Duits voetbal

Sta je dan, voor het eerst in de halve finale van een groot bekertoernooi. Speel je ook nog eens thuis. Breekt dat kut virus uit, kun je zonder publiek spelen.

Mja, zelfde soort situatie als in Liverpool denk ik. Eindelijk je Premier League titel, kom dat kutvirus en is het nog onzeker of je de titel uberhaupt kunt behalen en zo ja, dan zal het feest aan allerlei restricties gebonden zijn. Shit happens.
 
Sta je dan, voor het eerst in de halve finale van een groot bekertoernooi. Speel je ook nog eens thuis. Breekt dat kut virus uit, kun je zonder publiek spelen.

Och, zo erg is het allemaal niet. Ik heb wel eens in de stromende regen net de tram gemist. Kijk, dan gaat het ergens over.
 
Volop gescoord door Nederlanders gisteren in de Bundesliga:
Klaassen 2x voor Werder, die de o zo belangrijke wedstrijd tegen Paderborn met 5-1 wonnen, en nog maar 1 doelpunt achter Düsseldorf staan.
Weghorst 2x voor Wolfsburg, maar Wolfsburg speelde wel 2-2 gelijk tegen Freibrug. Weghorst heeft al 14 keer gescoord in de Bundesliga dit seizoen.
Dost 1x voor Frankfurt, die wonnen met 4-1 van Hertha.

En Joshua Zirkzee scoorde voor Bayern München tegen BMG. Dit was na een blunder van de keeper, maar hij schiet hem er goed in. En dat is zeer leuk voor de 19 jarige jongen, die normaal Lewandoski voor zich moet dulden, maar nu de kans kreeg in de basis omdat Lewandoski geschorst was. Ik ben benieuwd of Zirkzee in de zomer naar een andere club gaat of verhuurd wordt, waar die veel meer kan spelen. Wat het is een enorm talent.

Bayern won overigens uiteindelijk met 2-1.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Werder Bremen gered van degradatie door een 6-1(!) overwinning op Köln. Düsseldorf degradeert rechtstreeks omdat ze met 3-0 verloren van Union.
Ik had vorige week geen stuiver meer gegeven voor Werder, maar ze leven nog steeds. Ze moeten nog wel een play off voor promotie/degradatie spelen tegen Heideheim of Hamburger SV. Werder - HSV als play off zou wel heel leuk zijn, alleen wel jammer dat er geen publiek bij mag.
 
HSV verloor op de laatste speeldag overigens met liefst 5-1 in eigen huis van Sandhausen, waar Marlon Frey (wie kent 'm nog?) nog meedeed. Zodoende eindigt HSV 1 punt achter Heidenheim en de play-off plek. Nog een jaartje op het tweede niveau dus. HSV had slechts een punt nodig, er vanuitgaande dat Heidenheim op bezoek bij de superieure nummer 1 Arminia Bielefeld zou verliezen (wat ook gebeurde, 3-0).
 
HSV verloor op de laatste speeldag overigens met liefst 5-1 in eigen huis van Sandhausen, waar Marlon Frey (wie kent 'm nog?) nog meedeed. Zodoende eindigt HSV 1 punt achter Heidenheim en de play-off plek. Nog een jaartje op het tweede niveau dus. HSV had slechts een punt nodig, er vanuitgaande dat Heidenheim op bezoek bij de superieure nummer 1 Arminia Bielefeld zou verliezen (wat ook gebeurde, 3-0).

Geven in de laatste 2 wedstrijden het hele seizoen weg. Ongekend.
 
Bayern wordt sterker en sterker. Sane op weg naar Munchen; wat een giga blunder van City is dit. Mits fit hun beste aanvaller en een vd besten van de wereld imo.

Als ze nog een topper voor het middenveld halen en evt. een goede opvolger voor Boateng, zijn ze volgend jaar wat mij betreft de absolute favoriet voor de CL. Met de huidige selectie + Sane zijn ze ook al een vd favorieten overigens.

Fantastisch geleide club, dat Bayern. Ook hier vormen de Duitsers een voorbeeld voor velen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan