Edson Álvarez, CF América (V)

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
‘PSV brengt formeel bod van zes miljoen euro op Edson Álvarez uit’

link

PSV heeft meer dan gemiddelde belangstelling voor Edson Álvarez, zo schrijven diverse media uit Mexico. De club uit Eindhoven zou een formeel bod van zes miljoen euro voor honderd procent van de transferrechten van de verdediger van Club América hebben uitgebracht.
Álvarez, 21 jaar, kan als rechtsback, centrale verdediger en defensieve middenvelder spelen. De veelzijdigheid van de twintigvoudig Mexicaans A-international was naar verluidt voor Mark van Bommel een reden om bij het bestuur van PSV aan te dringen op zijn komst. De interesse van PSV in Álvarez kan Ajax parten spelen, zo suggereren Mexicaanse media. Het is maar de vraag of Club América twee belangrijke spelers in een kort tijdsbestek wil laten gaan.

:unsure: Ik ben benieuwd. 2 vliegen in een klap? Alavarez naar PSV en Lainez niet naar Ajax? ;)

rico

International

link

PSV heeft meer dan gemiddelde belangstelling voor Edson Álvarez, zo schrijven diverse media uit Mexico. De club uit Eindhoven zou een formeel bod van zes miljoen euro voor honderd procent van de transferrechten van de verdediger van Club América hebben uitgebracht.
Álvarez, 21 jaar, kan als rechtsback, centrale verdediger en defensieve middenvelder spelen. De veelzijdigheid van de twintigvoudig Mexicaans A-international was naar verluidt voor Mark van Bommel een reden om bij het bestuur van PSV aan te dringen op zijn komst. De interesse van PSV in Álvarez kan Ajax parten spelen, zo suggereren Mexicaanse media. Het is maar de vraag of Club América twee belangrijke spelers in een kort tijdsbestek wil laten gaan.

:unsure: Ik ben benieuwd. 2 vliegen in een klap? Alavarez naar PSV en Lainez niet naar Ajax? ;)
Zeg maar gerust 3 vliegen: PSV investeert in een CV

arne

Basisspeler
Dat is altijd gissen die bedragen. Dat hoort er altijd wel bij. Hij staat op transfermarkt voor een waarde van € 4 miljoen.
Hij zal wel voor wat meer verkocht worden.
En dan heb je ook nog artikelen/twitter posts die spreken over een bedrag (bv 5 miljoen) en verwijzen naar een buitenlandse bron, maar dan het bedrag verkeert overnemen uit die bron (bv 8 miljoen). Maakt het allemaal minder overzichtelijk

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
En dan heb je ook nog artikelen/twitter posts die spreken over een bedrag (bv 5 miljoen) en verwijzen naar een buitenlandse bron, maar dan het bedrag verkeert overnemen uit die bron (bv 8 miljoen). Maakt het allemaal minder overzichtelijk
Volgens mij worden Mexicaanse Dollars en Euro's ook nog wel door elkaar gebruikt in de berichtgeving. Dan krijg je al verschillen in de hoogte van de bedragen die genoemd worden.

arne

Basisspeler
International, genoeg ervaring en een multifunctionele verdediger, dus meer dan welkom....!!
En vergeet niet, mocht hij komen zou dat ook kunnen betekenen dat Ajax het lastiger gaat krijgen om hun transferdoelwit van diezelfde club te halen. Een club wil tenslotte niet 2 bepalende spelers kwijtraken.

arne

Basisspeler
Zou mooi zijn. Is het een betrouwbare roddel?
Het maakt nogal uit welke bron er over spreekt. Snelle Google zoektocht lat zien dat in de Spaanse media onderandere Goal en MSN. De andere bronnen ken ik niet. Maar over het algemeen zijn deze twee een stuk betrouwbaarder dan de Soccernews enzo...

Als hij ook op het middenveld en op de back positie kan, dan ga ik ervanuit dat hij vrij snel is en ook nog goed kan voetballen. Het is natuurlijk maar de vraag of hij dan ook kan verdedigen, maar hij zal zeker een betere rechtsbackoptie zijn dan Behich lijkt me

link

Als Mark aandringt op zijn komst dan begin ik toch te twijfelen of het wel zo verstandig is... :unsure:

Kronos

Assistent Bondscoach
Met een mogelijke exit van Schwaab zeker logisch. Ziet er verder op papier aardig uit, verder nog niet veel over te zeggen.

rico

International
Volgens mij worden Mexicaanse Dollars en Euro's ook nog wel door elkaar gebruikt in de berichtgeving. Dan krijg je al verschillen in de hoogte van de bedragen die genoemd worden.
Als we in Mexicaanse Dollars mogen betalen, dan zou ik een bod van 50m uitbrengen, dat is een half uurtje copieren. :D

rico

International
Feit is, dat de werkelijke bedragen en voorwaarden nooit in de krant staan. Eventueel wordt nadat de transfer beklonken is de details bekend gemaakt, maar vaak ook niet. Deze bedragen zijn schattingen door journalisten, toegegeven, vaak zullen serieuze media er best wel vaak dicht bij zitten, maar de ins and outs daar is het naar gissen.

En vergeet niet, mocht hij komen zou dat ook kunnen betekenen dat Ajax het lastiger gaat krijgen om hun transferdoelwit van diezelfde club te halen. Een club wil tenslotte niet 2 bepalende spelers kwijtraken.
Je kan ook zeggen dat het voor ons dan lastiger is gezien er zo aan Lainez wordt getrokken.

Laatst bewerkt:
Heb even nagevraagd bij mijn Mexicaanse bronnen (maat van me heeft nog in de jeugd bij Club de America gespeeld, en is nog steeds fan).
Alvarez heeft een goed jaar en was een dragende speler in hun kampioensjaar, maar is wel beetje blessuregevoelig. Hij is nog niet zo goed als Moreno, maar die potentie heeft hij zeker wel.