Dries Mertens

Ben Porto - Napoli aan het kijken. Leuke ploeg hoor dat Napoli. Denk dat dit echt een mooie stap is voor Mertens. Kan echt meespelen om het kampioenschap in Italië.
 
Hij lijkt zich toch in de basis aan het spelen zijn, had ik in het begin niet verwacht. Zeker toen die Insigne zo sterk speelde. Mooi voor Dries! En ook mooi voor PSV dat mannen als Pieters, Strootman en Mertens het gewoon goed doen.
 
Hij lijkt zich toch in de basis aan het spelen zijn, had ik in het begin niet verwacht. Zeker toen die Insigne zo sterk speelde. Mooi voor Dries! En ook mooi voor PSV dat mannen als Pieters, Strootman en Mertens het gewoon goed doen.
Ik zou alleen ook willen zien of ze het ook goed zouden doen bij een goede club in een grote competitie bijv een Tottenham, Liverpool, Arsenal, Atletico, en in geval van Strootman bij een Dortmund of United. Ik vind de Italiaanse competitie wel goed maar geen echte maatstaf om te bepalen of je de top aankunt.
 
Ik zou alleen ook willen zien of ze het ook goed zouden doen bij een goede club in een grote competitie bijv een Tottenham, Liverpool, Arsenal, Atletico, en in geval van Strootman bij een Dortmund of United. Ik vind de Italiaanse competitie wel goed maar geen echte maatstaf om te bepalen of je de top aankunt.

De Italiaanse competitie heeft na jaren van achteruitgang nu wel weer de weg omhoog gevonden. En met alle respect, misschien is die competitie dan ook wel de betere tussenstap. De afstand tussen het Nederlandse en Italiaanse niveau is al erg groot, laat staan als je in één keer naar de Engelse of Duitse top gaat. Zie hoe het Luuk de Jong vergaat, die redt het nog niet eens in de Duitse middenmoot nadat hij er een jaar vrolijk op los scoorde bij Twente, en hij werd toch wel gezien als een groot talent. Strootman is een van de sterkhouders van Roma, die nog geen wedstrijd niet wisten te winnen, en slechts drie doelpunten tegen kregen. Mertens lijkt zich in de basis van het sterke Napoli te spelen. Ondanks dat het Italië is, mogen we daar best wel een beetje trots op zijn.

En wat betreft de vraag of die jongens de top aankunnen, bij Strootman gaat dat echt wel goed komen. Tegen de tijd dat zijn contract bij Roma gaat aflopen stapt hij over naar een absolute topclub, daar ben ik van overtuigd.
 
Ik zou alleen ook willen zien of ze het ook goed zouden doen bij een goede club in een grote competitie bijv een Tottenham, Liverpool, Arsenal, Atletico, en in geval van Strootman bij een Dortmund of United. Ik vind de Italiaanse competitie wel goed maar geen echte maatstaf om te bepalen of je de top aankunt.

De Italiaanse competitie is ongeveer vergelijkbaar aan die van de Spaanse, in de breedte misschien iets beter nog.
 
Is toch duidelijk een schwalbe, speler moet zich niet zo aanstellen en Driesje een rode prent aan te willen smeren. Zeer disrespectvol.
Driesje zelf heeft daar anders ook een handje van.... Koekje van eigen deeg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan