Duits voetbal

Het werd ook eens tijd, volgens mij heeft hij dit seizoen nog bar weinig laten zien. Maar een paar keer gescoord ook.
 
Het werd ook eens tijd, volgens mij heeft hij dit seizoen nog bar weinig laten zien. Maar een paar keer gescoord ook.

Dat klopt, imponeerde niet echt tot nu toe. Er was ook aardig wat kritiek op hem. Maar dit is inderdaad wel dé wedstrijd om het dan weer te laten zien...
 
Hij was inderdaad de grote flop van het jaar. Maar nu begint 'ie los te komen. :cool: Mark van Bommel speelde helaas zijn mindere wedstrijden.
 
Vind het opvallend dat hij nog altijd z'n contract niet verlengd heeft. Zou hij dan tóch terug naar Eindhoven willen komen?

Ik hoop het:cool:. Bayern heeft echter ook een tijdje geleden aan te geven wel te willen verlengen, maar Rummenigge gaf dacht ik ook aan dat het geen eerste prioriteit had op het moment.
 
'Van Gaal wil Vorm naar München halen'

Michel Vorm staat in de belangstelling van topclub Bayern München. De doelman van FC Utrecht moet bij de club van Louis van Gaal de opvolger van Hans-Jörg Butt worden, meldt RTV Utrecht.

In het programma Namen & Rugnummers wordt tevens gezegd dat FC Twente geïnteresseerd is. De koploper van de Eredivisie nam onlangs reservedoelman Nikolay Mihaylov definitief over van Liverpool.

Vorm (26) is bezig aan zijn vierde seizoen bij FC Utrecht. Eerder speelde hij één jaar voor FC Den Bosch. In de Domstad is de sluitpost uitgegroeid tot tweede keeper van het Nederlands Elftal.

De keepers van het Nederlands Elftal zijn wel in trek bij Bundesliga-clubs, zo opeens.
 
De keepers van het Nederlands Elftal zijn wel in trek bij Bundesliga-clubs, zo opeens.

En Herr von Gaal had nog zo beloofd dat het geen Nederlandse kolonie zou worden. Zoiets is nooit goed. Zodra de resultaten tegenvallen krijgt die groep er ongetwijfeld de schuld van. Bayern speelt mijns inziens nog steeds vrij matig, en wisselvallig. Het mag echt een wonder heten dat ze op 1 staan. Ik had wel verwacht dat er wat meer lijn in het spel zou komen in deze fase van de competitie.
De meesten zeggen dat v.Gaal niet geschikt is voor een echte topclub, maar in principe zou hij die Duitsers toch moeten kunnen vormen, die zijn toch wel van de discipline.
 
Vorm is nooit goed genoeg voor Bayern. Hoewel, in vergelijking met Butt kan het alleen maar meevallen.
 
Vorm is nooit goed genoeg voor Bayern. Hoewel, in vergelijking met Butt kan het alleen maar meevallen.

Ik neem ook aan dat ze van Gaal niet meer alles laten bepalen op aankoopgebied na het mislukken van Braafheid en Pranjic.
 
'Bayern München ziet Elia als opvolger Ribéry'

Voor Eljero Elia en Hamburger SV zijn het roerige dagen. De aanvaller bekritiseerde de medische staf van HSV en daarvoor kreeg hij inmiddels een boete. De interesse van Bayern München houdt de gemoederen in Hamburg echter meer bezig.

Volgens Hamburger Morgenpost kan de buitenspeler rekenen op de belangstelling van de club van trainer Louis van Gaal. Bayern München ziet Elia als ideale versterking op het moment dat Franck Ribéry Duitsland verlaat voor een avontuur in Spanje.

Frank Schouten, zaakwaarnemer van Elia, heeft volgens de Duitse krant al een eerste gesprek achter de rug met Bayern. Bij een volgend gesprek zal de international zelf aanwezig zijn. Elia, die na een goed gesprek met de clubleiding een geldboete kreeg voor zijn uitspraken over de medische staf, heeft in Hamburg nog een contract tot medio 2014.

Volgens MOPO moet Elia, die afgelopen zomer voor ongeveer tien miljoen euro overkwam van FC Twente, minimaal vijftien miljoen euro opbrengen voor HSV. Voor Bayern is dat echter geen probleem, aangezien een vertrek van Ribéry de nodige miljoenen op zal brengen.

Gaat de Nederlandse enclave in München nog groter worden?
 
