Dirk Marcellis

Ik vind dat jij dingen concludeert die hij niet zegt. Hij legt uit (nav vraag journalist?) hoe zijn uitkering in elkaar zit en dat het minder is dan zijn laatste loon. Te weinig lees ik nergens.

Klopt, is subjectief. Bij mij komt het over als geklaag.
 
Je zou toch zeggen dat de kleinere clubs in de Eredivisie hem over de tijd toch op stage zullen laten komen en uiteindelijk een contract aanbieden? Anders is hij wat mij betreft van harte welkom bij Roda...

Hij is toch geblesseerd? Of heb ik niet goed gelezen.
 
Zou een voetballer ook 70% krijgen van zijn laatste loon..? Geen sollicitatieplicht, das toch ook wat.. wij simpele burgers moeten wekelijks solliciteren maar nee nee "topsporters" mogen lekker bankhangen en wachten op een cluppie. BaH!

@ Mikasa, hij is weer fit.
 
Zou een voetballer ook 70% krijgen van zijn laatste loon..? Geen sollicitatieplicht, das toch ook wat.. wij simpele burgers moeten wekelijks solliciteren maar nee nee "topsporters" mogen lekker bankhangen en wachten op een cluppie. BaH!

@ Mikasa, hij is weer fit.

Ik ken de regelgeving niet zo, het UWV heeft veel regelingen voor (ex-)topsporters. Het lijkt mij wel dat ze een uitkering krijgen. Maar in hoeverre dat bekostgigd wordt, weet ik niet.
 
Ik ken de regelgeving niet zo, het UWV heeft veel regelingen voor (ex-)topsporters. Het lijkt mij wel dat ze een uitkering krijgen. Maar in hoeverre dat bekostgigd wordt, weet ik niet.

In het stuk staat dat er een maximumbedrag zit aan die 70%.
 
In het stuk staat dat er een maximumbedrag zit aan die 70%.

Er zit een maximum aan een uitkering.

Het dagloon kan nooit meer zijn dan het wettelijk maximumdagloon van € 198,28. Is uw dagloon hoger? Dan gaan wij bij het berekenen van uw uitkering uit van het wettelijk maximumdagloon.

Van de UWV site.
 
Laatst bewerkt:
Chef 'struikelen over je eigen voetjes en dom kijken'.

Zo slecht was 'ie toch niet? Kan me herinneren dat hij na zijn debuut sterk speelde, basisspeler was en zelfs heel dicht tegen Oranje aanzat? Bovendien is ook dit weer een jongen uit de opleiding en komt hij uit de regio. Zo'n speler kan bij mij op iets meer krediet rekenen.
 
Zo slecht was 'ie toch niet? Kan me herinneren dat hij na zijn debuut sterk speelde, basisspeler was en zelfs heel dicht tegen Oranje aanzat? Bovendien is ook dit weer een jongen uit de opleiding en komt hij uit de regio. Zo'n speler kan bij mij op iets meer krediet rekenen.
Het enige wat ik me van hem herinner zijn de actie tegen Perez (applaus!) en de struikelpartij over z'n eigen voeten. Hij kostte ons in die periode een paar wedstrijden achter elkaar punten.
Vervolgens kwam die sneer richting Brabant, nadat hij vertrok richting Noord Holland.

Al met al een negatieve indruk van een domme voetballer. Ik sluit overigens niet uit dat mijn geheugen in de loop der jaren selectief zaken heeft bewaard. Niets menselijks is mij vreemd, maar toch...Ik vind 't een zichzelf overschattende draak van een 'vent'.
 
Volgens mij speelde hij in z'n eerst jaren bij PSV prima, zat inderdaad dicht tegen Oranje aan (onder Van Marwijk). Maar ik denk dat hij dat niet z'n hele PSV-periode heeft vastgehouden, PSV zal hem toch niet zomaar geruild hebben met al zo'n manke verdediging (in die tijd met name). Bij AZ is hij me nooit positief opgevallen.
 
Volgens mij speelde hij in z'n eerst jaren bij PSV prima, zat inderdaad dicht tegen Oranje aan (onder Van Marwijk). Maar ik denk dat hij dat niet z'n hele PSV-periode heeft vastgehouden, PSV zal hem toch niet zomaar geruild hebben met al zo'n manke verdediging (in die tijd met name). Bij AZ is hij me nooit positief opgevallen.
Hij heeft toen ook zijn debuut gemaakt in Oranje hoor. Alleen dat was voor korte duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan