Definitief geen betaald voetbal tot 1 september. En nu?

Daarbij, ik ben erg bang dat zonder publiek op de tribunes voetbal een zeer matige kijksport is (maar zal t n poging geven). Ben benieuwd of ze met Fifa achtige geluiden over speakers gaan komen (geluidstechnici van festivals te over) als de kijkersaantallen en daarmee waarde van tv-gelden voor de toekomst tegenvallen.

Of om de 10 meter iemand met n vuvuzela ofzo. ;)
Ik denk niet dat de kijkersaantallen tegen zullen vallen. Mensen hebben behoefte aan afleiding en een potje voetbal kan ook zonder publiek heel spannend zijn.
 
Ik denk niet dat de kijkersaantallen tegen zullen vallen. Mensen hebben behoefte aan afleiding en een potje voetbal kan ook zonder publiek heel spannend zijn.

Ik maak me meer zorgen om de spelers, en hun mentale en lichamelijke staat.
- Figuren die vooraf al niet willen voetballen
- Figuren die gedwongen gaan worden te spelen, en onder dwang zal het niks met ze worden of ze saboteren de boel
- Figuren die totaal uit vorm zijn, maar wel willen
- Figuren die zich gaan inhouden omdat je bij een harde tackle echt op iemand moet vallen enz..

Ik zie voetbal nu gewoon ff wat minder leuk en spannend voor me door alle toestanden, al gaan ze spelen dus.
 
Steeds meer Europese landen gaan hun competitie beginnen: Duitsland, Zwitserland, Sevië, Kroatië, Polen, Tsjechië.
In juni kan iedereen in Nederland worden getest. In juli zijn bijeenkomsten van max 100 personen weer toegestaan. Sporten mag in de buitenlucht.
Waarom kan hier het voetbal niet afgemaakt worden zonder publiek?
Omdat anders ajax de CL plaats niet krijgt? ;)
 
Drogreden. Dan pas je toch de regelgeving aan. Onze grondrechten worden nu opzij geschoven door Corona (en terecht), dan kun je toch een lullig vergunningsregeltje ook wel aanpassen zonder problemen.

Overigens Pinkpop zonder publiek zou ook best kunnen.
 
Daarbij, ik ben erg bang dat zonder publiek op de tribunes voetbal een zeer matige kijksport is (maar zal t n poging geven). Ben benieuwd of ze met Fifa achtige geluiden over speakers gaan komen (geluidstechnici van festivals te over) als de kijkersaantallen en daarmee waarde van tv-gelden voor de toekomst tegenvallen.

Of om de 10 meter iemand met n vuvuzela ofzo. ;)
Virtual reality, dat is toch niet zo heel moeilijk lijkt me om publiek te simuleren op tv.
 
Ik maak me meer zorgen om de spelers, en hun mentale en lichamelijke staat.
- Figuren die vooraf al niet willen voetballen
- Figuren die gedwongen gaan worden te spelen, en onder dwang zal het niks met ze worden of ze saboteren de boel
- Figuren die totaal uit vorm zijn, maar wel willen
- Figuren die zich gaan inhouden omdat je bij een harde tackle echt op iemand moet vallen enz..

Ik zie voetbal nu gewoon ff wat minder leuk en spannend voor me door alle toestanden, al gaan ze spelen dus.
Jij vind voetbal toch eigenlijk nooit leuk, en ook niet spannend, want alles wat PSV doet is ruk en van ajax doet is prima :D
 
Jij vind voetbal toch eigenlijk nooit leuk, en ook niet spannend, want alles wat PSV doet is ruk en van ajax doet is prima :D

Niet grappig en half goed *
Grootste probleem met psv matches is dat wanneer ze tegen lagere teams spelen het totaal niet boeiend is om te kijken, tot slaapverwekkend slap zooitje vaak. Jaloezie op ajaks is puur dat ze meer geld hebben, geluk en gunstige karma + meer talent
 
- Figuren die zich gaan inhouden omdat je bij een harde tackle echt op iemand moet vallen enz..

Als iedereen getest is (en dit gedaan blijft worden), dan is het waarschijnlijker veiliger om op het voetbalveld te staan dan in een supermarkt. Zeker als je dan regelmatig je handen wast.
 
Als iedereen getest is (en dit gedaan blijft worden), dan is het waarschijnlijker veiliger om op het voetbalveld te staan dan in een supermarkt. Zeker als je dan regelmatig je handen wast.
Lijkt mij zonde van de testcapaciteit om wekelijks spelers en staf van alle clubs te testen. Heb je het nl al gauw over circa 1.600 tests (40 x 38 clubs)
 
Waarom moeten we altijd kijken naar de buren. Eerst deed NL te weinig vergeleken met buurlanden, toen te veel, en nu versoepelen we weer te langzaam.
NL voetbal is gewoon afgelopen dit seizoen. Is allang een streep doorheen gezet. Deal with it. Ze zoeken het maar uit in andere landen.

:clap:
 
Waarom moeten we altijd kijken naar de buren. Eerst deed NL te weinig vergeleken met buurlanden, toen te veel, en nu versoepelen we weer te langzaam.
NL voetbal is gewoon afgelopen dit seizoen. Is allang een streep doorheen gezet. Deal with it. Ze zoeken het maar uit in andere landen.
ZIe dat t RIVM nu ook zegt dat ze van mening zijn dat t kabinet nu ietwat snel lijkt te willen.
 
Lijkt mij zonde van de testcapaciteit om wekelijks spelers en staf van alle clubs te testen. Heb je het nl al gauw over circa 1.600 tests (40 x 38 clubs)
Dat is waar. Was ook meer opmerking richting hoe duitsland het momenteel doen. Die wel, voor zover ik weet, de testcapaciteit hebben. Wij in Nederland lopen hier ver mee achter en daarom ook logisch als het voetbal achterblijft.
 
Waarom moeten we altijd kijken naar de buren. Eerst deed NL te weinig vergeleken met buurlanden, toen te veel, en nu versoepelen we weer te langzaam.
NL voetbal is gewoon afgelopen dit seizoen. Is allang een streep doorheen gezet. Deal with it. Ze zoeken het maar uit in andere landen.
Je weet toch hoe Nederlanders in elkaar steken? Het maakt niet uit wat er gebeurt, het is toch wel kut.
 
Je weet toch hoe Nederlanders in elkaar steken? Het maakt niet uit wat er gebeurt, het is toch wel kut.
Klopt. Maar ik hoop altijd dat het klagen is in de vorm van "Aan alle beslissingen zitten negatieve kanten." ipv "Ik denk oprecht dat ik het beter had gedaan."

Nu kan ik het heel politiek betrekken, maar dat doe ik ff niet. Het is niet het goede topic, en ik moet ook gewoon werken, haha.
 
Het is volgens de KNVB dus onmogelijk en niet verantwoord om de Eredivisie voor één seizoen uit te breiden naar 20 clubs. Één seizoen! Want 2 wedstrijden per week meer is natuurlijk een hels karwei. Hoe moeten we dat in hemelsnaam gaan doen met FOX? Wedstrijden op zondagavond om 10 uur? En dan de burgemeesters, die al hun broek vol poepen bij het regelen van 2 extra wedstrijden per seizoen in hun stad. Wat als die 0 fans vanuit De Graafschap uitbreken in het stadion van RKC om te vechten met de 0 andere fans die op de tribune zitten. Hoe moeten ze in hemelsnaam lege stadions gaan beveiligen? Nog meer politie inzet? Onmogelijk.

Een seizoen waarin de helft waarschijnlijk zonder publiek wordt gespeeld en dan aankomen met 'kan niet gepland worden'. Er zijn nog steeds net zoveel wedstrijden per weekend in de Eredivisie en KKD als voorheen, alleen dan op een ander niveau ietsjes meer en bij de ander ietsjes minder. Vind het weer grote kul.
 
Ik zal er 20 clubs van maken en het bekertoernooi een jaar overslaan. Amateurclubs die volle huis hebben bij het loten van een eredivisieclub moet je nu ook niet willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan