouwen.

Maar waar anders, blijft bijna alleen het stadion over, platte kar kan altijd maar maak je een rondje. In het stadion toch minder indrukwekkend dan op zo´n plein.

Rijksmuseum komt met vestiging in Eindhoven​

Het Rijksmuseum krijgt een vestiging in Eindhoven. Het nieuw te bouwen museum toont werken uit de wereldberoemde collectie en komt aan de Dommel, vlak bij het station. Dat maakte de gemeente Eindhoven donderdag bekend. Het plan is dat het over zes tot acht jaar de deuren opent. ASML is founding partner.​

Tsja hebben we toch een Rijksmuseum onder de grote rivieren. Ze zijn ook bezig met een ander museum in Eindhoven: Vonk. Het komt naast het Prehistorisch Dorp op de plek waar vroeger de DAF verkeerstuin gevestigd was. Vonk moet een soort vervanging gaan worden voor het Kempenlandmuseum. Mij is gevraagd om vrijwilliger bij Vonk te worden (is ook op loopafstand van waar ik woon), maar ik ga dat niet meer doen. Dat is voor een jongere generatie.

Tsja hebben we toch een Rijksmuseum onder de grote rivieren. Ze zijn ook bezig met een ander museum in Eindhoven: Vonk. Het komt naast het Prehistorisch Dorp op de plek waar vroeger de DAF verkeerstuin gevestigd was. Vonk moet een soort vervanging gaan worden voor het Kempenlandmuseum. Mij is gevraagd om vrijwilliger bij Vonk te worden (is ook op loopafstand van waar ik woon), maar ik ga dat niet meer doen. Dat is voor een jongere generatie.

Mooi om te zien dat het culturele aanbod in Eindhoven een flinke boost krijgt.

Rijksmuseum komt met vestiging in Eindhoven​

Het Rijksmuseum krijgt een vestiging in Eindhoven. Het nieuw te bouwen museum toont werken uit de wereldberoemde collectie en komt aan de Dommel, vlak bij het station. Dat maakte de gemeente Eindhoven donderdag bekend. Het plan is dat het over zes tot acht jaar de deuren opent. ASML is founding partner.​

Mooi dat ASML ook een beetje de Philips-mentaliteit van het verleden heeft.

Het OV , waar ik als niet automobilist bij harde regen al 79 jaar van afhankelijk ben omdat ik op die enkele dagen per jaar niet fiets, kan veel beter.
Vroeger reden er nog lijnen rechtstreeks door van Gestel naar Tongelre of van Woensel naar Stratum. Nu moet iedereen op het CS overstappen.
En over de matige frequentie van de bussen zullen we het maar helemaal niet hebben, terwijl miljoenen gestopt worden in een ondergronds busstation.
Men weigert te leren van de overlast ellende van lekkages in de fietsenstalling in de Blob en de deels ondergrondse (!) basisschool in Meerhoven.
Ja, dat krijg je met maffe architecten die de Stadse kerk met dubbele torens en al willen optillen en op een ander gebouw plaatsen.
Mooi om te zien dat het culturele aanbod in Eindhoven een flinke boost krijgt.
Dat werd hoog tijd ook, dat er eens wat meer geld uit de rijksbegroting deze kant op komt.
Helaas is Vonk ook weer ontstaan uit een gemiste kans. Niets geleerd van de afbraak van het mooie Stadhuis in de Rechtestraat in de jaren 60.
Eindhoven had een wereldberoemd Evoluon als museum voor de toekomst, een prachtig museum Kempenland in de Steentjeskerk voor het heden en voor fraaie schilderijen en het Prehistorisch Dorp dat heel fraai en educatief was.
Of Vonk dit alles kan waarmaken in de nu nog groene zone tussen Gestel en Stratum is zeer de vraag.
Mooi dat ASML ook een beetje de Philips-mentaliteit van het verleden heeft.
Ja, en nu maar vurig hopen dat ze even sociaal bezig gaan als Philips. Zonder de enorme economische terugval zoals Philips en DAF die hadden in de jaren 90.

Terug
Bovenaan Onderaan