Robben was gister veruit de beste speler op het veld. Alsof die veredigers van Schalke er niet stonden...
Ik ben alleen de hele tijd bang dat hij te vroeg in vorm is en dat ie tijdens het WK weer geblesseerd op de bank zit:(
 
Vooralsnog weet hij redelijk fit te blijven, maar speelt niet alles. Soms ook uit voorzorg op de bank of naar de kant gehaald. Bayern weet dat ze voorzichtig moeten zijn met hun topper.

Had gisteren na de bekerwedstrijd in Nederland meteen overgezet naar Schalke - Bayern. Vlak daarna viel die geweldige goal van Robben. Loopt ze voorbij alsof ze er niet staan. Daarna counterde Bayern er zich er nog een paar keer goed uit. Ribery kwam nog één op één enzo. Maar daar zal niemand wakker van liggen in Beieren, ze staan in de finale. Tegen Werder dacht ik?
 
Robben was gister veruit de beste speler op het veld. Alsof die veredigers van Schalke er niet stonden...
Ik ben alleen de hele tijd bang dat hij te vroeg in vorm is en dat ie tijdens het WK weer geblesseerd op de bank zit:(

Zo'n gekke gedachte vind ik dat nog niet eens. Ik merk bij mezelf ook dat ik het eigenlijk al te lang vind duren. Robben was in potentie één van 's werelds beste, zo niet de beste, voetballers.. Is alleen te vaak geblesseerd geweest en heeft nooit kunnen vlammen als het er om ging. Zijn talent staat buiten kijf, zijn status als legendarisch is er helaas nooit écht uit gekomen. Vind ik jammer. Wie weet, misschien komt het er nu eindelijk uit..
 
Tegen wie moest Bayern dan en wat was de eind uitslag?

Niet zo moeilijk terug te vinden, hoor. :D ;)

Robben en co. slachten Hannover 96 af: 7-0

Arjen Robben verkeert in wereldvorm. De international van Oranje maakte zaterdag namens Bayern München maar liefst drie goals in het thuisduel met Hannover 96. De manschappen van Louis van Gaal versloegen de noorderlingen uiteindelijk met 7-0, waardoor ze Schalke 04 weer van de koppositie verdringen.

Eerder op de dag won Schalke met 3-1 van Borussia Mönchengladbach, zodat het zich voor even koploper mocht noemen. De titelstrijd in Duitsland blijft ongemeen spannend. Het verschil tussen Bayern en Schalke is twee punten.

Met Mark van Bommel en Arjen Robben in de basis domineerde Bayern zaterdag vanaf de eerste minuut. In de 21ste minuut opende Ivica Olic met het hoofd de score uit een hoekschop.

Nog geen tien minuten later kwam Bayern op 2-0, een goal van Nederlandse makelij. Mark van Bommel stuurde Arjen Robben weg, die met een lob doelman Florian Fromlowitz kansloos liet. Vlak voor rust bepaalde Thomas Müller de ruststand op 3-0.

In de tweede helft ging Bayern verder waar het gebleven was. Opnieuw Olic, Robben en Müller verdubbelden in een kwartier na rust de score. In de slotfase maakte Robben zijn derde en Bayerns zevende van de avond.
 
Niet verrassend, maar toch:

Hamburger SV neemt afscheid van Labbadia

Bruno Labbadia is niet langer trainer van Hamburger SV. De oefenmeester wordt bij de Duitse club tijdelijk opgevolgd door zijn assistent Ricardo Moniz. Dat bevestigt de Duitse club maandag.

Het afscheid is de uitkomst van een crisismeeting tussen het bestuur van HSV en Labbadia, die maandag plaatsvond. In afwachting van het definitieve nieuws werd de training maandag alvast geleid door Moniz.

Labbadia's positie stond al enige tijd onder druk, maar werd na het verlies op bezoek bij Hoffenheim van afgelopen zondag (5-1) onhoudbaar. HSV-voorzitter Bernd Hoffmann liet al weten maandag met Labbadia om te tafel te gaan.

Het moment van de keuze om Labbadia te ontslaan is overigens apart. Donderdag werkt HSV het belangrijke Europa League-duel met Fulham af. Een finaleplek, voor de eindstrijd die plaatsvindt in het eigen stadion, lijkt de enige manier voor HSV om nog iets van het seizoen te maken.

Nu maar hopen dat ze McClaren en Ruiz in Enschede gaan ophalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan