Directie PSV - Algemeen

Maar daar kiest Bosz dan toch voor? Hij stelt opbouwende/doorschuivende verdedigers op die eigenlijk geen verdedigers zijn? Soms ook met Schouten achterin. Nagalo en Obispo zijn wel pure cv's waar ie voor kan kiezen maar dat doet ie dus bewust niet. Het is niet zo dat ie geen pure verdedigers heeft. Hij stelt ze gewoon niet op
Eens, maar het feit blijft dat zowel Boscagli, Obispo en Nagalo tekort komen als basis CV voor PSV. We moeten nu eindelijk eens investeren in een echt goede CV, met fysiek, leiderschap en inzicht. Daarnaast is Flamingo prima. Opbouwen doe je dan maar vanuit het middenveld

Eens, maar het feit blijft dat zowel Boscagli, Obispo en Nagalo tekort komen als basis CV voor PSV. We moeten nu eindelijk eens investeren in een echt goede CV, met fysiek, leiderschap en inzicht. Daarnaast is Flamingo prima. Opbouwen doe je dan maar vanuit het middenveld
Ik weet niet of Nagalo echt tekort komt hoor. Boscagli is in principe ook prima, maar die is over de datum, dus daar kunnen we niet op verder bouwen.

Maar ik zou inderdaad het liefst een bezetting hebben van Flamingo/Nagalo - Klasbak/Obispo. Flamingo en Nagalo zijn allebei jong, redelijk nieuw en laten ook potentie zien. In beiden heb ik wel vertrouwen, ook al laat Flamingo de laatste tijd wel flink wat steken vallen. Laten die 2 het maar uitvechten op die positie, mits ze allebei wel een eerlijke kans krijgen (onder een nieuwe coach?). Obispo hebben we net verlengd, en doet het eigenlijk dit seizoen prima als invaller. Daar moeten we dan wel een klasbak neerzetten die verdedigend de lijnen uit kan zetten, ervaring heeft en eigenlijk een allround verdediger is. Ik heb nog steeds wel interesse in Ko Itakura, die zou dat wel kunnen denk ik.

Oorzaak van het probleem ligt grotendeels aan het middenveld. Flamingo en boscagli vervangen door nagalo en Obispo heeft niet zoveel zin, er is meer controle nodig op het middenveld. Met een Schouten in vorm komt dat meestal wel goed, maar die is geen schim meer van de Schouten van vorig jaar. Verder moet Bosz het doen met het materiaal wat er is en zal hij consessies moeten doen aan het aanvallende voetbal omdat hij simpelweg niet meer het goede materiaal daarvoor heeft. Ik denk dat je met het opschuiven van één linie naar voren van boscagli en flamingo (beiden van nature middenvelders) met daarachter Nagalo en Obispo meer controle krijgt over de wedstrijd

Terug
Bovenaan Onderaan