Darts

Interview Van Gerwen na de verloren wedstrijd tegen Ian White

Treurig om Van Gerwen zo te zien. Emotie's lopen nu blijkbaar hoog op. Arjan maakt zich terecht zorgen om het huidige spel van Van Gerwen. Maar 1 titel gewonnen dit jaar, verliest veel en veel te wedstrijden voor zijn doen. Teveel slechte wedstrijden. Verloor de afgelopen twee weken ook twee Euro Tour's finale's met slecht spel. Maar onze grote vriend was vanavond wel blij dat die 102 gemiddeld stond te gooien maar volgens mijn vergeten is dat die met 10-4(!) verloor en al 5-0 achterstond begin van de wedstrijd.
 
Interview Van Gerwen na de verloren wedstrijd tegen Ian White

Treurig om Van Gerwen zo te zien. Emotie's lopen nu blijkbaar hoog op. Arjan maakt zich terecht zorgen om het huidige spel van Van Gerwen. Maar 1 titel gewonnen dit jaar, verliest veel en veel te wedstrijden voor zijn doen. Teveel slechte wedstrijden. Verloor de afgelopen twee weken ook twee Euro Tour's finale's met slecht spel. Maar onze grote vriend was vanavond wel blij dat die 102 gemiddeld stond te gooien maar volgens mijn vergeten is dat die met 10-4(!) verloor en al 5-0 achterstond begin van de wedstrijd.
Zo'n verliespartij is natuurlijk vervelend, maar niet te vergelijken met eerdere verliespartijen. Toch? Hij gooide 102 gemiddeld en scoorde 31% op zijn dubbels. Meestal win je dan. White gooide de partij van zijn leven en dan verlies je. Laat onverlet dat hij momenteel niet in goede doen is. Maar ik denk dat dit kritische interview beter na een eerdere verliespartij gehouden kon worden. Toen hij daadwerkelijk een puntje of 90 gooide of zo.
 
Zo'n verliespartij is natuurlijk vervelend, maar niet te vergelijken met eerdere verliespartijen. Toch? Hij gooide 102 gemiddeld en scoorde 31% op zijn dubbels. Meestal win je dan. White gooide de partij van zijn leven en dan verlies je. Laat onverlet dat hij momenteel niet in goede doen is. Maar ik denk dat dit kritische interview beter na een eerdere verliespartij gehouden kon worden. Toen hij daadwerkelijk een puntje of 90 gooide of zo.
Het is wel tekenend hoe Van Gerwen reageert. Hij heeft al heel lang niet meer zo gedomineerd als voorheen en als hij dan een vraag krijgt na een zoveelste nederlaag reageert hij zich af op de interviewer. "Wat is er met je aan de hand?" en daar zo op reageert kun je toch wel je vraagtekens zetten.
Ik heb al eens eerder gezegd dat er met van Gerwen op het persoonlijke vlak waarschijnlijk veel meer aan de hand is dan wij weten. Hij zit er niet zo lekker in als voorheen. Dat zie je aan zijn hele voorkomen en zijn houding.
Op zich is het voor de sport niet verkeerd dat er niet meer iemand is die zo dominant is dat hij alles wint.
Ik ben benieuwd of van Gerwen terugkomt en weer zo dominant kan worden als hij was.
De overige darters zijn inmiddels niet meer bang voor hem. En er zullen er veel zijn en ook vele dartfans die blij zijn dat hij op zijn bek gaat.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel tekenend hoe Van Gerwen reageert. Hij heeft al heel lang niet meer zo gedomineerd als voorheen en als hij dan een vraag krijgt na een zoveelste nederlaag reageert hij zich af op de interviewer. "Wat is er met je aan de hand?" en daar zo op reageert kun je toch wel je vraagtekens zetten.
Ik heb al eens eerder gezegd dat er met van Gerwen op het persoonlijke vlak waarschijnlijk veel meer aan de hand is dan wij weten. Hij zit er niet zo lekker in als voorheen. Dat zie je aan zijn hele voorkomen en zijn houding.
Op zich is het voor de sport niet verkeerd dat er niet meer iemand is die zo dominant is dat hij alles wint.
Ik ben benieuwd of van Gerwen terugkomt en weer zo dominant kan worden als hij was.
De overige darters zijn inmiddels niet meer bang voor hem. En er zullen er veel zijn en ook vele dartfans die blij zijn dat hij op zijn bek gaat.

En als ie niet terugkomt heeft ie toch 7 jaar gedomineerd. Met hoofdletters. Kunnen weinigen hem nadoen. Een nieuwe wind.. ;)
 
Grand Slam of Darts

Gerwyn Price ontsnapt tegen Mikuru Suzuki. Zij krijgt 4 matchdarts maar verliest toch met 5-4.
Heel erg jammer.
Michael van Gerwen wint zijn eerst wedstrijd eenvoudig met 5-0 van Hunt.
 
Michael van Gerwen verliest met 16 - 15 van Simon Whitlock.
Hij staat vrijwel de hele wedstrijd voor en mist 8 matchdarts. :FP:
 
heeft volgens mij max 1 break voorgestaan?
Nee ... Van Gerwen stond met 9-5 voor en met 12-9. Kwam via een 146 finish op 15-13 voor.
En vervolgens mist hij 5 matchdarts. Laat de 30e leg gewoon lopen en mist nog eens 3 matchdarts en verliest met 15-16. Erg pijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Nee ... Van Gerwen stond met 9-5 voor en met 12-9. Kwam via een 146 finish op 14-12 voor.
En vervolgens mist hij 5 matchdarts. Laat de 30e leg gewoon lopen en mist nog eens 3 matchdarts en verliest met 15-16. Erg pijnlijk.
12-9 is slechts 1 break, hij begon immers met gooien? 9-5 is wel 2 breaks. Maar zn dubbels waren weer beroerd., jammer leek beter te gaan
 
12-9 is slechts 1 break, hij begon immers met gooien? 9-5 is wel 2 breaks. Maar zn dubbels waren weer beroerd., jammer leek beter te gaan
Niemand is meer bang voor hem. Zijn tegenstanders ruiken bloed.
Whitlock heeft geen enkel moment voorgestaan tot de laatste dart, maar gaf nooit op.
 
Michael van Gerwen verliest met 16 - 15 van Simon Whitlock.
Hij staat vrijwel de hele wedstrijd voor en mist 8 matchdarts. :FP:

Tering, het was al een dramatische jaar voor Van Gerwen, maar dit past er ook nog wel is bij. Hele wedstrijd voorgestaan, en dan de in de laatste leg verlies je hem alsnog. Complimenten natuurlijk naar Whitlock want die stond iedere keer te pompen met 180'ers, gaf nooit op, volgens mijn heb ik Whitlock nog nooit zo goed zien gooien. Dan kan je als Van Gerwen zijnde wel stoer doen na die 146 finish voor 15-13, maar als je 8 matchdarts niet benut en je verliest de wedstrijd alsnog, dan heb je er nog niks aan.

Jammer. Het leek erop dat die op de goede weg terug was. In de groepsfase stond die solide te gooien met 3 overwinningen uit 3. Tegen Anderson ook erg goed, al is Anderson niet meer de oude Anderson en ook knie problemen heeft. En tegen Whitlock, een zeer goede Whitlock, speel je ook uitstekend maar dan verlies je op zo dramatische manier. Volgende keer moet Van Gerwen ook eens goede kleren aantrekken want hij liep maar aan zijn broek te trekken en weet ik veel allemaal.

Het zijn harde tijden voor Van Gerwen.
 
De Sousa wint de Grand Slam of Darts. De nr 34 van de wereldranglijst.

Finale: De Sousa - Wade 16-12
 
Terug
Bovenaan Onderaan