De Graafschap

Brandaris

Basisspeler
Bespreek hier het wel en wee van de Superboeren!

de%20graafschap%20-%20vvv.jpg
 
Gisteren toch wel genoten van de Graafschap, die Heerenveen op de zelfde manier klopte als Heerenveen z'n tegenstanders tegemoet treed. Heerenveen heeft deze competitie niet te klagen over geluk. Vaak scoren ze punten in de laatste minuten. Ze laten altijd de tegenstander het spel maken en loeren met snelle counters op de winst. De pers vindt Heerenveen een goed presteren. Waarom eigenlijk, omdat het op ordinaire wijze punten pakt. Heereveen schopt het daarom Europees nooit ver. Genoten van De Graafschap, en heb gezien hoe die verdedigers achter de zaak klaren. Flinke trap tegen die bal aan, zodat ze zich niet laten verrassen in de laatste minuten. Mooi bewegingen ook van Oost. Hij zorgde met zijn slepende bewegingen voor een groot gevaar en tevens voor het tweede doelpunt. Geen fijnbesnaarde voetballers, maar wel keihard werkende ploeg. Als je niet beter kunt, dan toch alle hulde voor De Graafschap.
 
Ze hebben echt ongelofelijk veel geluk gehad in de wedstrijd met Volendam. Ik denk dat ze dit niet winnen, Exit naar de Jupiler League... ongeveer 24 goals in 34 wedstrijden is echt heel slecht!
 
jammer genoeg wel ja..
heb echt niets me de Graafschap, vind het altijd een beetje een kansloze club wat nooit verder komt dan top 1e divisie en nacompetitie eredivisie.
 
jammer genoeg wel ja..
heb echt niets me de Graafschap, vind het altijd een beetje een kansloze club wat nooit verder komt dan top 1e divisie en nacompetitie eredivisie.

Ze gaan een poging doen.. Groter stadion, daardoor commerciëler interessanter en een aangepaste begroting.. Maar dat duurt nog zeker een paar jaar.
 
precies, dus in de tussentijd bungelen ze weer inspiratieloos onderin de eredivisie of degraderen ze weer, om vervolgens weer te promoveren.. enz.
 
Ik vind de Graafschap net een sympathieke club met een mooie aanhang. Qua status behoren ze zeker in de Eredivisie thuis. Ik hoop dan ook dat ze snel dat nieuwe stadion (was dat niet in de vorm van een tractorband?) krijgen.
 
De Graafschap heeft het in zich om stabiele middenmoot te worden. Daar geloof ik dan weer wel in.

Tsja, wie had ooit gedacht dat Heracles mee zou doen voor Europees voetbal? Maar vooralsnog zie ik De Graafschap weer als degradatiekandidaat nr. 1
 
Opvallend:

De Graafschap heeft primeur met vrouwelijke voorzitter

Clemence Ross-Van Dorp is de nieuwe voorzitter van De Graafschap. De voormalig staatssecretaris volgt bij de promovendus Sietse Veen op. Het is voor het eerst in de historie van de Eredivisie dat een club een vrouwelijke voorzitter in dienst heeft.

Veen kan niet langer zijn dagelijkse werkzaamheden combineren met het voorzitterschap, zo meldt de NOS. De eredivisionist heeft Ross-Van Dorp bereid gevonden zijn taken met ingang van het nieuwe seizoen over te nemen.

De Graafschap keert vanaf komend seizoen weer terug in de Eredivisie. De ploeg van trainer Darije Kalezic kroonde zich eerder dit kalenderjaar tot kampioen van de Jupiler League.
 
Ze gaan niet door met Kalezic. Onvoorstelbaar, hij doet het uitstekend, en lijkt mij een veelbelovende coach.
 
Terug
Bovenaan Onderaan