Derrick Luckassen (V)

Met al dat transfer geweld vanuit de premier league verbaasd het mij niet dat redelijke spelers ook in prijs stijgen. We gaan het zien met lucassen. Hij heeft er iig een goeie kop op staan.

Waarom dat "transfer geweld" ons eigenlijk nooit treft, behalve bij zeer exceptionele spelers a la Memphis, is en blijft een onbeantwoorde vraag. We zijn al gelijk om als malafide clubs als Betis 2 miljoen voor de aanvoerder van Mexico willen betalen. Ja hij is bijna 30, maar voor zo een 30 jarige was men bereid om 5 miljoen neer te leggen. En Moreno ging voor 5,8 miljoen, nog minder dan een twijfelachtig talent van AZ. Moreno is pas 28 en niemand kan me nu gaan wijsmaken dat psv geen andere keuze had. Het is altijd weer onze pech, zowel bij de verkoop als bij de aankoop van redelijke spelers. En telkens probeert men hier argumenten te verzinnen voor Brands. De ene keer is het de leeftijd, dan weer de "afspraken" en dan weer de "prijs die je tegenwoordig moet betalen voor dit soort spelers" .....
 
Geen idee. Ik zie ook niet in waarom je 6 miljoen voor deze speler gaat betalen. Heeft leuke wedstrijden gespeeld, maar ook niet meer dan dat.
Aan de andere kant: 22, dus er zit nog groei in. Stam begon pas met 25 of zo op te vallen, Van Dijk met 23. Als er, zeg eens, 5-6 miljoen wordt betaald, doet met in ieder geval moeite en zien mensen bij PSV dus wel iets in hem.

Het is inderdaad hopen op een Van Dijk-scenario, twijfels bij Groningen maar toch uitgegroeid tot een goede speler.
 
Ik denk dat PSV minder betaald heeft, tenminste dat suggereert het AD. En hij verkiest PSV boven Feyenoord. Een pluspunt. Een leuk talent, maar een onzekerheid. Die ervaren verdediger lijkt mij nog steeds nodig. En als PSV 6 miljoen betaald heeft, had ik liever een Moreno-achtige speler teruggehad. Dat moet voor dat geld blijkbaar wel te doen zijn.
 
Een forum vol met financiële pennenlikkers. Het interesseert mij niets wat een speler kost of opbrengt we zijn geen bank of accountency bedrijf. Een voetbalvereniging en een jonge oranje international is bij mij welkom. Snel, sterk en jong.
 
Een forum vol met financiële pennenlikkers. Het interesseert mij niets wat een speler kost of opbrengt we zijn geen bank of accountency bedrijf. Een voetbalvereniging en een jonge oranje international is bij mij welkom. Snel, sterk en jong.

U weet nog dat psv een aantal jaren geleden bijna failliet was en de gemeente aan te pas moest komen? En u weet hopelijk ook dat mede daarom PSV veel financiele verplichtingen en afspraken heeft en ze bijv geen grote bedragen meer kunnen uitgeven waardoor we steeds bij de middelmaten terecht komen? PSV versterkt internationaal haar eign aanzien wanneer het net als een Porto, Benfica of Ajax haar huid duur verkoopt. Hoe hoger je status is hoe meer goede spelers bij je willen spelen.
Te makkelijk om niet na te denken over dit soort zaken en te roepen dat geld niet belangrijk is en dat we geen accountancy bedrijf zijn.
 
U weet nog dat psv een aantal jaren geleden bijna failliet was en de gemeente aan te pas moest komen? En u weet hopelijk ook dat mede daarom PSV veel financiele verplichtingen en afspraken heeft en ze bijv geen grote bedragen meer kunnen uitgeven waardoor we steeds bij de middelmaten terecht komen? PSV versterkt internationaal haar eign aanzien wanneer het net als een Porto, Benfica of Ajax haar huid duur verkoopt. Hoe hoger je status is hoe meer goede spelers bij je willen spelen.
Te makkelijk om niet na te denken over dit soort zaken en te roepen dat geld niet belangrijk is en dat we geen accountancy bedrijf zijn.

Ik kan me herinneren dat iemand ik dacht Mallle Pietje? een post had dat de in en uitgeven afgelopen jaren vergeleken met Ajax ongeveer gelijk is. Dus ik denk niet dat we financieel er slecht voor staan. PSV heeft nu bijvoorbeeld een hoge status in Mexico waardoor veel talenten daar graag naar PSV willen. Dus ook dat is vergelijkbaar met Ajax.
 
Ik kan me herinneren dat iemand ik dacht Mallle Pietje? een post had dat de in en uitgeven afgelopen jaren vergeleken met Ajax ongeveer gelijk is. Dus ik denk niet dat we financieel er slecht voor staan. PSV heeft nu bijvoorbeeld een hoge status in Mexico waardoor veel talenten daar graag naar PSV willen. Dus ook dat is vergelijkbaar met Ajax.

:unsure:Ajax verkoopt momenteel de spelers voor veel meer geld dan PSV en heeft nu ook veel meer geld in kas. :re:
 
:unsure:Ajax verkoopt momenteel de spelers voor veel meer geld dan PSV en heeft nu ook veel meer geld in kas. :re:

Dat is toch een moment opname, de enige concrete cijfers van alles bij elkaar die ik heb gezien waren van de post van Malle Pietje. En daar bleek dat dus niet uit.
 
Jullie hebben beiden gelijk. De afgelopen vijf seizoenen bleken volgens Malle Pietje PSV en Ajax zich op transfergebied niet veel te ontlopen. Op basis van de laatste 2 jaar lijkt Ajax het een stuk beter te doen dan PSV.
 
Ik kan me herinneren dat iemand ik dacht Mallle Pietje? een post had dat de in en uitgeven afgelopen jaren vergeleken met Ajax ongeveer gelijk is. Dus ik denk niet dat we financieel er slecht voor staan. PSV heeft nu bijvoorbeeld een hoge status in Mexico waardoor veel talenten daar graag naar PSV willen. Dus ook dat is vergelijkbaar met Ajax.

Feit is dat Ajax nu meer dan 110 miljoen op de bank heeft staan en wij niet.... En feit is ook dat zij daardoor makkelijk 15 miljoen uitgeven voor en talentje en wij ons in 200 bochten moeten ontwringen wanneer we 6 miljoen willen betalen voor een speler, of dat wij 5 constructies nodig hebben om een Lozano binnen te halen.... Het is bewezen dat hoe harder je bluft en blaft, hoe meer je serieus wordt genomen tijdens de transfers. Dat is een mechanisme dat ik niet toejuich maar zo werkt het wel.
 
Feit is dat Ajax nu meer dan 110 miljoen op de bank heeft staan en wij niet.... En feit is ook dat zij daardoor makkelijk 15 miljoen uitgeven voor en talentje en wij ons in 200 bochten moeten ontwringen wanneer we 6 miljoen willen betalen voor een speler, of dat wij 5 constructies nodig hebben om een Lozano binnen te halen.... Het is bewezen dat hoe harder je bluft en blaft, hoe meer je serieus wordt genomen tijdens de transfers. Dat is een mechanisme dat ik niet toejuich maar zo werkt het wel.

Ja dat klopt. Dat is een probleem, dat weet PSV ook. PSV moet dus iets anders verzinnen om de goeie spelers binnen te halen dan geld, dus dat doet PSV met die 200 bochten of 5 constructies. Uiteindelijk komen dan toch de goeie spelers bijv. Lozano, alleen kun je dan voor minder verkopen. Maar dit betekent dat ook dat de kans op verlies bij Ajax veel groter is dan PSV omdat Ajax meer geld uitgeeft. Dus wat PSV doet heeft ook z'n voordelen.
 
Feit is dat Ajax nu meer dan 110 miljoen op de bank heeft staan en wij niet.... En feit is ook dat zij daardoor makkelijk 15 miljoen uitgeven voor en talentje en wij ons in 200 bochten moeten ontwringen wanneer we 6 miljoen willen betalen voor een speler, of dat wij 5 constructies nodig hebben om een Lozano binnen te halen.... Het is bewezen dat hoe harder je bluft en blaft, hoe meer je serieus wordt genomen tijdens de transfers. Dat is een mechanisme dat ik niet toejuich maar zo werkt het wel.

I rest my case. :shifty:
 
Ja dat klopt. Dat is een probleem, dat weet PSV ook. PSV moet dus iets anders verzinnen om de goeie spelers binnen te halen dan geld, dus dat doet PSV met die 200 bochten of 5 constructies. Uiteindelijk komen dan toch de goeie spelers bijv. Lozano, alleen kun je dan voor minder verkopen. Maar dit betekent dat ook dat de kans op verlies bij Ajax veel groter is dan PSV omdat Ajax meer geld uitgeeft. Dus wat PSV doet heeft ook z'n voordelen.

Die voordelen moeten vooralsnog blijken: we hebben Bruma voor 6 miljoen verkocht en meer dan de helft ging naar Chelsea.... Als je zulke contsructies begaat, dan moet je ook heel erg hoog gaan inzetten zodat je het minder cashen kunt compenseren. En bij ajax heb ik de nadelen niet kunnen ontdekken. Omdat zij zelf alles voor het zeggen hebben, kunnen ze vragen wat ze willen en omdat zij, ondanks alle berekeningen die hier worden genoemd, toch zoveel op de bank hebben staan, hoeven ze niet meteen toe te happen als een club komt voor hun speler. Dat zag je met Milik, met hun resereve spelers of met Klaassen. En voor Sanchez vragen ze nu 50 miljoen zodat ze straks toch een miljoen of 40 binnen kunnen halen.
 
Mooi om te zien! Dat soort spelers moeten we hebben. Of hij het gaat redden is natuurlijk nog de vraag maar de houding spreekt me nu al aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan