Eerste Divisie Algemeen

Een echte Eredivisieclub komt er weer bij, NAC of NEC, prima!

Wel sneu voor Emmen uiteraard, maar het hoort er allemaal bij.
 
Wat ga je daar dan dapper doen tegen supporters die vol in de emotie zitten, terwijl je net een wedstrijd op de mat hebt gelegd waar je volgend jaar echt helemaal niks mee klaar gaat spelen. Vooral die Bilate, opgefokte kleuter is dat.

Leuk hoor, NAC is qua supporters een Eredivisie club. Maar qua spel, dat is al jaren om te janken. Moet echt een hoop gebeuren willen die volgend jaar niet kansloos degraderen.
 
Nu pas zeker wat in februari al onafwendbaar leek. Op basis van de 120 minuten onterecht, op basis van de pingels terecht.
Dat je in 120 minuten geen enkele keer scoort uit 32 doelpogingen is ongelooflijk.
Alleen een eigen goal van NAC zorgde nog voor een verlenging en Penalty's.
Emmen zal er een trauma bij hebben. Wellicht vinden ze troost met Easy Toys. ;)
 
71% Balbezit 29%
27 Doelpogingen 9
6 Schoten op doel 2

Emmen is veel beter maar maakt het vooralsnog niet af.
Nog 10 minuten te gaan in de verlenging.
De commentator zei gisteren ook zoiets. De kans dat Emmen zou scoren was grote. Dat weet ik niet, als je zoveel schoten nodig hebt om te scoren, is de kans eigenlijk niet groot dat het volgende schot er wel in gaat. NAC scoorde uit zo’n beetje de enige aanval, dus misschien was de kans juist wel groter dat NAC nog zou scoren.
Wat ga je daar dan dapper doen tegen supporters die vol in de emotie zitten, terwijl je net een wedstrijd op de mat hebt gelegd waar je volgend jaar echt helemaal niks mee klaar gaat spelen. Vooral die Bilate, opgefokte kleuter is dat.

Leuk hoor, NAC is qua supporters een Eredivisie club. Maar qua spel, dat is al jaren om te janken. Moet echt een hoop gebeuren willen die volgend jaar niet kansloos degraderen.
Tja. Er moeten er toch weer 2 degraderen. Hoe zit het met NEC?
 
De commentator zei gisteren ook zoiets. De kans dat Emmen zou scoren was grote. Dat weet ik niet, als je zoveel schoten nodig hebt om te scoren, is de kans eigenlijk niet groot dat het volgende schot er wel in gaat. NAC scoorde uit zo’n beetje de enige aanval, dus misschien was de kans juist wel groter dat NAC nog zou scoren.

Tja. Er moeten er toch weer 2 degraderen. Hoe zit het met NEC?

Laat ik het zo zeggen, net als NAC vind ik het een wonder dat NEC in de finale staat. Is dan ook weer de charme van de play-offs. Maar kijkend naar het hele seizoen is NEC niet de club waarvan verwacht werd dat ze zouden promoveren. Ontzettend wisselvallig.
 
Laat ik het zo zeggen, net als NAC vind ik het een wonder dat NEC in de finale staat. Is dan ook weer de charme van de play-offs. Maar kijkend naar het hele seizoen is NEC niet de club waarvan verwacht werd dat ze zouden promoveren. Ontzettend wisselvallig.
Er moet volgend jaar ook weer iemand degraderen he, moet je ook rekening mee houden.
 
Wat ga je daar dan dapper doen tegen supporters die vol in de emotie zitten, terwijl je net een wedstrijd op de mat hebt gelegd waar je volgend jaar echt helemaal niks mee klaar gaat spelen. Vooral die Bilate, opgefokte kleuter is dat.

Leuk hoor, NAC is qua supporters een Eredivisie club. Maar qua spel, dat is al jaren om te janken. Moet echt een hoop gebeuren willen die volgend jaar niet kansloos degraderen.
Dat zeiden we ook toen Emmen promoveerde (en RKC, en ....). Even afwachten maar, en er is altijd wel geld in Breda, het wordt alleen zelden verstandig gebruikt.
 
Ik denk precies andersom: NEC moet te doen zijn, volgens mij speelt NAC thuis met wat publiek erbij.
Gezien de laatste wedstrijden vond ik NAC echt zwak en NEC doet het de laatste maanden wel beter en stabieler. (Wellicht is dat niet geheel objectief van mij, gezien ik in Nijmegen woon)
 
Gezien de laatste wedstrijden vond ik NAC echt zwak en NEC doet het de laatste maanden wel beter en stabieler. (Wellicht is dat niet geheel objectief van mij, gezien ik in Nijmegen woon)
De laatste keer dat ik een wedstrijd van NAC heb gezien is 25 jaar geleden, dus ik geloof je graag. :D

Even opgezocht, het was in 1995, de openingswedstijd van het nieuwe stadion tegen Porto Alegrense. In de jaren '70-80 vaak wedstrijden bezocht toen ze nog, zoals, het hoort, in de Beatrixstraat speelde. Avondje NAC als begin van een avondje stappen, heerlijk. Vandaar nog steeds mijn voorkeur voor NAC als 2e club. We zullen het zien (wellicht ga ik zondag eens een keer kijken).
 
Wat ga je daar dan dapper doen tegen supporters die vol in de emotie zitten, terwijl je net een wedstrijd op de mat hebt gelegd waar je volgend jaar echt helemaal niks mee klaar gaat spelen. Vooral die Bilate, opgefokte kleuter is dat.

Leuk hoor, NAC is qua supporters een Eredivisie club. Maar qua spel, dat is al jaren om te janken. Moet echt een hoop gebeuren willen die volgend jaar niet kansloos degraderen.
Dat dacht ik van RKC ook en die redden het ook dit jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan