Duits voetbal


Mooi dat ze dit doen.
Idd. Dat zie ik de NLse top niet in 1-2-3 doen. Sterker nog, ik denk dat in andere landen bijv de ex-spelers van een club heel snel die club te hulp schieten. Iniesta heeft zijn jeugdclub Albacete 3 keer gered van faillissement: bij elkaar doneerde hij 3 miljoen Euro. Hier in NL had de Graafschap met 2 ton gered kunnen worden maar een Huntelaar, Luuk de Jong of ome Guus hadden dat niet eens gezamenlijk over voor hun oude club. Dit terwijl Huntelaar zijn oom jaren lang in het bestuur van de Graafschap had gezeten. En nu ook zie ik de Oranje spelers niet gezamenlijk met geld over de brug komen.
 
Idd. Dat zie ik de NLse top niet in 1-2-3 doen. Sterker nog, ik denk dat in andere landen bijv de ex-spelers van een club heel snel die club te hulp schieten. Iniesta heeft zijn jeugdclub Albacete 3 keer gered van faillissement: bij elkaar doneerde hij 3 miljoen Euro. Hier in NL had de Graafschap met 2 ton gered kunnen worden maar een Huntelaar, Luuk de Jong of ome Guus hadden dat niet eens gezamenlijk over voor hun oude club. Dit terwijl Huntelaar zijn oom jaren lang in het bestuur van de Graafschap had gezeten. En nu ook zie ik de Oranje spelers niet gezamenlijk met geld over de brug komen.
Van Bommel regelde een benefietwedstrijd van Fortuna (je weet wel, die club die niet meer bestond-Michael v P).tegen Bayern.
 
Van Bommel regelde een benefietwedstrijd van Fortuna (je weet wel, die club die niet meer bestond-Michael v P).tegen Bayern.
Ja dat valt enigszins onder wat ik bedoelde. Maar een club 3 keer persoonlijk redden is toch echt een andere koek.
 
Ja dat valt enigszins onder wat ik bedoelde. Maar een club 3 keer persoonlijk redden is toch echt een andere koek.
Ach, van Bommel heeft het wat slimmer aangepakt. ;)
Maar respect voor Iniesta. Natuurlijk kan hij het lijden, aan de andere kant is het wel een serieus bedrag. (Y)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Idd. Dat zie ik de NLse top niet in 1-2-3 doen. Sterker nog, ik denk dat in andere landen bijv de ex-spelers van een club heel snel die club te hulp schieten. Iniesta heeft zijn jeugdclub Albacete 3 keer gered van faillissement: bij elkaar doneerde hij 3 miljoen Euro. Hier in NL had de Graafschap met 2 ton gered kunnen worden maar een Huntelaar, Luuk de Jong of ome Guus hadden dat niet eens gezamenlijk over voor hun oude club. Dit terwijl Huntelaar zijn oom jaren lang in het bestuur van de Graafschap had gezeten. En nu ook zie ik de Oranje spelers niet gezamenlijk met geld over de brug komen.
Overdrijven is ook een kunst. Hij heeft de club inderdaad 2x gered, maar hij was zelf aandeelhouder van de club (zijn vader was bestuurslid). Het was ook geen 3 mln. Het betrof volgens mij achterstallig loon van de spelers en had hij niet betaald dan was de club zijn licentie kwijtgeraakt en was hij als aandeelhouder ook gedupeerd geweest.
 
Overdrijven is ook een kunst. Hij heeft de club inderdaad 2x gered, maar hij was zelf aandeelhouder van de club (zijn vader was bestuurslid). Het was ook geen 3 mln. Het betrof volgens mij achterstallig loon van de spelers en had hij niet betaald dan was de club zijn licentie kwijtgeraakt en was hij als aandeelhouder ook gedupeerd geweest.
Hahahaha “ aandeelhouder” van zn nietig clubje... Alsof Iniesta afhankelijk is van die aandelen... En waarom zou een aandeelhouder in zijn eentje een bedrijf redden?? Is die gek geworden of zo, dat ie de puin van de leiding gaat ruimen?? En volgens mij konden Luuk, Guus en die nep Ajacied best wel 2 ton insteken in hun cluppie. Daar ging het mij om. Je ziet nu ook dat ze bij Juve voor 90 miljoen aan salaris inleveren om de club niet extra te belasten. Ik zie Ziyech en Tadic of Berghuis of onze dure spelers dat niet heel snel doen. Of zie je Ajax en PSV en Feyenoord geld schenken aan Fortuna en RKC?
 
Wat ik mij pas Gisteren realiseerde is dat die rijke eigenaar van Hoffenheim - die onder vuur lag omdat hij zoveel in de club investeerde - dus de baas is van het Farmabedrijf CureVac wat weer in het nieuws was omdat Trump een hoog bod had neer gelegd om het op te kopen. Wat hij overigens afgeslagen heeft (was anders ook geblokkeerd door de Duitse overheid, maar dat terzijde).
 
In Duitsland gaan ze dus gewoon weer voetballen.
Vandaag bekend geworden.

Heb wel weer zin om voetbal te volgen. Maar blijf het surrealistisch vinden in deze tijden.

Geld bepaald veel. Als in NL de clubs ook zo sterk afhankelijk waren geweest van tv geld, had Rutte mogelijk ook vanaf juni moeite gedaan voor wedstrijden zonder publiek.
 
In Duitsland gaan ze dus gewoon weer voetballen.
Vandaag bekend geworden.

Heb wel weer zin om voetbal te volgen. Maar blijf het surrealistisch vinden in deze tijden.

Geld bepaald veel. Als in NL de clubs ook zo sterk afhankelijk waren geweest van tv geld, had Rutte mogelijk ook vanaf juni moeite gedaan voor wedstrijden zonder publiek.

Te beginnen met Dortmund - Schalke :clap2:
Ook al is een derby zonder publiek natuurlijk geen bal aan, het gaat erom dat we vanaf volgende week weer kunnen genieten van 22 mannen die op een grasveld tegen een bal aantrappen!
 
Te beginnen met Dortmund - Schalke :clap2:
Ook al is een derby zonder publiek natuurlijk geen bal aan, het gaat erom dat we vanaf volgende week weer kunnen genieten van 22 mannen die op een grasveld tegen een bal aantrappen!
Ik ga toch maar eens kijken, lijkt me. Zo is het ook weer! ;)
 
Ik zit er klaar voor straks, eerste unibetje ook meteen gedaan na maanden :D

Dortmund - Schalke. Lekker man op zo zaterdagmiddag. Wat heb ik het voetbal gemist. En dan beginnen met zo kraker? Top toch?

Ik zit hier ook gewoon naar Bochum - Heidenhem te kijken, puur omdat ik het voetbal heb gemist.
 
Dortmund 2-0 voor bij rust en is veel beter, met geweldige spelers als Haaland en Brandt. Maar het druk van het hele team is ook zeer goed. En geweldige goals.

Het is anders zonder publiek, maar ik heb zeker wel genoten van de 1ste helft.
 
Wat een team heeft Dortmund zeg, Schalke heeft helemaal niets in te brengen. Het zou leuk zijn als zij weer eens kampioen worden.
 
4-0, duidelijke overwinning. Schalke was niks, maar Dortmund was ook echt heel goed. Bayern gaat het echt nog lastig krijgen denk ik.
 
Dat juichen is wel lachwekkend. De hele wedstrijd aan elkaar hangen, maar dan geen high five of zo mogen geven?

Dat is precies wat ik ook dacht :lmao:

Dortmund houdt de titelstrijd in ieder geval nog spannend. Over 2 wedstrijden Bayern thuis. Heerlijk team wat daar staat en dan speelde Sancho amper mee. En Haland is een baas.
 
Zo’n Haaland he, hoe komt het dat de grote Europese teams of bijv Ajax of PSV hem niet hebben kunnen scouten toen hij 14-15 was? Je zou toch denken dat Noorwegen de markt zou moeten zijn voor Ajax en PSV. Ödegard werd wel al op zijn 16e door Madrid weggehaald. Die vind ik ook een pareltje hoor. Nooit gedacht dat die houthakkers zulke goede voetballers kunnen baren.
 
Dat is precies wat ik ook dacht :lmao:

Dortmund houdt de titelstrijd in ieder geval nog spannend. Over 2 wedstrijden Bayern thuis. Heerlijk team wat daar staat en dan speelde Sancho amper mee. En Haland is een baas.

Vergeet Reus ook niet. Die speelde ook niet gisteren.

Dortmund heeft inderdaad echt een prachtige team. Gehakt gemaakt van Schalke 04 gisteren. Binnenkort Dortmund - Bayern wordt echt een kraker van jewelste. Ben echt blij dat er in de Bundesliga gevoetbald wordt. Eens kijken vanavond wat Bayern ervan bakt.

Ook benieuwd of ze in Engeland en Spanje, ook de competitie gaan hervatten. In Spanje wordt er wel volop getraind. Engeland is bij mij een vraagteken.
 
Laatst bewerkt:
Zo’n Haaland he, hoe komt het dat de grote Europese teams of bijv Ajax of PSV hem niet hebben kunnen scouten toen hij 14-15 was? Je zou toch denken dat Noorwegen de markt zou moeten zijn voor Ajax en PSV. Ödegard werd wel al op zijn 16e door Madrid weggehaald. Die vind ik ook een pareltje hoor. Nooit gedacht dat die houthakkers zulke goede voetballers kunnen baren.

En muziek maken kunnen ze ook al:

 
  • Geweldig
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan