De Graafschap - PSV | Zaterdag 10 november | Eindstand 1-4

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
ZZcHlcG.png


Onderlinge ontmoetingen
De Graafschap en PSV spelen voor de 41e keer tegen elkaar in de Eredivisie. De Graafschap won 3 duels, PSV won er 30 en 7 keer werd het gelijk.

De 3 zeges van De Graafschap op PSV waren allemaal in eigen huis (W3-G3-V14).

De Graafschap pakte in 1 van de laatste 14 thuisduels met PSV punten: 0-0 op 11 december 2010.

De Graafschap is 17 duels op rij zonder winst tegen PSV. Alleen tegen Ajax (34) is De Graafschap langer zonder overwinning.

De Graafschap is thuis zonder winst in de laatste 8 duels met PSV. De laatste overwinning dateert van 19 augustus 2000 (2-0).

Het laatste duel tussen De Graafschap en PSV in Doetinchem dateert van 31 oktober 2015. PSV stond na een half uur in dat Eredivisie-duel al met 0-3 voor. In de twintig minuten tijd kwam De Graafschap terug tot 3-3. PSV zette een tandje bij en won met 3-6.


De Graafschap
De Graafschap maakte dit seizoen maar 3 doelpunten in de eerste helft, het minst van alle clubs. PSV maakte er met 18 het meest.

De Graafschap moest dit seizoen 82 schoten op doel toestaan, het meeste van alle clubs. Doelman Hidde Jurjus is ook de keeper die de meeste reddingen verrichtte, 58.

De Graafschap raakte dit seizoen 9 keer paal/lat (in 5 duels). In het vorige Eredivisie-seizoen van de club, 2015/2016, raakte De Graafschap in totaal 10 maal paal of lat.

De Graafschap pakte 9 van zijn 10 punten dit Eredivisie-seizoen in thuisduels, door overwinningen op Feyenoord (2-0), Willem II (2-1) en Excelsior (4-1).

De Graafschap (W2-G2-V21) won in de laatste 25 Eredivisie-duels die op zaterdag werden gespeeld alleen van Excelsior (2 keer).

De Superboeren hielden al 10 Eredivisie-duels op rij de nul niet meer, hun langste reeks sinds het clubrecord van 22 wedstrijden op rij tussen april 2012 en december 2015.

De Graafschap scoorde met 10 van de 129 schoten dit seizoen (8%). Alleen FC Emmen (7%) en PEC Zwolle (6%) hebben een lager percentage.

In de laatste 3 officiële duels in Stadion De Vijverberg vielen steeds tenminste 5 doelpunten: 2-5 tegen PEC Zwolle (KNVB-beker), 4-1 tegen Excelsior en 0-5 tegen sc Heerenveen (beide Eredivisie).

Meer dan 11 jaar geleden zagen supporters in Doetinchem vaker op rij tenminste 5 doelpunten. Tussen april - september 2007 werd er 4 keer op rij minimaal 5 keer gescoord (11 voor, 15 tegen).

Ted van de Pavert maakte 2 Eredivisie-doelpunten tegen PSV, in scorend opzicht zijn favoriete tegenstander in de Eredivisie.

Stef Nijland speelde 18 Eredivisie-duels voor PSV.


PSV
PSV won elk van zijn 11 Eredivisie-duels dit seizoen. Slechts 2 teams hadden een langere winstreeks vanaf de start van een seizoen: PSV in 1987/1988 (17 duels) en Ajax in 1995/1996 (12 duels).

Elk van die 2 teams werd uiteindelijk kampioen.

De laatste keer dat PSV 12 Eredivisie-duels won op rij was in oktober - december 2006.

PSV scoorde al 39 keer in totaal dit Eredivisie-seizoen. Alleen in 1987/1988 (49) en 1999/2000 (46) had PSV vaker gescoord na 11 duels van een Eredivisie-seizoen. De club eindigde in die seizoenen op 117 goals en 105 goals respectievelijk.

PSV maakte dit Eredivisie-seizoen al 12 goals in het laatste kwartier, minimaal 4 meer dan elke andere ploeg.

PSV hield dit seizoen 7 keer de nul, alleen Ajax lukte dat vaker (9 duels).

Met 39 goals uit 189 doelpogingen (21%) is PSV procentueel gezien de meest efficiëntie ploeg dit Eredivisie-seizoen. Ajax produceerde 16 schoten meer, maar scoorde 12 keer minder uit die schoten (exclusief eigen goals, efficiëntie van 13%).

PSV scoorde dit seizoen al 5 keer via een invaller, minimaal 2 treffers meer dan elke andere club. Érick Gutiérrez is met 3 doelpunten de meest scorende invaller van het seizoen. Vorig seizoen scoorde PSV in het hele seizoen ook 5 keer via een invaller.

Luuk de Jong is dit seizoen topscorer in de Eredivisie met 9 doelpunten.

Luuk de Jong maakte vorige week zijn 75e Eredivisie-doelpunt voor PSV en evenaarde daarmee Jan Vennegoor of Hesselink die 10e staat op PSV's topscorerslijst in de Eredivisie. De eerstvolgende op die lijst is Harry Lubse (81 doelpunten).

Luuk de Jong was bij 4 doelpunten betrokken in zijn laatste 4 Eredivisie-duels met De Graafschap (3 goals, 1 assist).

Luuk de Jong werd bij 4 van zijn 9 doelpunten dit Eredivisie-seizoen bediend door Hirving Lozano. Geen andere speler werd dit seizoen zo vaak bediend door een specifieke teamgenoot als De Jong.

Luuk de Jong speelde 14 Eredivisie-duels voor De Graafschap. De Jong werd op 7 november 2008 met 18 jaar en 72 dagen de jongste Superboer in de Eredivisie en op 8 februari 2009 de jongste doelpuntenmaker voor de club uit Doetinchem (18 jaar en 165 dagen).

Hirving Lozano is dit seizoen de meest waardevolle Eredivisie-speler (8 goals, 4 assists). De Mexicaan is betrokken bij 12 doelpunten, 1 meer dan ADO-speler Abdenasser El Khayati (8 goals, 3 assists).

Tegenstanders kregen dit Eredivisie-seizoen al 11 gele kaarten en 1 rode kaart na overtredingen op Lozano, meer dan bij iedere andere speler.

Geen verdediger was in de laatste 3 Eredivisie-seizoen bij meer doelpunten betrokken dan Denzel Dumfries (15, 6 goals/9 assists). Zijn ploeggenoot Angeliño (3 goals/9 assists) en voormalig PSV'er Santiago Arias volgen op 12 elk.

Mark van Bommel kan het Eredivisie-record verbreken door zijn eerste 12 duels als coach te winnen. Morten Olsen won zijn eerste 11 duels als coach van Ajax in 1997 totdat hij in duel 12 met 1-1 gelijk speelde bij Roda JC.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Laatste potje voor een break van 2 weken. De Graafschap moet te doen zijn, hoewel wij nog wel voorbeelden kennen van clubs die zich erin verslikken. Toch heb ik vertrouwen: 0-3.
 
Die 3-6 was nog eens een gekke pot. Of die ene 1-1... Kan wederom alle kanten op met PSV. Spelen zoals tegen Ado en ik heb er wel vertrouwen in.
 
36 uit 12? Dan moet er toch wel weer uit een ander vaatje getapt worden, zo lijkt het. Terug naar begin van het seizoen...Lopen met je donder! ;)
Achterlijk goede cijfers.

Altijd een lastige en gekke uitwedstrijd, maar de superbieren hebben veel sympathie bij mij gewonnen op 8 mei 2016.
 
Na de matige reeks van PSV van de afgelopen weken houd ik het maar op een magere 0-2 eindstand. In ieder geval gaan de 3 punten meegenomen worden naar Eindhoven.
 
Zelfde 11 denk ik. Heel misschien Guti op de plek van Pereiro, maar dat verwacht ik niet.

Verder moet je hier gewoon winnen. Maar het zal me ook niks verbazen als het een wedstrijd a la Groningen of NAC wordt. Hopelijk laat Jurjus ook paar balletjes door.
 
Na de matige reeks van PSV van de afgelopen weken houd ik het maar op een magere 0-2 eindstand. In ieder geval gaan de 3 punten meegenomen worden naar Eindhoven.
Matige reeks hoor, alles gewonnen. En 0-2 winnen uit bij de Graafschap, tja niet echt je van het :rolleyes:
I
 
Na de matige reeks van PSV van de afgelopen weken houd ik het maar op een magere 0-2 eindstand. In ieder geval gaan de 3 punten meegenomen worden naar Eindhoven.


Die 3-6 was nog eens een gekke pot. Of die ene 1-1... Kan wederom alle kanten op met PSV. Spelen zoals tegen Ado en ik heb er wel vertrouwen in.
Ik ben misschien saai maar ik geef alleen om die 3 punten en dat er geen blessures of schorsingen komen.
De kans op een goede winst is groot maar puntverlies ligt altijd op de loer.
 
Heej, zie dat Stef Nijland in Doetinchem is neergestreken.

Reken op een zakelijke 0-4
 
Ik ben misschien saai maar ik geef alleen om die 3 punten en dat er geen blessures of schorsingen komen.
De kans op een goede winst is groot maar puntverlies ligt altijd op de loer.

3 punten boven alles! En hoe meer moeite erin is gestoken, des te meer ik heb genoten. Zoals die 4-3 tegen Feyenoord, Heerenveen of FC Twente :grin:.
 
Ik verwacht weer een lastige uitwedstrijd. 1-0 voorkomen en billenknijpen tot het eind. Ik denk niet dat De Graafschap gaat scoren. Aan het eind toch nog de 2-0. Een NAC-scenario.
 
Eerste x in tijden dat ik weer zenuwachtig ben.. het kan heel makkelijk een wedstrijd worden van net niet steeds en dan zit je met een 0-0
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan