De Graafschap - PSV | Zaterdag 10 november | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Prima pot, in elk geval beter dan beter dan de vorige uitwedstrijd in de Eredivisie.

Je moet het alleen eerder afmaken om te voorkomen dat je per ongeluk tegen een onnodige gelijkmaker aanloopt. Maar zeker de tweede helft hadden we weinig te vrezen van een erg matig De Graafschap en was het wachten op de beslissing. Wel graag Guti in plaats van Hendrix, want die voegt zelfs tegen zo'n tegenstander helemaal niets toe. Rosario was de eerste 45 minuten eveneens erg matig, maar herstelde zich sterk na rust. Lozano zit niet goed in zijn vel, is minder vrolijk en nogal snel geïrriteerd. Ik vraag me af of dat iets met het gebrek aan speeltijd van Guti te maken heeft. Des te opmerkelijker overigens dat Van Bommel weer nauwelijks wisselde en net als tegen Tottenham (toen met een 1-0 voorsprong) met vier pure aanvallers ging spelen. Tegen deze tegenstander kon dat ook makkelijk. Kortom, lekker potje zo na een CL-wedstrijd.
 
Komt Heerenveen thuis? Zolang Blom niet fluit zie ik dat wel positief eindigen.

Die fluit die wedstrijd niet. Hij heeft vanavond al een wedstrijd van PSV gefloten en dan kan hij volgende week dus geen PSV fluiten.
Daarnaast zal de KNVB beoordelen dat hij vanavond gefaald heeft door PSV punten te laten verliezen en/of geen speler een onterechte rode kaart heeft gegeven. ;)
 
Beetje rommelige pot gisteren. Ergerde me aan een aantal terugkerende eigenaardigheden:
  • Dumfries die opstoomt tot de middenlijn, de bal stil legt en dan terugspeelt naar Schwaab of breed naar Rosario, terwijl hij best verder kan doorstoten. Verder was Dumfries niet slecht of zo hoor. Ik vind het alleen een vervelende eigenschap.
  • Rosario die zich steeds te laat lijkt te realiseren dat hij druk op de bal moet zetten net buiten de 16. Probleempje van de laatste weken. Daar kwam ook het doelpunt uit (en dat Schwaab z'n mannetje even kwijt was).
  • Pereiro… tsja... Pereiro.
  • Lozano was gisteren ook erg ongelukkig, maar na zo'n reeks goede wedstrijden, mag hij best eens een mindere pot spelen.
  • Van Bommel die na zware weken één wissel voldoende vind. Én die Lozano en Bergwijn van vleugel wisselt. Ik heb nog altijd de indruk dat PSV het beste speelt met Lozano op links en Bergwijn op rechts (anyone?).
En Blom natuurlijk. Wat een ongelooflijke p**rdenl*l is dat zeg. Floot allerlei overtredingen van De Graafschap niet af. Schouderduw Bergwijn? Dan mag alleen in duel, met de bal in de buurt, het is geen ijshockey.
Ook mooi was het blok dat Blom zette voor Hendrix. Héél slecht het spel gelezen Blom.
De penalty die niet gegeven werd, dat kán, maar vorige week bij Ajax gezien dat Zeist dat wel een overtreding vind. De VAR toont voorlopig de willekeur van Zeist aan. Ik klaag er nu maar vast over, zodat mij geen opportunisme wordt verweten als het PSV punten kost.
 
Prima pot, in elk geval beter dan beter dan de vorige uitwedstrijd in de Eredivisie.

Je moet het alleen eerder afmaken om te voorkomen dat je per ongeluk tegen een onnodige gelijkmaker aanloopt. Maar zeker de tweede helft hadden we weinig te vrezen van een erg matig De Graafschap en was het wachten op de beslissing. Wel graag Guti in plaats van Hendrix, want die voegt zelfs tegen zo'n tegenstander helemaal niets toe. Rosario was de eerste 45 minuten eveneens erg matig, maar herstelde zich sterk na rust. Lozano zit niet goed in zijn vel, is minder vrolijk en nogal snel geïrriteerd. Ik vraag me af of dat iets met het gebrek aan speeltijd van Guti te maken heeft. Des te opmerkelijker overigens dat Van Bommel weer nauwelijks wisselde en net als tegen Tottenham (toen met een 1-0 voorsprong) met vier pure aanvallers ging spelen. Tegen deze tegenstander kon dat ook makkelijk. Kortom, lekker potje zo na een CL-wedstrijd.

Mee eens.
Begint er toch steeds meer op te lijken dat Guti het op de training niet laat zien ?!? Hoewel ik de spaarzame invalminuten tot nu toe hoopgevend vind.
Ik zie wel dat Hendrix er minder dicht op zit dan het begin van het seizoen. En dan is het een AZ-speler op z'n best. Altijd ruzie met de bal als hij hard wordt ingespeeld. En altijd de man die verzaakt met druk zetten. Als ze voorin met 4-en druk zetten hoeven ze maar onderuit te spelen tot middenvelder/Hendrix en gone is de druk. Hendrix ziet ook nooit per ongeluk dat er iemand vooruit ruimte heeft. Ik denk dat daar inderdaad de frustratie van Lozano zit. Mooi dat jouw middenvelders op balbezit spelen maar dan moeten ze ook Lozano 5 keer per wedstrijd de diepte insturen. Deze specifieke kwaliteit wordt door dit middenveld onbenut gelaten. En als je, als Lozano, denkt dat iemand anders dat wel kan, is dat superfrustrerend (#manmanman wat laten we het talent van Lozano onbenut).
Door niet te wisselen kies je voor de gemakkelijkste weg als trainer. Op de lange termijn verspeel je krediet en nog belangrijker...zijn je reserves steeds minder in vorm #Isimat. Dit komt wel vaker voor bij beginnende trainers...
 
Ik heb hele dikke pannekoeken dit keer gebakken dus ik verwacht wel meer. Echter, er waren er ook 2 mislukt en er zat 1 mini pannekoek bij, dat zou de tegengoal van de graafschap moeten zijn. Ik zag al in mijn beslag dat er iets niet klopte
Ik neem het je nog steeds kwalijk dat je bij Tottenham-PSV geen pannenkoekjes hebt gegeten. Je dacht niet aan die arme IPF die in het stadion zat. Luie kont dat je bent.
 
Ik verbaas ook wel over de weinige wissels. Je wil toch ook dat de andere reserves enig ritme hebben bij blessures en schorsingen.
 
Gisteren was m.i. logisch om Rosario te wisselen voor Guti, Mauro voor Pereiro en Malen voor Lozano.
Maar ja, dat ben ik maar...
 
Hélène Hendriks: "Waarom speelt Guti niet?"
Mark van Bommel:"Hij moet wennen aan onze speelstijl."
HH:"Waarom duurt dat zo lang? Hij is toch Mexicaans international."
MvB:"Omdat ze daar anders spelen."

o.O:maniac:

Hélène Hendriks: "Waarom speelt Guti niet?"
Mark van Bommel:"Hij moet wennen aan onze speelstijl."
HH:"Waarom duurt dat zo lang? Hij is toch Mexicaans international."
MvB:"Omdat ze daar anders spelen."
MvB: "Omdat hij nooit mag invallen." :maniac:
 
Hélène Hendriks: "Waarom speelt Guti niet?"
Mark van Bommel:"Hij moet wennen aan onze speelstijl."
HH:"Waarom duurt dat zo lang? Hij is toch Mexicaans international."
MvB:"Omdat ze daar anders spelen."
MvB: "Omdat hij nooit mag invallen." :maniac:

Hélène Hendriks: "Dan zet je hem maar in de basis." :mad:

images
 
Gisteren in het stadion geweest, 1e helft ging redelijk gelijk op maar dat lag vooral aan PSV dat wat ongeconcentreerd speelde. In de rust is van Bommel denk ik aardig los gegaan en dat hielp, daarna geen vuiltje aan de lucht. Natuurlijk prachtig om te zien hoe we gewoon 12 wedstrijden winnen, waanzinnige start na een toch heftige zomer. Knap.

Wel 2 kanttekeningen:
1. Hoe lang blijft de positie van Pereiro houdbaar, ik zou zo graag Guti eens vanaf de start willen zien. Ik zie Pereiro gisteren ook weer vaak zorgen voor problemen qua organisatie op het middenveld, daarnaast bracht hij aanvallend ook niks. Guti is tenminste een speler die het balletje snel laat gaan en focus heeft op snelle passing. Hoog en steek. Andere optie is Malen brengen zoals gisteren, vanaf dat moment werden we echt gevaarlijk.
2. Van Bommel moet echt vaker wisselen, gisteren was echt belachelijk maar 1 wissel met 3 a 4-1 voor.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan