Duits voetbal

Ik raak nu wel erg benieuwd naar een bijzonder verhaal over het ontstaan van de liefde tussen een Duitse cultclub en een Eindhovense filosoof.

Haha, nou da's niet zo moeilijk. 't Zal de oplettende lezers die al een tijdje meelopen niet verbazen dat ik van linkse snit ben, dus ik volg de club al een tijd. Het idee van een voetbalclub die is omarmd door kunstenaars, queers, krakers, politiek activisten et cetera spreekt me enorm aan. Het grappige is: met hun acties hebben ze ook echt geen vijanden. Hoolies van tegenstanders worden ontvangen in kroegen in de buurt - nooit rotzooi.

Overigens ben ik afgelopen zomer pas voor het eerst naar een (oefen)wedstrijd geweest. Was geweldig. De sfeer op de tribune met crossdressers en blowers is echt uniek. Er werd geld ingezameld voor vluchtelingen. Hamburg is ook een geweldige stad. Ik ga er samen met de vriend met wie ik was een jaarlijks uitje van maken.
 
Borussia Dortmund - Bayern München 3-2. :) Dortmund kwam 0-1 en 1-2 achter.
Dortmund staat nu 7 punten voor op Bayern.
 
Bayern was heer en meester de 1e helft. Bij Dortmund lukte niets. Reus was slecht.
Tweede helft was Reus ineens erg goed en ja, Paco Alcacer wat een voetballer, die huurling van Barcelona.
Blij met de 7 punten voorsprong op de Zuid-Duitsers...:CHEER:
 
Werder Bremen - Borussia M'Gladbach was ook een leuke wedstrijd. Die Plea maakte er 3 en bijna een 4e... 1-3.
 
Bayern München - Fortuna Düsseldorf ... Bayern stond met 3-1 voor en ...
78' :BALL: 3-2
90'+3' :BALL: 3-3

:oops:

Mainz - Dortmund 1-2

Borussia Dortmund staat nu 9 punten voor op Bayern München
 
Tegen de nummer laatst. Dit Bayern stelt echt weinig meer voor.
Dortmund loopt hierdoor weer 2 punten uit want Dortmund wint uit van Mainz met 1-2.
Dat zet het gelijkspel van Ajakkes wederom in een ander daglicht. Bayern verloor toch ook thuis met 0-3 van Borussia M'Gladbach daarna.
Dortmund wéér 3 punten, maar hadden over geluk niet te klagen." Borussia, lalalalalalalala...enz"...
 
Peter Bosz nieuwe trainer van Bayer Leverkusen

link

Peter Bosz keert terug in de Bundesliga. Hij is de nieuwe trainer van Bayer Leverkusen. Bosz (55) start op 4 januari bij de huidige nummer 9 in Duitsland en volgt Heiko Herrlich op, die zojuist is ontslagen. Peter Bosz tekent tot medio 2020, met optie op nog een jaar.
 
Bayern München betaalt “slechts” 35 miljoen voor de wereldkampioen Pavard en Ajax gaat niet akkoord met een bod van 30 miljoen op Neres :rolleyes:
 
Je weet dat je dit zelf ook kan opzoeken?

Maar vooruit:

Neres (speler ajax) tot 30.06.2022
Pavard (wereldkampioen) tot 30.06.2021
Keek de tijdens het werken ;) , weinig, of eigenlijk geen tijd. Maar van de contractduur is natuurlijk veel van afhankelijk. Een jaar is geen groot verschil nee. Weet verder ook niet hoe Pavard het heeft gedaan. Maar zal het zelf eens opzoeken;)
 
Keek de tijdens het werken ;) , weinig, of eigenlijk geen tijd. Maar van de contractduur is natuurlijk veel van afhankelijk. Een jaar is geen groot verschil nee. Weet verder ook niet hoe Pavard het heeft gedaan. Maar zal het zelf eens opzoeken;)

Ik zal je vast helpen: Neres is geen wereldkampioen geworden. Hij is alleen tweede geworden in de competitie met een stomme club uit Amsterdam.
 
Keek de tijdens het werken ;) , weinig, of eigenlijk geen tijd. Maar van de contractduur is natuurlijk veel van afhankelijk. Een jaar is geen groot verschil nee. Weet verder ook niet hoe Pavard het heeft gedaan. Maar zal het zelf eens opzoeken;)
Het verschil alleen al dat Pavard wereldkampioen is en vaste kracht bij Frankrijk en Neres de reserve speler bij Ajax is en internationaal gezien nog helemaal niets voorstelt, maakt het gewoon belachelijk allemaal...
 
Het verschil alleen al dat Pavard wereldkampioen is en vaste kracht bij Frankrijk en Neres de reserve speler bij Ajax is en internationaal gezien nog helemaal niets voorstelt, maakt het gewoon belachelijk allemaal...

Inderdaad. Het is van de zotte en compleet van de pot gerukt die bedragen. :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan