Denzel Dumfries (V)

Dumfries vond ik verschrikkelijk, wat betreft die tig ballen terug naar achteren. Zoveel ruimte telkens voor hem. Zijn goal was dan ook zijn enigste hoogtepunt. Komt hij mee naar voren dan is hij gewoon gevaarlijk en dus prima.

Als de tegenstander zover naar achteren speelt kan je wel naar voren gaan maar dan maak je het alleen maar drukker voorin. De voorste spelers staan al in de drukte dus zijn moeilijk te bereiken. Het risico van een verkeerde pass/ balverlies is dan groter en dan is een counter levensgevaarlijk. Het zal wel de bedoeling zijn geweest om Groningen wat meer naar voren te lokken maar dat lukte dus niet. Ik ben dan voorstander om gewoon ballen in de 16 te pompen. Dan moeten ze Dumfries wel af gaan stoppen en krijg je meer ruimte.
 
Vergeet niet dat tegen Groningen Dumfries op indrukwekkende wijze de assist gaf op Malen en vervolgens met een weergaloze supersprint de bal uiteindelijk loepzuiver tussen de benen van Padt schuift en PSV de 3 punten bezorgt....Dumfries terecht Man of the Match afgelopen zaterdag.
 
Quote van Dumfies in de kudtste krabt van Nederland. Voor de volledigheid van bronvermelding, da's de Telegraaf):


Prachtig!!
'Je moet gewoon rustig blijven en de juiste keuzes maken. Ik probeer simpel te spelen en de ballen in te leveren bij de jongens die goed zijn met de bal. Dat kan ik ze wel toevertrouwen.”
 
Quote van Dumfies in de kudtste krabt van Nederland. Voor de volledigheid van bronvermelding, da's de Telegraaf):


Prachtig!!
'Je moet gewoon rustig blijven en de juiste keuzes maken. Ik probeer simpel te spelen en de ballen in te leveren bij de jongens die goed zijn met de bal. Dat kan ik ze wel toevertrouwen.”
Dat is ook de speelstijl van Hendrix. Die doet het echter op het middenveld met een balletje breed.
Op het moment dat een speler de bal van Dumfries krijgt, hoeft deze vaak alleen nog maar op doel te schieten.
 
Da's niet eerlijk ten opzichte van Hendrix. Die speelt echt heel veel ballen vooruit, is absoluut geen man van tikkie breed en terug.
 
Da's niet eerlijk ten opzichte van Hendrix. Die speelt echt heel veel ballen vooruit, is absoluut geen man van tikkie breed en terug.
Jorrit speelt bijna iedere bal naar voren, onder een hoek van ca 20 graden t.o.v. de middellijn. Dat komt omdat onze backs zo brutaal zijn om verder naar voren te spelen dan onze centrale middenvelder.

Maar het is meer breed dan naar voren, de gemiddelde tangens van een Jorrit-pass ligt nog altijd onder de 0,25.
 
Zou die Denzel, nu het drukke midweekse programma voorbij is, tijd hebben gekregen te beseffen wat er het afgelopen half jaar is gebeurd?
Dat hij is gaan nadenken en dat je dat terugziet in zijn spel?
 
Zou die Denzel, nu het drukke midweekse programma voorbij is, tijd hebben gekregen te beseffen wat er het afgelopen half jaar is gebeurd?
Dat hij is gaan nadenken en dat je dat terugziet in zijn spel?

Of simpelweg eens een terugval heeft?
Komt van een middenmoter, en laat zo Arias vergeten. Heeft meer dan geweldige wedstrijden gespeeld, soms zelfs de beste van het veld. En heeft nu dus eens een echte K-wedstrijd gespeeld. Dat kan.
 
Zou die Denzel, nu het drukke midweekse programma voorbij is, tijd hebben gekregen te beseffen wat er het afgelopen half jaar is gebeurd?
Dat hij is gaan nadenken en dat je dat terugziet in zijn spel?
Of simpelweg eens een terugval heeft?
Komt van een middenmoter, en laat zo Arias vergeten. Heeft meer dan geweldige wedstrijden gespeeld, soms zelfs de beste van het veld. En heeft nu dus eens een echte K-wedstrijd gespeeld. Dat kan.

Dat komt vooral omdat hij naast Isimat stond en waarschijnlijk de opdracht had gekregen om bij hem in de buurt te blijven. Het op en neer spelen tussen Isimat en Dumfries was tenenkrommend. Als Schwaab had gespeeld was de wedstrijd voor Dumfries heel anders verlopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan