Definitief geen betaald voetbal tot 1 september. En nu?

Een Joel Veltman of een Daniel Schwaab zijn bij uitstek gemaakt voor het voetbal waar anderhalf meter afstand de richtlijn wordt.

En wat de denken van Van Bommel, die had het al onder de knie voordat de maatregel anderhalf meter afstand überhaupt besproken werd. Een visionair die Van Bommel, de vedette in het laten lopen van zijn mannetje. Ik refereer even aan de 3-1 van Ambrosini, mocht dat niet duidelijk zijn.
Ah, u kon een steek uitdelen dus u kwam weer langs. Grote jongen hoor.
 
Een Joel Veltman of een Daniel Schwaab zijn bij uitstek gemaakt voor het voetbal waar anderhalf meter afstand de richtlijn wordt.

En wat de denken van Van Bommel, die had het al onder de knie voordat de maatregel anderhalf meter afstand überhaupt besproken werd. Een visionair die Van Bommel, de vedette in het laten lopen van zijn mannetje. Ik refereer even aan de 3-1 van Ambrosini, mocht dat niet duidelijk zijn.
Was de 2-1, maar maakt verder ook geen moera uit.
 
Zullen we dan pas weer gaan voetballen als er een vaccin is? Want tot die tijd zal de social distancing in enige mate blijven bestaan.

Ik denk niet dat de beslissing wel of niet voetballen moet afhangen van het vermoeden wat mensen gaan doen.

Dat is makkelijker geredeneerd vanaf de zijlijn. Als je verantwoordelijk ben voor de veiligheid en welzijn van een stad en daar ook op afgerekend wordt dan is de beslissing wat moeilijker. Zeker als je wellicht al laag in het personeel zit vanwege de coronacris in vooral de ziekenhuizen.

En wederom, het zou niet moeilijk moeten zijn; kom niet naar het stadion, kom niet naar de stad, ga niet bij elkaar zitten, neem geen vuurwerk mee naar het stadion, ga niet voor de ingang zitten, etc etc. In de praktijk blijkt het niet makkelijk te zijn voor mensen.
 
Als je nu weer gaat starten in juni heb je over 2 maanden weer een lockdown en kan je het nieuwe seizoen zeker niet starten.
Verder denk ik dat de KNVB echt niet meer gaat hervatten maar dit gewoon moet zeggen om gezeik met FOX te voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
En men vergeet het belangrijkste, al gaat het door en wie er ook kampioen word, er komt dan direct een zwaar grote openlucht party. Over corona gaat niemand het hebben voor een paar uur.
 
Dat is makkelijker geredeneerd vanaf de zijlijn. Als je verantwoordelijk ben voor de veiligheid en welzijn van een stad en daar ook op afgerekend wordt dan is de beslissing wat moeilijker. Zeker als je wellicht al laag in het personeel zit vanwege de coronacris in vooral de ziekenhuizen.

En wederom, het zou niet moeilijk moeten zijn; kom niet naar het stadion, kom niet naar de stad, ga niet bij elkaar zitten, neem geen vuurwerk mee naar het stadion, ga niet voor de ingang zitten, etc etc. In de praktijk blijkt het niet makkelijk te zijn voor mensen.
Nouja, makkelijk geredeneerd. Als je nu al zegt voetbal niet toe te staan omdat je bang bent dat mensen samenkomen, dan kan je straks in september niet ineens zeggen dat je het prima vindt. Dus nu nee zeggen houdt in dat het komende jaar niet gevoetbald gaat worden.
 
Een Joel Veltman of een Daniel Schwaab zijn bij uitstek gemaakt voor het voetbal waar anderhalf meter afstand de richtlijn wordt.

En wat de denken van Van Bommel, die had het al onder de knie voordat de maatregel anderhalf meter afstand überhaupt besproken werd. Een visionair die Van Bommel, de vedette in het laten lopen van zijn mannetje. Ik refereer even aan de 3-1 van Ambrosini, mocht dat niet duidelijk zijn.
Je praat poep en daarnaast heb je je feiten niet eens op orde.
Ambrosini scoorde de 2-1.
Hoe vaker die 020'ers komen des te meer onzin ze schrijven.
 
Ik hoop dat al die mensen die nu opteren voor het stopzetten van de competitie, en die waarschijnlijk hun zin gaan krijgen door een effectieve lobby, hum standpunten onthouden, en niet gaan zeiken als in juni of zo er weer lekker gevoetbald wordt in de Pl en de Bundesliga en wij ons vervelen. En men moet ook niet gaan zieken als de UEFA soet wat ze gezgd heeft, en ons Europese plaatsen af gaat pakken.

Ik ben nog steeds van mening dat het veel en veel te vroeg is om nu al een bslissing te nemen, en dat die druk alleen maar si ingegeven door eigenbelang.
 
Ik hoop dat al die mensen die nu opteren voor het stopzetten van de competitie, en die waarschijnlijk hun zin gaan krijgen door een effectieve lobby, hum standpunten onthouden, en niet gaan zeiken als in juni of zo er weer lekker gevoetbald wordt in de Pl en de Bundesliga en wij ons vervelen. En men moet ook niet gaan zieken als de UEFA soet wat ze gezgd heeft, en ons Europese plaatsen af gaat pakken.

Ik ben nog steeds van mening dat het veel en veel te vroeg is om nu al een bslissing te nemen, en dat die druk alleen maar si ingegeven door eigenbelang.
Het doorgaan met de competitie, dat is ingegeven door eigen belang. Het gaat niet zo zeer om de 11 tegen 11 potjes. Maar om de samenkomsten (met als toetje een evt kampioensfeest).

Dit mag niet eens een discussie waard zijn. De wereld moet er weer bovenop komen en dit is écht niet in een paar maanden opgelost. De UEFA/FIFA kan straks ook geen kant meer op en het lijkt mij dat zij niet in staat zijn een dergelijke sanctie op te leggen.

Ik hoop dat alle burgemeester soldiair gaan met Jorritsma. Dat is blijkbaar de enige manier.
 
Je kunt nog even afwachten, maar er is niets dat er op wijst dat we komende zomer al dichter bij elkaar mogen dan 1,5m. Dus dan kun je niet eens voetballen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het doorgaan met de competitie, dat is ingegeven door eigen belang. Het gaat niet zo zeer om de 11 tegen 11 potjes. Maar om de samenkomsten (met als toetje een evt kampioensfeest).

Dit mag niet eens een discussie waard zijn. De wereld moet er weer bovenop komen en dit is écht niet in een paar maanden opgelost. De UEFA/FIFA kan straks ook geen kant meer op en het lijkt mij dat zij niet in staat zijn een dergelijke sanctie op te leggen.

Ik hoop dat alle burgemeester soldiair gaan met Jorritsma. Dat is blijkbaar de enige manier.

Geen een keuze is eigen belang in deze. Er zijn namelijk twee belangrijke zaken die in deze lijnrecht tegenover elkaar staan; gezondheid (het nu) en de economie (de toekomst). We moeten niet alles kapot gaan relativeren aan gezondheid, want die economie (de toekomst) is naar mijn inziens net zo belangrijk. Dat is voor mij ook de reden dat we deze manier van leven ook niet maanden kunnen blijven volhouden, op een gegeven moment moet je keuzes gaan maken. Dat je deze zomer niet kan voetballen, daar ga ik ook wel vanuit. Maar op een gegeven moment moet je toch weer wat dingen in gang gaan zetten, het zijn namelijk wel bedrijven die ook hun geld binnen moeten krijgen.
 
Het doorgaan met de competitie, dat is ingegeven door eigen belang. Het gaat niet zo zeer om de 11 tegen 11 potjes. Maar om de samenkomsten (met als toetje een evt kampioensfeest).

Dit mag niet eens een discussie waard zijn. De wereld moet er weer bovenop komen en dit is écht niet in een paar maanden opgelost. De UEFA/FIFA kan straks ook geen kant meer op en het lijkt mij dat zij niet in staat zijn een dergelijke sanctie op te leggen.

Ik hoop dat alle burgemeester soldiair gaan met Jorritsma. Dat is blijkbaar de enige manier.

Maar ik zie het anders, stel het RVIM zegt dat we vanaf juni weer kunnen voetballen, en de KNVB heeft dan geen plannen gemaakt voor het afmaken van de competitie. Dan zijn we ook allemaal boos.
Op dit moment heeft de KNVB plannen gemaakt, maar als het RIVM zegt dat we in juni niet kunnen voetballen, dan gaat er een vette streep door. En wat is daar het probleem van? Waarom moet de KNVB nu al duidelijkheid geven, terwijl er helemaal niks duidelijk is wat er na 1 juni voor maatregelen gelden?
Ik bedoel, ook de voorbereidingen van Pinkpop en Lowlands zijn nog in volle gang, omdat er nog geen maatregelen zijn na 1 juni. Mochten die er komen, dan worden die festivals ook afgelast.
 
Je kunt nog even afwachten, maar er is niets dat er op wijst dat we komende zomer al dichter bij elkaar mogen dan 1,5m. Dus dan kun je niet eens voetballen.

Voetballers zijn een relatief kleine groep. Die kun in principe allemaal testen op het virus.
 
Dat is dan toch een klasse maatschappij? Ik wil ook graag sporten.
Klopt, maar met jouw sporten zijn geen 100en miljoenen gemoeid of miljoenen mensen in geinteresserd. Dat is toch anders, als jij niet kan sporten is vervelend voor jou, maar daar zijn geen banen mee gemoied of bedrijven die omvallen.

Ik wil ook graag weer gewoon gaan werken en klanten ontmoeten, maar dat mag niet. Winkels mogen dagt wel, en dat is 'oneerlijk', maar ik heb daar alle begrip voor.
 
Klopt, maar met jouw sporten zijn geen 100en miljoenen gemoeid of miljoenen mensen in geinteresserd. Dat is toch anders, als jij niet kan sporten is vervelend voor jou, maar daar zijn geen banen mee gemoied of bedrijven die omvallen.

Ik wil ook graag weer gewoon gaan werken en klanten ontmoeten, maar dat mag niet. Winkels mogen dagt wel, en dat is 'oneerlijk', maar ik heb daar alle begrip voor.
Ach, dat zijn in Nederland nog geen 40 bedrijven.

In Schotland is het misschien anders. Maar hier kun je als administratiekantroor gewoon doordraaien in de 1,5-meter maatschappij.
 
Ach, dat zijn in Nederland nog geen 40 bedrijven.

In Schotland is het misschien anders. Maar hier kun je als administratiekantroor gewoon doordraaien in de 1,5-meter maatschappij.

Kortom, alle clubs van de ere en eerste divisie, en alle bedrijven die ermee verstrengeld zijn mogen van jou wel omvallen en al die mensen mogen hun baan verliezen, want het zijn toch maar zo'n 40 bedrijven. Lekker dan.
 
Kortom, alle clubs van de ere en eerste divisie, en alle bedrijven die ermee verstrengeld zijn mogen van jou wel omvallen en al die mensen mogen hun baan verliezen, want het zijn toch maar zo'n 40 bedrijven. Lekker dan.
Veel kleiner leed dan bijvoorbeeld 50% van de horecabedrijven. Toch? Ik vind het enorm jammer dat we geen voetbal kunnen kijken, maar ik vind dat echt een van de minste gevolgen van deze crisis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan