Definitief geen betaald voetbal tot 1 september. En nu?

Veel kleiner leed dan bijvoorbeeld 50% van de horecabedrijven. Toch? Ik vind het enorm jammer dat we geen voetbal kunnen kijken, maar ik vind dat echt een van de minste gevolgen van deze crisis.

Groot of klein leed, het is allemaal leed. Als je klein leed kunt voorkomen terwijl je het grote leed niet kunt voorkomen, waarom zou je dat dan niet proberen?
 
Ja, volgens doet de burgemeester hier gewoon aan verwachtingsmanagement. FF de boel temperen, net zoals t goed is van de KNVB om wel te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Nee, de burgemeester haalde Atalanta-Valencia erbij wat totaal niet relevant is. Die burgemeester deed gewoon populistische uitspraken, inspelen op onderbuik van mensen, in plaats van bij de feiten te blijven.
 
Groot of klein leed, het is allemaal leed. Als je klein leed kunt voorkomen terwijl je het grote leed niet kunt voorkomen, waarom zou je dat dan niet proberen?
Het stoort mij dat dat vaker in het nieuws is dan de kappers die failliet gaan, uitzendkrachten die werkeloos thuiszitten, etc.
 
Het stoort mij dat dat vaker in het nieuws is dan de kappers die failliet gaan, uitzendkrachten die werkeloos thuiszitten, etc.

Dat is logisch, er kijken elke week miljoenen mensen naar voetbal. Daardoor zijn er veel sportjournalisten en sportsites. Die moeten iets hebben om te vullen. Er zijn geen speciale kappers journalisten, en er zijn normaal helemaal geen uitzendingen voor kappers. Derhalve krijgt sport dus meer aandacht dan een kapper.
 
Sjoerd heeft helemaal gelijk, opportunist die Jorritsma, die idd goedkoop wil scoren.
Ligt er aan van welk perspectief je het bekijkt, als ik burgemeester zou zijn, verantwoordelijk voor de veiligheid (dus inzet hulpdiensten en politie enzo) zou ik ook niet blij zijn als er, in dr huidige crisistijd, zonder overleg 4 potentiële risicoevenementen worden aangekondigd. Ik zou dan ook meteen een streep zetten ‘tot hier en niet verder, wie denken jullie wel niet wie jullie zijn’
 
Ligt er aan van welk perspectief je het bekijkt, als ik burgemeester zou zijn, verantwoordelijk voor de veiligheid (dus inzet hulpdiensten en politie enzo) zou ik ook niet blij zijn als er, in dr huidige crisistijd, zonder overleg 4 potentiële risicoevenementen worden aangekondigd. Ik zou dan ook meteen een streep zetten ‘tot hier en niet verder, wie denken jullie wel niet wie jullie zijn’
Vind ik niet waar. Ten eerste klopt zonder overleg niet. De KNVB overlegt met meerdere partijen. Daarnaast is dit als een scenario gepresenteerd. Hiervoor moet echt wel de nationale overheid en het RIVM het toestaan. Of het een risico evenement is hoort in eerste plaats de RIVM te beoordelen en op basis van dat advies mag Jorritsma een besluit nemen. Niet andersom. Daarnaast zie je bij andere burgemeesters, die de juiste procedure volgen, een heel ander communicatie plan.

Kijk als je Jorritsma vraag, denk je dat er voetbal is in juni en juli en hij zegt: Ik vrees van niet omdat deze crisis wellicht langer gaat duren. Dan is dat verwachtings-management. Nu zet deze burgemeester zichzelf weer lekker in de schijnwerpers. En waarschijnlijk kan hij ook nog zeggen ' I told you so' omdat de kans vrij klein is dat de RIVM het überhaupt toe laat. Maar goed persoonlijk vind ik Jorritsma ook een vrij egocentrische bestuurder die maar al te graag in de schijnwerpers staat ipv verantwoord en rationeel besturen. Ook deze kwestie reageert hij weer vrij emotioneel. Maar goed dat is mijn mening.


Edit: Dat de KNVB niet overlegd met Burgermeester is ook niet het geval als ik deze tweet van Paul Depla zie:
Volgens mij is Breda niet minder hard getroffen. Daarbij heeft KNVB aan burgemeesters steeds 2 scenario’s gepresenteerd. Een met stoppen. Een doorspelen, MITS kabinet/rivm toestemming geeft omdat ook voor KNVB gezondheid op 1 staat. Suggereren dat KNVB dat niet doet, is niet fair
 
Vind ik niet waar. Ten eerste klopt zonder overleg niet. De KNVB overlegt met meerdere partijen. Daarnaast is dit als een scenario gepresenteerd. Hiervoor moet echt wel de nationale overheid en het RIVM het toestaan. Of het een risico evenement is hoort in eerste plaats de RIVM te beoordelen en op basis van dat advies mag Jorritsma een besluit nemen. Niet andersom. Daarnaast zie je bij andere burgemeesters, die de juiste procedure volgen, een heel ander communicatie plan.

Kijk als je Jorritsma vraag, denk je dat er voetbal is in juni en juli en hij zegt: Ik vrees van niet omdat deze crisis wellicht langer gaat duren. Dan is dat verwachtings-management. Nu zet deze burgemeester zichzelf weer lekker in de schijnwerpers. En waarschijnlijk kan hij ook nog zeggen ' I told you so' omdat de kans vrij klein is dat de RIVM het überhaupt toe laat. Maar goed persoonlijk vind ik Jorritsma ook een vrij egocentrische bestuurder die maar al te graag in de schijnwerpers staat ipv verantwoord en rationeel besturen. Ook deze kwestie reageert hij weer vrij emotioneel. Maar goed dat is mijn mening.


Edit: Dat de KNVB niet overlegd met Burgermeester is ook niet het geval als ik deze tweet van Paul Depla zie:
Volgens mij is Breda niet minder hard getroffen. Daarbij heeft KNVB aan burgemeesters steeds 2 scenario’s gepresenteerd. Een met stoppen. Een doorspelen, MITS kabinet/rivm toestemming geeft omdat ook voor KNVB gezondheid op 1 staat. Suggereren dat KNVB dat niet doet, is niet fair
Het kan allemaal waar zijn wat je zegt, maar als je in juni of juli gaat voetballen en er ontstaan problemen van welke soort ook dan keert de maatschappelijke discussie zich als 1 blok tegen het voetbal en tegen alle miljoenen die hiermee gemoeid zijn. Sterker nog dan is schijnbaar de wereld van het geld meer waard dan de gezondheid van de samenleving. Gezien de voorzichtigheid waarin het RIVM opereert is het ook een gotspe om te verwachten dat er gevoetbald gaat worden. Ook een totaal verkeerd signaal naar de samenleving, immers iedereen doet mee of niemand doet mee. Als profvoetballers op een veld duelleren wie is de overheid dan om mij te verbieden om ook te gaan voetballen. Tenslotte kan wel de vraag gesteld worden of het voetbal zich met deze actie niet buiten de samenleving plaatst, immers alle sporten en evenementen zijn/worden afgelast, echter het voetbal denkt schijnbaar niet tot de samenleving te behoren en niet te beseffen dat het maatschappelijk niet te verantwoorden is om doodleuk te gaan voetballen met uiteraard vooraf 1 minuut stilte (daarna zijn we de doden immers vergeten).
 
Vind ik niet waar. Ten eerste klopt zonder overleg niet. De KNVB overlegt met meerdere partijen. Daarnaast is dit als een scenario gepresenteerd. Hiervoor moet echt wel de nationale overheid en het RIVM het toestaan. Of het een risico evenement is hoort in eerste plaats de RIVM te beoordelen en op basis van dat advies mag Jorritsma een besluit nemen. Niet andersom. Daarnaast zie je bij andere burgemeesters, die de juiste procedure volgen, een heel ander communicatie plan.

Kijk als je Jorritsma vraag, denk je dat er voetbal is in juni en juli en hij zegt: Ik vrees van niet omdat deze crisis wellicht langer gaat duren. Dan is dat verwachtings-management. Nu zet deze burgemeester zichzelf weer lekker in de schijnwerpers. En waarschijnlijk kan hij ook nog zeggen ' I told you so' omdat de kans vrij klein is dat de RIVM het überhaupt toe laat. Maar goed persoonlijk vind ik Jorritsma ook een vrij egocentrische bestuurder die maar al te graag in de schijnwerpers staat ipv verantwoord en rationeel besturen. Ook deze kwestie reageert hij weer vrij emotioneel. Maar goed dat is mijn mening.


Edit: Dat de KNVB niet overlegd met Burgermeester is ook niet het geval als ik deze tweet van Paul Depla zie:
Volgens mij is Breda niet minder hard getroffen. Daarbij heeft KNVB aan burgemeesters steeds 2 scenario’s gepresenteerd. Een met stoppen. Een doorspelen, MITS kabinet/rivm toestemming geeft omdat ook voor KNVB gezondheid op 1 staat. Suggereren dat KNVB dat niet doet, is niet fair
KNVB heeft niets afgestemd, in de tijd gezien kan dat gewoon niet. Kort na het overleg op dinsdag kwam de KNVB met het statement baar buiten dat de competitie zou worden uitgespeeld, sterker nog de data waren al geprikt. Er kan dus niks zijn afgestemd.

Over de aanpak van de Corona gaat hij Rijk. Openbare orde en veiligheid is de verantwoordelijkheid van de burgemeester / veiligheidsregio. Laat nu toevallig Jorritsma de voorzitter van de regio Eindhoven zijn. Hij kan dus als geen ander een inschatting maken wat de regio/gemeente aangaat.

De uitspraken van Depla zijn voor zijn verantwoordelijkheid (zijn regio en gemeente dus). ik vind dat hij dus ook niet meer moet miepen over extra politie (heeft onlangs nog gevraagd om extra agenten). Uit deze uitspraak blijkt dat hij meer capaciteit beschikbaar heeft als Eindhoven, want Jorritsma geeft helder aan dat hij de openbare orde en veiligheid niet kan garanderen en dat is een heel stevig argument

ik ben geen fan van Jorritsma, maar de knvb moet ook niet denken dat zij alleen bepalen!
 
ik ben geen fan van Jorritsma, maar de knvb moet ook niet denken dat zij alleen bepalen!

De KNVB bepaalt ook helemaal niks. Ze opperen slechts een schema MOCHT het RIVM goedkeuring geven om te voetballen. Dus net zoals de KNVB heeft Jorritsme niks te zeggen en is de RIVM vooralsnog degene die alles bepaalt. Volgens mij is dit wat ieder ander ook probeert te zeggen, maar goed.
 
De KNVB bepaalt ook helemaal niks. Ze opperen slechts een schema MOCHT het RIVM goedkeuring geven om te voetballen. Dus net zoals de KNVB heeft Jorritsme niks te zeggen en is de RIVM vooralsnog degene die alles bepaalt. Volgens mij is dit wat ieder ander ook probeert te zeggen, maar goed.
Het RIVM gaat er niet over. Het RIVM gaat niet over openbare orde en veiligheid, daar gaat echt de burgemeester over.

Als het kabinet op advies van het rivm aangeeft dat er gevoetbald kan worden en het Rijk geeft aan dat het mag dan moet de gemeente een vergunning geven of dat mogelijk is. De gemeente zal dan beoordelen of dat mogelijk is waarbij de openbare orde en veiligheid een van de toetsingcriteria is. Door meteen al een schema neer te leggen zet je de gemeente voor het blok (nog los van het feit dat het verlenen van een vergunning ook tijd en capaciteit kost!). Het is niks dan normaal dat de burgemeester op de rem trapt (en een lijn trekt). Jorritsma gaf aan dat hij niet de capaciteit van de politie had om dit te garanderen, is dus een weigeringsgrond.

Ik heb veel meer moeite met die slappe hap van een Halsema en Depla, je weet het antwoord al maar je geeft een politiek correct antwoord terwijl je al weet wat het antwoord is.
 
Door meteen al een schema neer te leggen zet je de gemeente voor het

Vind ik een prima tegenargument maar er is al meerdere malen gezegd waarom de KNVB nu al een schema maakt en ook genoeg redenen waarom het ook goed is dat de KNVB nu al een schema maakt. Blijkbaar gaat het allemaal aan je voorbij. Maakt mij verder niet veel uit. Ik zie wel wat het RIVM en de overheid besluiten.
 
Vind ik een prima tegenargument maar er is al meerdere malen gezegd waarom de KNVB nu al een schema maakt en ook genoeg redenen waarom het ook goed is dat de KNVB nu al een schema maakt. Blijkbaar gaat het allemaal aan je voorbij. Maakt mij verder niet veel uit. Ik zie wel wat het RIVM en de overheid besluiten.
Ik hoop vooral op een verstandig besluit. Kijk ook naar het volgend seizoen, beter een seizoen naar de knoppen dan twee
 
Het zijn verschrikkelijke tijden, maar juist in zulke tijden hebben mensen behoefte aan afleiding. Helaas is dat niet mogelijk, er wordt niet gesport, musea zijn dicht, bioscopen zijn dicht, pretparken zijn dicht, café zijn dicht. Op een gegeven moment moet er weer afleiding komen voor de mensen. Voetbal op tv kun je gewoon thuis kijken, (FOX moet dus wel alle wedstrijden gratis uitzenden) dus dat is helemaal niet risicovol. Degene die zich misdragen zet je voor mijn part jaren in de cel. Maar met voetbal komt er eindelijk afleiding, en dat lijkt mij goed.

(Tuurlijk alleen als het mag van het RIVM).
 
Ze kunnen natuurlijk alle voetballers in quarantaine gooien in Zeist en daar elke dag 1 potje voetballen......

Dan heb je alleen met de burgemeester van Zeist te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan