Donyell Malen (A)

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...-en-de-ligt-ik-voorspel-zo-n-80-miljoen-.html

We zullen zien. Laat hem eerst dit niveau maar een tijdje vasthouden en ook in de EL laten zien.

Met alle respect, maar dit is wmb een lachwekkende vergelijking. Frenkie is een speler die een heel team beter kan laten voetballen; zie Ajax, Oranje en zelfs Barca. Matthijs is by far het grootste verdedigende talent van zijn generatie. Spelers voor de absolute top. Malen is wat mij betreft een hele fijne aanvaller die kan uitgroeien tot categorie Depay. Net onder de wereldtop imo.

Als je al een speler wilt opnoemen die minstens even veel kan opbrengen voor PSV, dan is dat natuurlijk Ihattaren. Ook een absolute parel die normaal gesproken de wereldtop moet kunnen halen. Er is een verschil tussen hele goede talenten (Malen, Bergwijn en voorheen Depay) en uitzonderlijke talenten (Frenkie, Matthijs, Ihattaren). Enfin, wellicht heb ik het ook mis; zou voor het Nederlandse voetbal alleen maar toe te juichen zijn als we weer een spits krijgen die tot de absolute top gaat behoren.

Tot zo ver mijn bescheiden inschatting wat betreft zijn kaliber. Dat gezegd hebbende blijft het voor een Ajacied natuurlijk pijnlijk om te zien dat een jeugdexponent van De Toekomst zo schittert bij de concurrent, want het moge duidelijk zijn dat Malen een hele goede speler is die zich meer dan prima ontwikkelt en binnen mum van tijd te goed zal zijn voor de Eredivisie.
 
Met alle respect, maar dit is wmb een lachwekkende vergelijking. Frenkie is een speler die een heel team beter kan laten voetballen; zie Ajax, Oranje en zelfs Barca. Matthijs is by far het grootste verdedigende talent van zijn generatie. Spelers voor de absolute top. Malen is wat mij betreft een hele fijne aanvaller die kan uitgroeien tot categorie Depay. Net onder de wereldtop imo.

Als je al een speler wilt opnoemen die minstens even veel kan opbrengen voor PSV, dan is dat natuurlijk Ihattaren. Ook een absolute parel die normaal gesproken de wereldtop moet kunnen halen. Er is een verschil tussen hele goede talenten (Malen, Bergwijn en voorheen Depay) en uitzonderlijke talenten (Frenkie, Matthijs, Ihattaren). Enfin, wellicht heb ik het ook mis; zou voor het Nederlandse voetbal alleen maar toe te juichen zijn als we weer een spits krijgen die tot de absolute top gaat behoren.

Tot zo ver mijn bescheiden inschatting wat betreft zijn kaliber. Dat gezegd hebbende blijft het voor een Ajacied natuurlijk pijnlijk om te zien dat een jeugdexponent van De Toekomst zo schittert bij de concurrent, want het moge duidelijk zijn dat Malen een hele goede speler is die zich meer dan prima ontwikkelt en binnen mum van tijd te goed zal zijn voor de Eredivisie.

Het zal blijken of het feit dat De Ligt het beste verdedigende talent van zijn generatie is iets zegt over de rest, of over zijn kwaliteiten. Je noemt namelijk Depay en die ging ook naar een absolute topclub en onze verwachtingen waren hoog. Die zit nu dus inderdaad onder de wereldtop.
De Ligt's eerste indruk bij Juventus is toch niet best, waardoor hij ook zomaar uiteindelijk bij een Lyon of Valencia kan belanden. We zullen het zien.

Wat betreft Malen hoop ik vooral dat hij nog een paar jaar bij PSV speelt. Leuk als ze uiteindelijk voor een groot bedrag naar een topclub gaan, maar wat spelers voor PSV betekenen in het PSV-shirt is uiteindelijk het belangrijkste.
 
Het zal blijken of het feit dat De Ligt het beste verdedigende talent van zijn generatie is iets zegt over de rest, of over zijn kwaliteiten. Je noemt namelijk Depay en die ging ook naar een absolute topclub en onze verwachtingen waren hoog. Die zit nu dus inderdaad onder de wereldtop.
De Ligt's eerste indruk bij Juventus is toch niet best, waardoor hij ook zomaar uiteindelijk bij een Lyon of Valencia kan belanden. We zullen het zien.

Wat betreft Malen hoop ik vooral dat hij nog een paar jaar bij PSV speelt. Leuk als ze uiteindelijk voor een groot bedrag naar een topclub gaan, maar wat spelers voor PSV betekenen in het PSV-shirt is uiteindelijk het belangrijkste.

Ik betwijfel of het zinvol is om de trajecten van Depay en Matthijs met elkaar te gaan vergelijken, aangezien er een gapend gat is op mentaal vlak die er juist voor heeft gezorgd dat Depay nu zit waar hij zit en ervoor zal zorgen dat Matthijs niet in de war zal raken van het feit dat hij op zijn 19de niet direct de sterren van de hemel speelt bij Juventus. Net zoals dat hij volledig werd afgebrand na zijn eerste optredens in Oranje, op zijn 17de.
 
Ik betwijfel of het zinvol is om de trajecten van Depay en Matthijs met elkaar te gaan vergelijken, aangezien er een gapend gat is op mentaal vlak die er juist voor heeft gezorgd dat Depay nu zit waar hij zit en ervoor zal zorgen dat Matthijs niet in de war zal raken van het feit dat hij op zijn 19de niet direct de sterren van de hemel speelt bij Juventus. Net zoals dat hij volledig werd afgebrand na zijn eerste optredens in Oranje, op zijn 17de.

Ik hoop het. Ik gun De Ligt een prachtige carrière. Dat hij maar de beste verdediger ooit mag worden.
 
Ik betwijfel of het zinvol is om de trajecten van Depay en Matthijs met elkaar te gaan vergelijken, aangezien er een gapend gat is op mentaal vlak die er juist voor heeft gezorgd dat Depay nu zit waar hij zit en ervoor zal zorgen dat Matthijs niet in de war zal raken van het feit dat hij op zijn 19de niet direct de sterren van de hemel speelt bij Juventus. Net zoals dat hij volledig werd afgebrand na zijn eerste optredens in Oranje, op zijn 17de.

Tsja, daar gaan we niet uitkomen, want dat zogenaamde imago van Depay is ook iets dat gecreëerd is door de Gijpies en Derksens van deze wereld. Depay geeft juist alles voor zijn carrière, verzaakt zeker niet. Dat hij dan in z'n vrije tijd wil rappen, een dikke auto koopt of een hoed draagt zegt mij dan niet zoveel.

Dus dan maar weer terug naar Malen.
 
Ik betwijfel of het zinvol is om de trajecten van Depay en Matthijs met elkaar te gaan vergelijken, aangezien er een gapend gat is op mentaal vlak die er juist voor heeft gezorgd dat Depay nu zit waar hij zit en ervoor zal zorgen dat Matthijs niet in de war zal raken van het feit dat hij op zijn 19de niet direct de sterren van de hemel speelt bij Juventus. Net zoals dat hij volledig werd afgebrand na zijn eerste optredens in Oranje, op zijn 17de.

Met de mentaliteit van de Ligt is niets mis. Toen hij blunderde bij het Nederlands Elftal en in die periode ook bij Ajax was ik onder de indruk hoe hij zich herpakte. Maar ik heb eigenlijk nooit een voorbeeld gehoord waarvan ik dacht dat er iets mis is met de mentaliteit van Depay. Ik denk eerder dat het zijn uitstraling is (vergelijkbaar met die van Ziyech) die mensen tegen de borst stuit, zeker als het niet lekker loopt. Maar hij heeft altijd zeer hard gewerkt op trainingen en in het veld.
 
Met de mentaliteit van de Ligt is niets mis. Toen hij blunderde bij het Nederlands Elftal en in die periode ook bij Ajax was ik onder de indruk hoe hij zich herpakte. Maar ik heb eigenlijk nooit een voorbeeld gehoord waarvan ik dacht dat er iets mis is met de mentaliteit van Depay. Ik denk eerder dat het zijn uitstraling is (vergelijkbaar met die van Ziyech) die mensen tegen de borst stuit, zeker als het niet lekker loopt. Maar hij heeft altijd zeer hard gewerkt op trainingen en in het veld.

Okay, I stand corrected in dat geval. Jullie zullen hem nadrukkelijker gevolgd hebben. Ik ben in dezen wellicht ook in de bekende "framing" val getrapt.
 
Okay, I stand corrected in dat geval. Jullie zullen hem nadrukkelijker gevolgd hebben. Ik ben in dezen wellicht ook in de bekende "framing" val getrapt.

Het is mensen destijds ook opgevallen tijdens de trainingen e.d. Maar goed, jij komt niet eens op de Toekomst dus we kunnen je niet kwalijk nemen dat dit je destijds ook niet opgevallen is... :sneaky:
 
Het is mensen destijds ook opgevallen tijdens de trainingen e.d. Maar goed, jij komt niet eens op de Toekomst dus we kunnen je niet kwalijk nemen dat dit je destijds ook niet opgevallen is... :sneaky:

Haha, mooi dat de enige echte Ajacied op dit forum toch nog een legacy heeft achtergelaten. Als je hem stiekem al mist, mag je daar best voor uitkomen hoor:sneaky:
 
Ik betwijfel of het zinvol is om de trajecten van Depay en Matthijs met elkaar te gaan vergelijken, aangezien er een gapend gat is op mentaal vlak die er juist voor heeft gezorgd dat Depay nu zit waar hij zit en ervoor zal zorgen dat Matthijs niet in de war zal raken van het feit dat hij op zijn 19de niet direct de sterren van de hemel speelt bij Juventus. Net zoals dat hij volledig werd afgebrand na zijn eerste optredens in Oranje, op zijn 17de.
Klopt wat je zegt over het mentale aspect. Alleen was het bij Memphis zo dat hij als de redder van United werd binnen gehaald, kreeg het heilige nummer 7 toegewezen en hij was ook maar 20 jaar. Hij moest samen met Louis voor de wederopstanding van de grote United zorgen. De Ligt komt daar binnen als een groot talent en niet als de redder van Juve want daar hebben ze al een Ronaldo en alle andere spelers rondlopen. Bovendien komt hij vergeleken met Memphis, bij een gespreid bed terecht, een stabiele topclub in Europa die vrijwel elk jaar kampioen wordt in Italië en daarnaast ook bijna structureel bij de laatste 4 van de CL zit. En zelfs bij zo een club heeft Mathijs moeite om volledig zichzelf te zijn. Ik denk dat Memphis in een geoliede machine als Juve het veel beter had gedaan dan hij het bij United deed. Maar goed, dat is puur hypothetisch gesteld. Ik hoop dat de Ligt het helemaal gaat maken. Het is hem van harte gegund!
Edit: taalfout alsnog aangepast :giggle:
 
Laatst bewerkt:
Of Malen meer of minder dan 80M gaat opleveren is wellicht meer afhankelijk van de ontwikkelijk van de markt, dan van het precieze niveau. Voorheen waren deze bedragen ook onzin, nu is het normaal.
 
Klopt wat je zegt over de mentale aspect. Alleen was het bij Memphis zo dat hij als de redder van United werd binnen gehaald, kreeg het heilige nummer 7 toegewezen en hij was ook maar 20 jaar. Hij moest samen met Louis voor de wederopstanding van de grote United zorgen. De Ligt komt daar binnen als een groot talent en niet als de redder van Juve want daar hebben ze al een Ronaldo en alle andere spelers rondlopen. Bovendien komt hij vergeleken met Memphis, bij een gespreid bed terecht, een stabiele topclub in Europa die vrijwel elk jaar kampioen wordt in Italië en daarnaast ook bijna structureel bij de laatste 4 van de CL zit. En zelfs bij zo een club heeft Mathijs moeite om volledig zichzelf te zijn. Ik denk dat Memphis in een geoliede machine als Juve het veel beter had gedaan dan hij het bij United deed. Maar goed, dat is puur hypothetisch gesteld. Ik hoop dat de Ligt het helemaal gaat maken. Het is hem van harte gegund!

Heb je ook gelijk in.

En zoals eerder aangegeven was het framing argument van Rednas en Mohr ook terecht.

Goede inzichten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja heb ik ook een hekel aan. Laat hem lekker rustig doorgroeien

Dat langdurig contract zal er niet voor niks zijn. Ik vind het lastig om hem qua karakter in te schatten, maar met zo'n langdurig contract heeft hij, net als Bergwijn, ook de gedachte dat hij een jaar of 2 in de basis wil spelen voordat ie weer vertrekt. Misschien geleerd van zijn uitstapje naar Arsenal?
 
Had kunnen rekenen op dit soort kul reacties aangezien mijn eigen reactie nogal een negatief geschreven was :FP:. Maar ik zal mijn standpunt wel beter uitleggen.

Ik heb niet gekeken naar hoe de goals er voetbaltechnisch uit zagen. Zonder enige vorm van twijfel waren de eerste en tweede goal echt fantastisch. Met name het vrijlopen en de kracht bij die tweede goal waren technisch gezien gewoon fantastisch. De reacties die daar over gaan spreken mijn eerste reactie dus niet tegen. Op dat vlak heeft Malen een dikke 10 uit 10 gescoord gisteren en bewezen een waardig nummer 9 te zijn.

Maar in het stadion gaat het mij niet alleen om technische perfectie. Ik houd juist van een stukje verrassing, een onverwachts hard schot, een omhaal uit het niets of een schitterende loopactie waarmee je je tegenstander te kijk zet. Zulke acties of goals hebben bij mij simpelweg een hogere amusementswaarde. Daarom heb ik gisteren enorm genoten van Ihattaren en Bruma. Ik kon genieten van de slimme passjes uit het niets van Ihattaren. En de snelle sprinties van Bruma waarmee hij keer op keer de tegenstander mee wist te verrassen.

Ik begrijp de reacties wel, maar toch jammer dat mijn reactie zo slecht is geïnterpreteerd. Het was namelijk geen diskridiet naar een fenomenaal spelende Malen. Het ging mij meer om het belichten van andere spelers die naar mijn mening te weinig in de spotlight staan ondanks dat ik net zo veel van hen genoten heb.
Ik vond die corner van Ihattaren getuigen van wereldklasse van een jongen die pas 17,5 jaar oud is. Kijk deze hoekschop maar eens na.
Malen kopte die voorzet ook heerlijk in...(Y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan