Denzel Dumfries (V)

Nou.. voor de breedte is dan wel een erg " breed " begrip.. als je ervanuit gaat dat Arias weg gaat.. heb je dus op beide backposities hooguit 1 back. Met Denzel daarachter.. dus dan kan het best wel eens zo zijn dat die voor de basis wordt gehaald en dan is 4 miljoen denk ik niet het bedrag waar de druk vanuit gaat... maar de basis die de druk oplevert.
 
Heerenveen vind het bod van 4 miljoen dus niet genoeg.. Is Denzel meer waard ?
Naar de huidige maatstaven wel... dat zegt vooral iets over de huidige voetbalmarkt, waar je voor 4 mln alleen nog 40-jarige middenvelder met een houten been kan kopen...

Ik zou zeggen max 5,5 mln.

Probleem is niet een speler als Dumfries óf Viergever óf Angelino, het probleem is Dumfries én Viergever én Angelino. Allemaal nogal wiebelig wat mij betreft.
 
Dit is zo'n type jongen waarin ik hetzelfde proces als met Ramselaar zou willen zien en verwacht: het eerste jaar trainen en gewend raken aan het team (met nu en dan speelminuten als wisselspeler) en het jaar daarna een solide basiskracht zijn.
l

Ik hoop toch dat je Ramselaar niet als stabiele basiskracht ziet.. ver beneden niveau.

Ik ben niet overtuigd van Dumfries, zeker niet voor de hoofdprijs. Ze hadden wat dat aangaat vorig jaar voor 8 ton kunnen halen en kunnen verhuren aan bv Hveen. Nu 6/7 x zoveel betalen is eigenlijk debiel als je niet zoveel geld hebt.
 
Naar de huidige maatstaven wel... dat zegt vooral iets over de huidige voetbalmarkt, waar je voor 4 mln alleen nog 40-jarige middenvelder met een houten been kan kopen...

Ik zou zeggen max 5,5 mln.

Probleem is niet een speler als Dumfries óf Viergever óf Angelino, het probleem is Dumfries én Viergever én Angelino. Allemaal nogal wiebelig wat mij betreft.

Maar allemaal samen kan het een leuk team worden die elkaar scherp houden en verbeteren
 
Ik hoop toch dat je Ramselaar niet als stabiele basiskracht ziet.. ver beneden niveau.

Zeker niet, ik was al bang dat mensen het echter wel zo zouden interpreteren. Ik bedoelde meer dat hij vorig jaar eigenlijk puur voor de bank werd gehaald, om dit jaar dan gewend te zijn geraakt aan het team, de omgeving enz. om dit jaar dan direct klaar te zijn om in de basis te spelen.

Of misschien anders en korter verwoord: Eerste jaar banken en daarna zonder aan te hoeven modderen in de basis staan.
 
Zeker niet, ik was al bang dat mensen het echter wel zo zouden interpreteren. Ik bedoelde meer dat hij vorig jaar eigenlijk puur voor de bank werd gehaald, om dit jaar dan gewend te zijn geraakt aan het team, de omgeving enz. om dit jaar dan direct klaar te zijn om in de basis te spelen.

Of misschien anders en korter verwoord: Eerste jaar banken en daarna zonder aan te hoeven modderen in de basis staan.

Dat vind ik altijd zo'n onzin. Gewend raken aan het team, de speelwijze, de stad het eten etc. :maniac:
Het is voetbal. Gewoon wat schoppen tegen een bal op een grasveld met 2 goals. En soms is het veld van plastic.
Binnen 2 weken ben je gewend.
 
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Gewend raken aan het team, de speelwijze, de stad het eten etc. :maniac:
Het is voetbal. Gewoon wat schoppen tegen een bal op een grasveld met 2 goals. En soms is het veld van plastic.
Binnen 2 weken ben je gewend.

Eens, daarbij- als het goed is kennen ze ook de spelregels al voordat ze tekenen. Zoals dat je niet de bal in je handen mag pakken als veldspeler en dat je de scheidsrechter niet mag tackelen enzo.. (a) Ik mag hopen dat elke voetballer in principe klaar moet zijn om voor PSV te spelen - dat hij concurrenten heeft die hem (vooralsnog) uit de basis verdringen omdat die boven hem staan qua aanzien/kwaliteiten is een tweede.
 
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Gewend raken aan het team, de speelwijze, de stad het eten etc. :maniac:
Het is voetbal. Gewoon wat schoppen tegen een bal op een grasveld met 2 goals. En soms is het veld van plastic.
Binnen 2 weken ben je gewend.

Mag je uiteraard vinden. Het gebeurt alleen, naar mijn mening, te vaak dat een topclub de sterspelers van suptoppers kopen die vervolgens denken dat ze exact dezelfde rol mogen vervullen als bij hun oude club en als gevolg daarvan met een verkeerde mentaliteit binnenlopen en dus mislukken. Zo iemand als Maher die na een paar slechte wedstrijden doodleuk tegen de media durft te zeggen dat hij het van voetbal moet hebben en niet van inzet. Die jongens, correctie: iedere jongen, dien je ervan bewust te maken dat er maar één ding geldt (in je eerste jaar) en dat is keihard werken. Ik lig er nu al wakker van: PSV spendeert 6 miljoen aan Dumfries die vervolgens hierheen komt om zelf de show te stelen en waarvan vervolgens de helft van zijn voorzetten bij de cornervlag stranden.
 
Mag je uiteraard vinden. Het gebeurt alleen, naar mijn mening, te vaak dat een topclub de sterspelers van suptoppers kopen die vervolgens denken dat ze exact dezelfde rol mogen vervullen als bij hun oude club en als gevolg daarvan met een verkeerde mentaliteit binnenlopen en dus mislukken. Zo iemand als Maher die na een paar slechte wedstrijden doodleuk tegen de media durft te zeggen dat hij het van voetbal moet hebben en niet van inzet. Die jongens, correctie: iedere jongen, dien je ervan bewust te maken dat er maar één ding geldt (in je eerste jaar) en dat is keihard werken. Ik lig er nu al wakker van: PSV spendeert 6 miljoen aan Dumfries die vervolgens hierheen komt om zelf de show te stelen en waarvan vervolgens de helft van zijn voorzetten bij de cornervlag stranden.

Luckassen, Brenet, Dumfries (en op het middenveld, ook Ramselaar) zijn denk ik wel harde werkers. Echter zijn ze voetballend (aanname, controlle, overzicht, slimmigheid, positionering) in mijn ogen niet van het niveau waarmee PSV in europese wedstrijden een resultaat kan halen. Sterker, zelfs tegen Emmen verwacht ik niet dat ze in verdedigend opzicht de wedstrijd 100% op slot kunnen gooien zoals het voor een PSV-verdediger zou moeten..
 
Mag je uiteraard vinden. Het gebeurt alleen, naar mijn mening, te vaak dat een topclub de sterspelers van suptoppers kopen die vervolgens denken dat ze exact dezelfde rol mogen vervullen als bij hun oude club en als gevolg daarvan met een verkeerde mentaliteit binnenlopen en dus mislukken. Zo iemand als Maher die na een paar slechte wedstrijden doodleuk tegen de media durft te zeggen dat hij het van voetbal moet hebben en niet van inzet. Die jongens, correctie: iedere jongen, dien je ervan bewust te maken dat er maar één ding geldt (in je eerste jaar) en dat is keihard werken. Ik lig er nu al wakker van: PSV spendeert 6 miljoen aan Dumfries die vervolgens hierheen komt om zelf de show te stelen en waarvan vervolgens de helft van zijn voorzetten bij de cornervlag stranden.
Als we steeds iedere gehaalde voetballer willen omvormen tot wat het systeem vraagt, dan kun je maar beter stoppen met deze kapitaalvernietiging. Maher, Pereiro en straks ook Lozano die niet links maar rechts wordt neergezet. Te duur allemaal om het om te willen vormen. En als we klagen over hun inzet, dan kun je beter gaan klagen over ons aankoopbeleid die steeds dit soort spelers haalt die het “van hun voetbal en techniek” moeten hebben. Dan koop je kennelijk steeds de verkeerde spelers.
 
Luckassen, Brenet, Dumfries (en op het middenveld, ook Ramselaar) zijn denk ik wel harde werkers. Echter zijn ze voetballend (aanname, controlle, overzicht, slimmigheid, positionering) in mijn ogen niet van het niveau waarmee PSV in europese wedstrijden een resultaat kan halen. Sterker, zelfs tegen Emmen verwacht ik niet dat ze in verdedigend opzicht de wedstrijd 100% op slot kunnen gooien zoals het voor een PSV-verdediger zou moeten..

Dit dus. Je kunt een speler als Ramselaar weinig kwalijk nemen, geeft alles wat erin zit. De realiteit is ook dat je hiermee het niet ver gaat schuppen de CL.

Voor 4 miljoen (als het niet meer wordt) verwacht je wel dat Dumfries ook voetbal in zich heeft, maar weten niet of het eruit komt. Alle prestaties van Heerenveen worden hier de basis van verwachtingen, van draagkracht wordt je een vreemdeling in het team en na een slechte wedstrijd krijg je nu veel vlugger kritiek. Het blijkt dat dit een struikelblok voor velen is geweest. Ben bang dat dit ook zo zal zijn voor Dumfries. Een gok van 5/6 miljoen is het dan zeker niet waard imo.
 
Maar allemaal samen kan het een leuk team worden die elkaar scherp houden en verbeteren
Zou kunnen, maar het is best een gok. Het zijn allemaal geen zekerheidjes dat ze Europees mee gaan kunnen komen. PSV heeft niet meer de middelen om 3 zekerheidjes te halen, maar om nu 3 gokjes te nemen, dat is een ander uiterste.

In Dumfries heb ik wat dat betreft nog het meeste vertrouwen, omdat hij kan verdedigen, sterk is en veel inhoud heeft. Dat zijn randvoorwaarden. Of hij voetbaltechnisch nog een stap kan maken, dat moet hij gaan bewijzen.
Eigenlijk is hij het omgekeerde van Viergever. Viergever: matige verdediger, beetje een watje, maar voetbaltechnisch i.i.g. voldoende (maar ook niet meer dan dat wat mij betreft).

Inmiddels lijkt wel duidelijk dat Brands gelogen heeft over de echte linksback waarvan hij zeker was dat die ging komen. Dat kan niet Viergever zijn, want dat is geen echte linksback, en verder is er nog niemand. Brands is een politicus, dus het viel altijd wel uit te leggen, maar in dit geval is het een regelrechte leugen en daar heb ik behoorlijk de pest over in. Ik had me echt verheugd op een echte goede linksback (en hoop daar nog altijd op).
 
Ik ben een Heerenveen supporter maar met een groot hart voor PSV. Kom er dan ook regelmatig. Wil toch graag mijn mening over Dumpries geven. Ik weet zeker dat PSV veel plezier aan deze jongen kan hebben. Hij is nog jong en zal dus nog wel verder moeten groeien. Maar hij heeft een supergoede mentaliteit en is een agressief aanvallende back. Hij moet nog wel beter op zijn verdedigende taken moeten letten. Maar ik denk dat hij een goede aankoop zal zijn. Maar zeker niet meer dan 5 Miljoen betalen naar mijn mening. Hij moet zich eerst nog maar bewijzen bij een echte top club !
 
Ik ben een Heerenveen supporter maar met een groot hart voor PSV. Kom er dan ook regelmatig. Wil toch graag mijn mening over Dumpries geven. Ik weet zeker dat PSV veel plezier aan deze jongen kan hebben. Hij is nog jong en zal dus nog wel verder moeten groeien. Maar hij heeft een supergoede mentaliteit en is een agressief aanvallende back. Hij moet nog wel beter op zijn verdedigende taken moeten letten. Maar ik denk dat hij een goede aankoop zal zijn. Maar zeker niet meer dan 5 Miljoen betalen naar mijn mening. Hij moet zich eerst nog maar bewijzen bij een echte top club !

Dit soort jongens zal vanaf nu het hoogst haalbare zijn voor PSV. Een Alex zie ik niet meer komen. Brands wilde het nog wel eens lukken zo een speler binnen te halen. Wat ben ik nog steeds blij toen PSV de EC1 won ik 10 jaar oud was. Wat een tijd. Je zal moeten opgroeien met de Dumfrey's van deze tijd. In mijn jonge jaren had je Krajicek en Haarhuis/Eltingh. Nu mag je 2 rondjes Haase kijken vooordat het exit is. Ga niet zeggen dat jullie nu Verstappen hebben, die heb ik ook gehad ? Ooh wacht dit is niet het ergernissen topic. Dumfreys? Niet halen. PSV moet niet zo laag inzetten. Dan maar 2e of 3e met Obispo. Dumfreys wordt een gevalletje Poulsen, en dan geen Flemming Povlsen ?
 
Maar zeker niet meer dan 5 Miljoen betalen naar mijn mening. Hij moet zich eerst nog maar bewijzen bij een echte top club !

Zelfs 5 miljoen voor Dumfries is sowieso veel teveel. PSV ontvangt zelf 5 miljoen voor een back die in de afgelopen 4 jaar 3 kaar landskampioen is geweest. Daarbij verschillen de meningen hier op het forum of dat 'ondanks' of 'dankzij' is. Maar hij is het wel geworden. Om dan evenveel te betalen voor een speler die het één seizoen leuk gedaan heeft bij Heerenveen...
 
Zelfs 5 miljoen voor Dumfries is sowieso veel teveel. PSV ontvangt zelf 5 miljoen voor een back die in de afgelopen 4 jaar 3 kaar landskampioen is geweest. Daarbij verschillen de meningen hier op het forum of dat 'ondanks' of 'dankzij' is. Maar hij is het wel geworden. Om dan evenveel te betalen voor een speler die het één seizoen leuk gedaan heeft bij Heerenveen...

Dat is toch geen argument? Dumfries kan in principe net zo goed zijn en ik verwacht zelfs beter.
 
Dat is toch geen argument? Dumfries kan in principe net zo goed zijn en ik verwacht zelfs beter.

Tuurlijk kan Dumfries net zo goed of beter zijn dan Brenet. Ik vind alleen de verhoudingen wel een beetje zoek als Dumfries evenveel moet kosten als wat Brenet opbrengt. Het is een aardig risico. Misschien lost Dumfries zijn belofte wel helemaal in, en verkoopt PSV 'm over twee jaar voor 15. Maar ik zou 5 miljoen veel geld vinden voor een speler die, zoals eerder gezegd, het een jaar leuk gedaan heeft bij een subtopper in de Eredivisie. Zeker als je dat zet naast de opbrengsten voor Brenet.
 
Tuurlijk kan Dumfries net zo goed of beter zijn dan Brenet. Ik vind alleen de verhoudingen wel een beetje zoek als Dumfries evenveel moet kosten als wat Brenet opbrengt. Het is een aardig risico. Misschien lost Dumfries zijn belofte wel helemaal in, en verkoopt PSV 'm over twee jaar voor 15. Maar ik zou 5 miljoen veel geld vinden voor een speler die, zoals eerder gezegd, het een jaar leuk gedaan heeft bij een subtopper in de Eredivisie. Zeker als je dat zet naast de opbrengsten voor Brenet.

De bedragen die betaald worden voor spelers in het betaald voetbal zijn helemaal uit de hand gelopen. En het houdt niet op, het gaat maar door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan