Economie

En dan nog de andere dubieuze zaken die in t artikel genoemd worden.
Die man van afdeling Liegen (marketing, red.) zit heerlijk in zn eigen booking wereldje, omringt door ja en amen knikkende booking mensjes, genietend van zn booking onze belasting centjes.
IK heb hem even voor je verbeterd ;)
 
Zo werd Booking in het verleden op de vingers getikt door Brussel over aanbiedingen die geen aanbiedingen waren en werden vorig jaar afspraken gemaakt met toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) over het stoppen met het oneigenlijk gebruik van de term 'schaarste'.

Recentelijk kreeg het bedrijf nog een boete van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) voor het te laat melden van een datalek."


Doet niet onder voor onze Nederlandse trots met de gele schelp of KPN met huawei. Dat is niet om het goed te praten, maar om er nu over te vallen en te doen alsof het allemaal zo erg is, is wel weer lekker overdreven.
 
Doet niet onder voor onze Nederlandse trots met de gele schelp of KPN met huawei. Dat is niet om het goed te praten, maar om er nu over te vallen en te doen alsof het allemaal zo erg is, is wel weer lekker overdreven.
Jij kan altijd zo lekker anti reageren op een ander he.

Hoezo is "En dan nog de andere dubieuze zaken" gelijk aan "er overdreven over vallen" en "te doen alsof het allemaal zo erg is"?

Moet je voor de gein sommige van je eigen berichten teruglezen als het over bepaalde misstanden gaat en nagaan in hoeverre dat wellicht wat 'overdreven' is.

/end irritationmode
 

Interessant leesvoer wat wel redelijk prikkelend kan zijn voor de rijkelui die we nagenoeg allemaal zijn in dit landje.
 

Interessant leesvoer wat wel redelijk prikkelend kan zijn voor de rijkelui die we nagenoeg allemaal zijn in dit landje.
Confronterend!!!!
 

Interessant leesvoer wat wel redelijk prikkelend kan zijn voor de rijkelui die we nagenoeg allemaal zijn in dit landje.
Tja en instinctief zal het gros bij loonsverhoging kijken welke extra's hij of zij zich kan veroorloven. Je kan ook het zelfde niveau van welvaart houden en je geld anders inzetten.

Nu wij t wat breder hebbem gekregen zijn wij bewuster boodschappen gaan doen. Meer eko meer bio. Had dat geld ook aan een luxere vakantie kunnen geven, maar kies bewust anders.

Hoe anders zou de wereld kunnen zijn als de rijkste 5% inderdaad 10% gaat delen... En de overige welvaart bewuster inzet.
 
Hoe anders zou de wereld kunnen zijn als de rijkste 5% inderdaad 10% gaat delen... En de overige welvaart bewuster inzet.

Hoe anders zou het zijn als iedereen met modaal inkomen 3% zou gaan delen? Nog geen honderd euro per maand. Het is zo makkelijk om weer naar de rijksten te wijzen, dat is precies wat het artikel als punt heeft. We kijken niet naar onszelf, maar naar anderen hoe ze het beter kunnen doen.

Een mooie quote uit het artikel:

Maar zelfs als we een stukje terugkrabbelen en zeggen dat we moeten geven zolang we onszelf geen serieuze pijn doen, dan nog zijn de implicaties gigantisch. Ons leven hangt immers aan elkaar van overbodige luxe. Rijke mensen in rijke landen kopen enorme hoeveelheden kleding, voedsel, elektronica, meubels, cosmetica, drank en vakanties die we in principe niet nodig hebben.
 
Hoe anders zou het zijn als iedereen met modaal inkomen 3% zou gaan delen? Nog geen honderd euro per maand. Het is zo makkelijk om weer naar de rijksten te wijzen, dat is precies wat het artikel als punt heeft. We kijken niet naar onszelf, maar naar anderen hoe ze het beter kunnen doen.

Een mooie quote uit het artikel:
de rijkste 5% vd aarde, daar zit modaal NL gewoon bij. en ik dus ook, maar wil d'r hier geen wedstrijd verplassen van maken hoeveel eenieder weggeeft dus laat t hier bij.
 
Mooi artikel over de terugtrekking van Zwitserland in de onderhandelingen met de EU over de vrije markt. Niet gunstig voor CH lijkt me, maar zoals geschetst in het artikel is soevereiniteit voor Zwitsers heel erg belangrijk

 
Hoe anders zou het zijn als iedereen met modaal inkomen 3% zou gaan delen? Nog geen honderd euro per maand. Het is zo makkelijk om weer naar de rijksten te wijzen, dat is precies wat het artikel als punt heeft. We kijken niet naar onszelf, maar naar anderen hoe ze het beter kunnen doen.

Een mooie quote uit het artikel:
Tsja. In principe heb je natuurlijk maar heel weinig nodig. Op 'n paar flesjes water (en dat werd eeuwen geleden vast ook niet gezuiverd) en wat eten. En eten hebben mensen ook eeuwenlang zelf verbouwd en gevangen.
 
Tsja. In principe heb je natuurlijk maar heel weinig nodig. Op 'n paar flesjes water (en dat werd eeuwen geleden vast ook niet gezuiverd) en wat eten. En eten hebben mensen ook eeuwenlang zelf verbouwd en gevangen.

Daarom dronken ze eeuwen geleden ook bier. Dat was beter dan water drinken.
 

Mafkezen, aflossingsvrij op het moment dat de prijzen belachelijk hoog zijn, t is vragen om problemen.
 

Mafkezen, aflossingsvrij op het moment dat de prijzen belachelijk hoog zijn, t is vragen om problemen.
Dacht dat dat niet meer mocht? Ik heb overigens ook 30% aflossingsvrij.
 
Dacht dat dat niet meer mocht? Ik heb overigens ook 30% aflossingsvrij.
30% is te overzien, zeker als je in het dal hebt gekocht. Wij hebben 12 jaar terug ook ca 30% aflossingsvrij gedaan, daar is ondertussen al 70% van afgelost.

Overigens mag aflossingsvrij gewoon, alleen val je dan niet onder de NHG. Welke juist een vangnet is bij gedwongen verkoop.
 
30% is te overzien, zeker als je in het dal hebt gekocht. Wij hebben 12 jaar terug ook ca 30% aflossingsvrij gedaan, daar is ondertussen al 70% van afgelost.

Overigens mag aflossingsvrij gewoon, alleen val je dan niet onder de NHG. Welke juist een vangnet is bij gedwongen verkoop.

Maximaal 50% aflossingsvrij tegenwoordig, toch?
 
Maximaal 50% aflossingsvrij tegenwoordig, toch?
Doen banken bijna niet meer. Ligt heel erg aan persoonlijke situatie. Als jij je huis met anderhalve ton winst verkoopt en je stopt de overwaarde in een nieuw huis mag je waarschijnlijk nog meer aflossingsvrij nemen, Als je dan een appartement van 2 1/2 ton koopt heb je nog een hypotheek van een ton die mag volledig aflossingsvrij als je dat wil.
 
Doen banken bijna niet meer. Ligt heel erg aan persoonlijke situatie. Als jij je huis met anderhalve ton winst verkoopt en je stopt de overwaarde in een nieuw huis mag je waarschijnlijk nog meer aflossingsvrij nemen, Als je dan een appartement van 2 1/2 ton koopt heb je nog een hypotheek van een ton die mag volledig aflossingsvrij als je dat wil.

Ik las gisteren dat ik op de overwaarde van m'n huidige huis, markt nu is dat dan gewoon 2 ton, ook een hypotheek kan afsluiten om daarmee een 2e huis te kopen. Vakantiehuisje ofzo.

Kan niet misgaan dacht ik zo. :maniac:
 
Ik las gisteren dat ik op de overwaarde van m'n huidige huis, markt nu is dat dan gewoon 2 ton, ook een hypotheek kan afsluiten om daarmee een 2e huis te kopen. Vakantiehuisje ofzo.

Kan niet misgaan dacht ik zo. :maniac:
Wij hebben nu een overwaarde van ruim een ton. (we hebben een goedkoop huis in verhouding tot de inkomsten) Als we nu een nieuw huis kopen zijn we erg veel van die overwaarde weer kwijt aan het bedrag dat je nu teveel betaald voor een nieuw huis. Eigenlijk maakt de overwaarde niks uit in de markt, alleen als je het eerste huis koopt en als je verkoopt en óf in een lager segment koopt óf geen nieuw huis koopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan