Darts

grabbelaar

Jeugdspeler
Nu van Gerwen weer in de finale staat na een fantastische wedstrijd tegen Lewis, heb ik er het vertrouwen in dat hij de nieuwe wereldkampioen gaat worden.
Het beloofd een mooie partij te worden tegen Wright die ook fantastisch speelde tegen Withlock.

Wat was van Gerwen goed qua scores en checkouts (58%!!!!!). Lewis was hierin wel heel slecht waardoor het nooit een wedstrijd is geworden.
Ik heb er nu al zin in aankomende woensdag.
 
Hij was echt schandalig goed gisteren. Ik ben geen fan van de persoon, maar wat hij gisteren liet zien was gewoon fantastisch.
Moet zeggen dat Lewis op een gegeven moment ook wel erg ver miste op z'n dubbels en daarom geen enkele keer druk op Van Gerwen legde.
 
Nu van Gerwen weer in de finale staat na een fantastische wedstrijd tegen Lewis, heb ik er het vertrouwen in dat hij de nieuwe wereldkampioen gaat worden.
Het beloofd een mooie partij te worden tegen Wright die ook fantastisch speelde tegen Withlock.

Wat was van Gerwen goed qua scores en checkouts (58%!!!!!). Lewis was hierin wel heel slecht waardoor het nooit een wedstrijd is geworden.
Ik heb er nu al zin in aankomende woensdag.

Ben het vooral met je laatste gedeelte eens, een fantastische wedstrijd is het nooit geweest, was gewoon een one-man-show. Hoewel Lewis zijn gemiddelde nog boven de 100 lag kwam het er niet uit. Ben heel benieuwd naar de finale, hoop op een gelijkere strijd met meer spanning.
 
Ben het vooral met je laatste gedeelte eens, een fantastische wedstrijd is het nooit geweest, was gewoon een one-man-show. Hoewel Lewis zijn gemiddelde nog boven de 100 lag kwam het er niet uit. Ben heel benieuwd naar de finale, hoop op een gelijkere strijd met meer spanning.
De finale heeft 'ie nog niet zomaar gewonnen. Die dwergpapegaai gooit als een machine.
 
Ben het vooral met je laatste gedeelte eens, een fantastische wedstrijd is het nooit geweest, was gewoon een one-man-show. Hoewel Lewis zijn gemiddelde nog boven de 100 lag kwam het er niet uit. Ben heel benieuwd naar de finale, hoop op een gelijkere strijd met meer spanning.

Als je niet toekomt aan dubbels gooien, blijft je gemiddelde vaak ook hoger. Die Van Gerwen gooide bijna elke finish (ook die dik boven de 100) uit, zag ik.
 
Heb gisteren helaas niet kunnen kijken, maar m'n mond viel steeds verder open toen ik de tussenstand volgde (via teletekst hiephoi, ze nemen het serieus!). Nu net even teruggekeken. Briljante wedstrijd.
 
Als je niet toekomt aan dubbels gooien, blijft je gemiddelde vaak ook hoger. Die Van Gerwen gooide bijna elke finish (ook die dik boven de 100) uit, zag ik.

Was inderdaad onder de indruk van de hoge finishes die v Gerwin wist te gooien, nu kijken of ie de concentratie ook in de finale weet op te brengen.
 
Als je niet toekomt aan dubbels gooien, blijft je gemiddelde vaak ook hoger. Die Van Gerwen gooide bijna elke finish (ook die dik boven de 100) uit, zag ik.

Lewis was qua punten gooien echt gelijkwaardig aan van Gerwen. Hij gooide zijn dubbels echter totaal niet. Dus wat betreft dat gemiddelde van Lewis, dat zou alleen maar hoger zijn geweest.

Woensdag tegen Wright die het hele toernooi al op een hoog niveau gooit. Van Gerwen is gegroeid, zoals een kampioen vaak doet in een toernooi. Laat maar komen! Maar nu eerst efkes flink pilsen.
Gelukkig nieuwjaar alvast en hopen dat ons P.S.V. een heel wat beter jaar tegemoet gaat!
 
jongens, amper begonnen of vGerwin staat alweer 4-0 voor, vraag me hard af of het nog een wedstrijd wordt, Wright gooit vooralsnog niet echt goed.
 
jongens, amper begonnen of vGerwin staat alweer 4-0 voor, vraag me hard af of het nog een wedstrijd wordt, Wright gooit vooralsnog niet echt goed.
Ik vind dat hij toch slecht gooide, na de 4-0. Hetzelfde probleem als in de kwartfinales. Toen was het gebrek aan concentratie en gisteren waren het zenuwen.
Al met al toch een prachtige prestatie. Nummer 1 van de wereld word je niet zomaar.
 
Ik vind dat hij toch slecht gooide, na de 4-0. Hetzelfde probleem als in de kwartfinales. Toen was het gebrek aan concentratie en gisteren waren het zenuwen.
Al met al toch een prachtige prestatie. Nummer 1 van de wereld word je niet zomaar.

Helemaal eens. In het begin had Wright te veel zenuwen en gooide Van Gerwen heel behoorlijk. Na de 4-0 had Wright niets meer te verliezen en kreeg Van Gerwen wat zenuwen. Maar heel knap liet Van Gerwen Wright niet te dichtbij komen.
 
Ik had ook het idee dat het vooral spannend werd omdat Van Gerwen een mindere periode had, en niet zozeer omdat Wright beter gooide dan daarvoor.
Hoe dan ook, de prijs is binnen.
 
Vandaag begint het kampioenschap bij de BDO. De Nederlanders zijn sterk vertegenwoordigd. Ik vind het altijd een mooi toernooi, met al die oude namen die steeds weer meedoen. Het is echter altijd een klap in niveaudaling.
 
Vandaag begint het kampioenschap bij de BDO. De Nederlanders zijn sterk vertegenwoordigd. Ik vind het altijd een mooi toernooi, met al die oude namen die steeds weer meedoen. Het is echter altijd een klap in niveaudaling.

Als je eerst het PDC kampioenschap kijkt, lijken deze jongens er niets van te kunnen.
 
Vandaag begint het kampioenschap bij de BDO. De Nederlanders zijn sterk vertegenwoordigd. Ik vind het altijd een mooi toernooi, met al die oude namen die steeds weer meedoen. Het is echter altijd een klap in niveaudaling.
Vroeger was er alleen de BDO en toen werd daar gewoon ontzettend goed gegooid. Maar de PDC heeft het niveau toch wel een heel stuk opgetrokken. Als je nu de toernooitjes ziet waar beide bonden aan meedoen, dan wint er bijna altijd een PDC-speler. Dat zegt eigenlijk genoeg.
De PDC is de eredivisie en de BDO is de Jupiler League. Ee leuke kweekvijver / selectiesysteem voor het grote werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan