Davy Pröpper (M)

Eens. Geef Bergwijn een kans maar ook een Rayhi. Zij zijn veel grotere talenten dan een Vloet die nu bij de selectie zit.

Het zou kunnen hoor, maar waarom wacht Rayhi (20 jaar!) dan nog steeds op zijn debuut? Waarom neemt Cocu Vloet op in zijn selectie en Rayhi niet?
 
Het zou kunnen hoor, maar waarom wacht Rayhi (20 jaar!) dan nog steeds op zijn debuut? Waarom neemt Cocu Vloet op in zijn selectie en Rayhi niet?

Omdat Cocu gewoon altijd met Narsingh start, hoe belabberd hij ook speelt. En als hij Narsingh eruit haalt gaat de echte centrumspits Locadia erin, omdat hij bang is om De Jong eruit te ahlen. Het zou goed zijn als spelers als Bergwijn en Rayhi eens gewoon een helft de kans kregen te laten zien of ze beter/gelijkwaardig zijn aan Narsingh
 
Volgens mij is hier al zo vaak aangegeven dat Rayhi om de haverklap geblesseerd is. Zijn laatste wedstrijd bij Jong PSV was in november.
 
Ik zou eerder gaan voor Gudelj van AZ of Vejinovic van Vitesse : dat zijn karaktervoetballers op het middenveld, type Strootman. Samen met Guardado zou 1 van deze 2 een goed duo vormen op het middenveld en dan hebben we nog wel een creatieve middenvelder nodig, maar Maher is daar te licht voor als we volgend seizoen CL spelen.

Hoho, Maher moet minimaal 20 miljoen opbrengen volgens de kenner.
 
Propper leuke speler veel potentie. maar wel beetje een slapjanus :) vwo jongen uit Alteveer ;) ik zie zelf meer in Gudelj meer gif. Ben een voorstander van genoeg spelers met gif in een elftal. Zie Gudelj ook gewoon medespelers meenemen en de leiding pakken. Propper niet. Je hebt dan wel ervaren spelers als Schaars en Guardado maar dat zijn toch ook een slopers. Gudelj echt goede techniek maar ook slopertje :)
 
Propper leuke speler veel potentie. maar wel beetje een slapjanus :) vwo jongen uit Alteveer ;) ik zie zelf meer in Gudelj meer gif. Ben een voorstander van genoeg spelers met gif in een elftal. Zie Gudelj ook gewoon medespelers meenemen en de leiding pakken. Propper niet. Je hebt dan wel ervaren spelers als Schaars en Guardado maar dat zijn toch ook een slopers. Gudelj echt goede techniek maar ook slopertje :)
Ik wist niet dat het hebben van je VWO-diploma een contra-indicatie is om goed te kunnen voetballen.... Cocu, Bergkamp, Gio, de Vrij, Vertonghen, Lukaku en ik kan nog en tijdje doorgaan... Allemaal vwo jongens.
 
Ik wist niet dat het hebben van je VWO-diploma een contra-indicatie is om goed te kunnen voetballen.... Cocu, Bergkamp, Gio, de Vrij, Vertonghen, Lukaku en ik kan nog en tijdje doorgaan... Allemaal vwo jongens.

Kompany!!
 
Ik wist niet dat het hebben van je VWO-diploma een contra-indicatie is om goed te kunnen voetballen.... Cocu, Bergkamp, Gio, de Vrij, Vertonghen, Lukaku en ik kan nog en tijdje doorgaan... Allemaal vwo jongens.

Nu noem je volgens mij wel een aantal spelers waarmee je je punt tegenspreekt :D
 
Vergelijking tussen Pröpper en Wijnaldum:

CA3X3JFUcAArA5K.png
 
Die vergelijkingen zijn niet altijd een goed materiaal om spelers onderling te beoordelen. De cijfers van aantal pogingen en passes etc. moet je ook in het perspectief van de spelopvatting zien: Vitesse speelt voornamelijk op balbezit waardoor je als 10 veel vaker betrokken bent bij het spel en vaker aan de bal bent met als gevolg meer passes en meer pogingen. Bovendien mag Propper maar voorin blijven wachten en gaat quasie-verdedigen daar waar Wijnaldum echt werk moet verzetten op het middenveld. Dit alles heeft voor de resultaten en cijfers het eeea tot gevolg.
 
Die vergelijkingen zijn niet altijd een goed materiaal om spelers onderling te beoordelen. De cijfers van aantal pogingen en passes etc. moet je ook in het perspectief van de spelopvatting zien: Vitesse speelt voornamelijk op balbezit waardoor je als 10 veel vaker betrokken bent bij het spel en vaker aan de bal bent met als gevolg meer passes en meer pogingen. Bovendien mag Propper maar voorin blijven wachten en gaat quasie-verdedigen daar waar Wijnaldum echt werk moet verzetten op het middenveld. Dit alles heeft voor de resultaten en cijfers het eeea tot gevolg.

Maar ik vind het verschil in taken juist ook goed in de cijfers te zien. Dat Pröpper weinig overtredingen maakt geeft wel aan dat hij weinig meeverdedigt. Wat ik dan wel opvallend vind is dat Pröpper als aanvallende middenvelder weinig kansen creëert of belangrijke passes geeft. Pröpper is veel minder dynamisch dan Wijnaldum. Ik denk dat je zijn cijfers beter naast die van Maher kan leggen.
 
Maar ik vind het verschil in taken juist ook goed in de cijfers te zien. Dat Pröpper weinig overtredingen maakt geeft wel aan dat hij weinig meeverdedigt. Wat ik dan wel opvallend vind is dat Pröpper als aanvallende middenvelder weinig kansen creëert of belangrijke passes geeft. Pröpper is veel minder dynamisch dan Wijnaldum. Ik denk dat je zijn cijfers beter naast die van Maher kan leggen.
Dat laatste is ook precies wat ik in eerste instantie dacht, maar ik zei het niet.
 
Maar ik vind het verschil in taken juist ook goed in de cijfers te zien. Dat Pröpper weinig overtredingen maakt geeft wel aan dat hij weinig meeverdedigt. Wat ik dan wel opvallend vind is dat Pröpper als aanvallende middenvelder weinig kansen creëert of belangrijke passes geeft. Pröpper is veel minder dynamisch dan Wijnaldum. Ik denk dat je zijn cijfers beter naast die van Maher kan leggen.

Daarentegen pakt Pröpper zonder te verdedigen wel veel meer kaarten dan Wijnaldum. Vreemd!
 
Ik vind Pröpper een van de beste middenvelders in de Eredivisie, maar het is geen pure noodzaak dat hij komt. Hij is wel een typisch voorbeeld van een mooi weer voetballer. Ik zie Gudelj liever komen, maar als alternatief is Pröpper zeker niet verkeerd en niet al te duur, omdat Vitesse hem móet verkopen.
 
Ik post het hier ook maar even. Als Guardado 3 miljoen waard is, mag Pröpper (minder kwaliteit, jongere speler) maximaal hetzelfde kosten naar mijn mening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan