Derrick Luckassen (V)

' "Ik heb het twee keer geprobeerd bij PSV en dat is niets geworden. Ik voel me daar niet thuis en ik heb het er wel gezien. Mijn zaakwaarnemers Mino Raiola en José Fortes Rodriguez proberen een oplossing te vinden", aldus Luckassen.'

Het dringt nog niet tot hem door.
1. Hij heeft twee keer de kans gehad bij PSV, en hij heeft niet overtuigd. Kans niet gepakt.
2. Hij is uitgeleend aan een Duitse laagvlieger. Niet overtuigd. Kans niet gepakt.
3. Hij is uitgeleend aan een Belgische subtopper. Niet overtuigd. Kans niet gepakt.

Kritisch in de spiegel kijken? Nee hoor. Het ligt allemaal aan de boze buitenwereld.

Janken over het feit ' dat hij zich daar niet thuis voelt' .

Bagger. Strik erom, wegwezen.
Ik kom desnoods terug uit Frankrijk om hem mee te nemen op de bagagedrager van mijn fiets.

( Al hoop ik dan niet dat hij in Qatar of Japan gaat ballen) .

Opvallend trouwens dat Raiola ook hier een rol in speelt.
Misschien voelt meneer zich meer een ballerina, ja dan voelt ie zich niet thuis bij een voetbalclub. Strik erom en houdoe.
 
Mijn vader was als jonge man nog werkzaam in de mijnen van zuid-Limburg. Die zei ook wel eens tegen zijn baas dat hij zich in de mijnen 'niet thuis' voelde. Die baas schopte hem dan persoonlijk naar beneden.

Moet er wel bij zeggen dat mijn vader niet twee zaakwaarnemers had.
 
Mijn vader was als jonge man nog werkzaam in de mijnen van zuid-Limburg. Die zei ook wel eens tegen zijn baas dat hij zich in de mijnen 'niet thuis' voelde. Die baas schopte hem dan persoonlijk naar beneden.

Moet er wel bij zeggen dat mijn vader niet twee zaakwaarnemers had.
Suggereer jij nu dat we Luckassen de mijnen in moeten schoppen? :lol:
 
Even los van het feit of die jongen wel of niet kan voetballen, heeft hij het toch het volste recht om ergens niet gelukkig te zijn? Dat kan, toch?

Dat we maar snel een nieuwe werkgever vinden; hij blij, wij blij.
 
Even los van het feit of die jongen wel of niet kan voetballen, heeft hij het toch het volste recht om ergens niet gelukkig te zijn? Dat kan, toch?

Dat we maar snel een nieuwe werkgever vinden; hij blij, wij blij.

Tuurlijk - dat is zelfs niet eens een recht, maar gewoon wat je overkomt.
Maar toch twee dingen:
- In relativering schuilt toch ook wel een zekere wijsheid. Luckassen is begiftigd met een bovengemiddeld voetbaltalent, waardoor hij heeft waargemaakt waar vele jongens van dromen: een carrière als profvoetballer. Die carrière gaat misschien niet zo goed als hij zelf hoopt, maar is toch altijd nog een veel mooiere carrière dan vele jonge mannen van zijn leeftijd - met dito salaris. Ook Luckassen is 'gewoon' een voetbalmiljonair. 'Niet thuis' is dan toch... wel ontzettend jankerig. Ik kan d'r gewoon niks anders van maken.

- Áls je dat dan toch vindt, ok - maar waarom moet dat dan in de media? Is dat een signaal aan clubs dat-ie 'in de markt' is?Maar dat weten die clubs toch ook wel... Dat het tussen Luckassen en PSV geen gelukkig huwelijk is, is geen geheim. Dus waarom dat wel? Hoopt-ie dat met zo'n uitspraak PSV een transfersom laat zakken, zodat hij haalbaar is voor clubs in de subtop? Da's toch ook onzin... PSV wil toch ook van die jongen af, daarover valt best te praten.

Het is allemaal zó klein, zó benepen, zó first world problems. Ik vind het door en door verwend - wat dat betreft hoop ik, geheel terzijde, dat de huidige coronacrisis een béétje realiteitszin in de voetbalwereld brengt.
 
Tuurlijk - dat is zelfs niet eens een recht, maar gewoon wat je overkomt.
Maar toch twee dingen:
- In relativering schuilt toch ook wel een zekere wijsheid. Luckassen is begiftigd met een bovengemiddeld voetbaltalent, waardoor hij heeft waargemaakt waar vele jongens van dromen: een carrière als profvoetballer. Die carrière gaat misschien niet zo goed als hij zelf hoopt, maar is toch altijd nog een veel mooiere carrière dan vele jonge mannen van zijn leeftijd - met dito salaris. Ook Luckassen is 'gewoon' een voetbalmiljonair. 'Niet thuis' is dan toch... wel ontzettend jankerig. Ik kan d'r gewoon niks anders van maken.

- Áls je dat dan toch vindt, ok - maar waarom moet dat dan in de media? Is dat een signaal aan clubs dat-ie 'in de markt' is?Maar dat weten die clubs toch ook wel... Dat het tussen Luckassen en PSV geen gelukkig huwelijk is, is geen geheim. Dus waarom dat wel? Hoopt-ie dat met zo'n uitspraak PSV een transfersom laat zakken, zodat hij haalbaar is voor clubs in de subtop? Da's toch ook onzin... PSV wil toch ook van die jongen af, daarover valt best te praten.

Het is allemaal zó klein, zó benepen, zó first world problems. Ik vind het door en door verwend - wat dat betreft hoop ik, geheel terzijde, dat de huidige coronacrisis een béétje realiteitszin in de voetbalwereld brengt.

Ach, je weet nooit hoe hij het heeft gezegd en de ander het heeft opgeschreven. Misschien is het een aansteller, misschien valt het allemaal wel mee. Misschien is het iemand met het hart op de tong. Misschien is ie zo ongelukkig bij PSV dat hij het niet kan verdragen te moeten terugkeren. Misschien is het allemaal een stiekem plannetje om zich te profileren op de markt.

Misschien, misschien.. misschien.
 
Ach, je weet nooit hoe hij het heeft gezegd en de ander het heeft opgeschreven. Misschien is het een aansteller, misschien valt het allemaal wel mee. Misschien is het iemand met het hart op de tong. Misschien is ie zo ongelukkig bij PSV dat hij het niet kan verdragen te moeten terugkeren. Misschien is het allemaal een stiekem plannetje om zich te profileren op de markt.

Misschien, misschien.. misschien.
Al is zijn track record met dat gezeur over "ik wil niet op de rechtsback positie spelen" niet al te best.
 
Ach, je weet nooit hoe hij het heeft gezegd en de ander het heeft opgeschreven. Misschien is het een aansteller, misschien valt het allemaal wel mee. Misschien is het iemand met het hart op de tong. Misschien is ie zo ongelukkig bij PSV dat hij het niet kan verdragen te moeten terugkeren. Misschien is het allemaal een stiekem plannetje om zich te profileren op de markt.

Zoals De Bondscoach het al zegt, als je je neit thuis voelt, gedraag je als een vent en doe gewoon je werk. Ik denk dat we Van Bommel maar weer moeten inhuren om deze vent keihard onder zijn reet te trappen.

In het licht van iedereen die overal ter wereld vast zit, op de schepen, op projecten, bij de grenzen (vrachtwagenchaffeurs) enzovoorts, en dan mag dit ventje zeuren dat hij terug moet naar PSV, laat hem gaan fietsen en het liefst van een cliff of zo...
 
Ach, je weet nooit hoe hij het heeft gezegd en de ander het heeft opgeschreven. Misschien is het een aansteller, misschien valt het allemaal wel mee. Misschien is het iemand met het hart op de tong. Misschien is ie zo ongelukkig bij PSV dat hij het niet kan verdragen te moeten terugkeren. Misschien is het allemaal een stiekem plannetje om zich te profileren op de markt.

Misschien, misschien.. misschien.

Ja, dat is allemaal best mogelijk. Media blazen alles op. Maar dat 'verdragen'... als dat zo is... 'Ik moet verdragen dat ik bij PSV op de bank zit en maandelijks twee keer modaal op mijn rekening gestort krijg'. Ik wil écht niet de populist uithangen, maar een beetje realiteitszin kan toch ook geen kwaad.
 
Even los van het feit of die jongen wel of niet kan voetballen, heeft hij het toch het volste recht om ergens niet gelukkig te zijn? Dat kan, toch?

Dat we maar snel een nieuwe werkgever vinden; hij blij, wij blij.

Dat vind ik dus ook. Ik kan me erg goed voorstellen dat je klaar bent met je werkgever als je overbodig/niet goed genoeg bevonden bent.
 
Ja, dat is allemaal best mogelijk. Media blazen alles op. Maar dat 'verdragen'... als dat zo is... 'Ik moet verdragen dat ik bij PSV op de bank zit en maandelijks twee keer modaal op mijn rekening gestort krijg'. Ik wil écht niet de populist uithangen, maar een beetje realiteitszin kan toch ook geen kwaad.

Dat wel, maar hij kiest er dus voor om weg te komen bij PSV in plaats van op de bank te zitten. Daar is wel wat voor te zeggen lijkt me.
 
Ja, dat is allemaal best mogelijk. Media blazen alles op. Maar dat 'verdragen'... als dat zo is... 'Ik moet verdragen dat ik bij PSV op de bank zit en maandelijks twee keer modaal op mijn rekening gestort krijg'. Ik wil écht niet de populist uithangen, maar een beetje realiteitszin kan toch ook geen kwaad.

Dat is zo. Aan de andere kant, ook met veel geld kun je ongelukkig zijn. Wat dat betreft zijn het net mensen. Schijnt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan