Dries Mertens

Bas

Routinier
Kevin Strootman (21) en Dries Mertens (24) zijn officieel PSV’ers. Beide spelers tekenden zondagmiddag in het Philips Stadion hun meerjarige contracten. Dat gebeurde nadat Strootman zijn medische keuring achter de rug had, die van Mertens was een aantal dagen geleden al geweest. In bijzijn van Marcel Brands werden de handtekeningen gezet onder een vijf-jarig contract.

Dries Mertens ondertekende zondagmiddag zijn contract in het Philips Stadion. Dries Mertens ondertekende zondagmiddag zijn contract in het Philips Stadion.

Internationals

Kevin Strootman en de Belg Dries Mertens zijn afkomstig van FC Utrecht. Strootman (13 februari 1990) doorliep de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam, waar hij in 2008 zijn debuut maakte. In de winterstop van afgelopen seizoen tekende hij bij Utrecht, maar dat dienstverband heeft dus maar een halfjaar geduurd. De linksbenige international kan op meerdere posities op het middenveld uit de voeten. Mertens (6 mei 1987) speelde eerder voor AGOVV en Eendracht Aalst. De Rode Duivel voetbalde sinds 2009 voor FC Utrecht en won in 2009-2010 de Zilveren Schoen, de tweede plaats in de verkiezing Voetballer van het Jaar. Vorige week maakte technisch manager Marcel Brands al bekend dat PSV een akkoord had met FC Utrecht. Nadat PSV ook met beide spelers rond was en de medische keuringen waren voltooid, konden vandaag de handtekeningen worden gezet.
Kevin Strootman onderging zondagochtend nog een medische keuring. Kevin Strootman onderging zondagochtend nog een medische keuring.
PSV

2e67c92f-f380-4946-bd26-46401eceddee_0_Mertens-contract468.jpg


“Een droom die uitkomt”

“Het is supermooi om voor PSV te mogen spelen. Het is een club die altijd voor het kampioenschap speelt en als je dat zo bekijkt is het een droom die uitkomt. Het heeft even geduurd voordat alles klaar was, maar ik ben nu hier en dat is het allerbelangrijkste.” Over zijn favoriete positie zei Mertens het volgende: “Ik kan vanuit links, achter de spitsen en ook vanuit rechts spelen. Ik vind het leuk om veel aan de bal te zijn. We zullen zien wat de trainer beslist. Ik ben fit en kan niet wachten om mij bij de ploeg en de trainer te melden. Het feit dat Kevin Strootman en Khalid Sinouh hier ook voetballen is extra leuk en dat zal alles in het begin makkelijker maken.” Ook Strootman toonde zich een blij man: “Ik heb al veel felicitaties gekregen, maar nu is het pas officieel. Ik verwacht zelf veel van mijn komst naar PSV en ga mijn best doen om hier prijzen te pakken. Dat is ook het doel van deze club. Ik wil graag laten zien wat ik kan en ik blij en trots en om hier te mogen spelen. Het is leuk om hier met Dries en Khalid te zijn en het is ook goed om vanaf het begin de voorbereiding mee te maken.”
.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Pfff, een bod van 10 miljoen afgewezen...
Erg hoog ingezet door PSV al. Ik hoop dat ze grenzen stellen. Dit is erg veel geld.
 
Jemig. Dat is inderdaad wel flink. Daarnaast moet er ook nog geld zijn voor een spits.
 
PSV biedt op Strootman én Mertens van FC Utrecht
20/06/2011 17:47

Een delegatie van PSV heeft vandaag de onderhandelingen met FC Utrecht over Kevin Strootman en Dries Mertens geopend. De Eindhovenaren hebben rond de tien miljoen euro geboden voor de linkermiddenvelder en de aanvaller.

FC Utrecht heeft dit bod afgewezen, maar daarmee is de deal nog niet van de baan. 'Ik ga er niet omheen draaien; PSV wil ze allebei hebben', reageert technisch directeur Foeke Booy van FC Utrecht tegen Voetbal International. 'Wij vinden het bod te laag en hebben PSV voorgesteld om voor één van beiden te gaan. We gaan ons nu allebei beraden.'

VI.nl
 
Jemig. Dat is inderdaad wel flink. Daarnaast moet er ook nog geld zijn voor een spits.

Misschien dat ze iets weten wat wij niet weten...dus dat het plan zo goed als zeker doorgaat. Kunnen ze die 10mln van ASML en VDL hiervoor gebruiken. :cool:
 
Het is dus 10 m voor Strootman + Mertens als ik de berichten mag geloven.

Wat in principe redelijk hoog is, maar wel reëel. Alleen is 10 miljoen voor dit PSV echt belachelijk veel geld.
 
Aangezien er een te snelle conclusie is getrokken door het artikel in de openingspost pas ik het allemaal maar even aan ;)
 
Maar wel weer typisch dat PSV naar een club gaat met een rijke eigenaar die lekker achterover kan leunen en voor een hoofdprijs gaat. :eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan