Darts

Van Gerwen gooit de leg erna helemaal niets meer en Wright breekt weer. Hij heeft nog 1 leg nodig.
 
Wright maakt het af en is wereldkampioen.
Van Gerwen laat het afweten en zal een toontje lager moeten zingen.
Met praten en bluffen word je geen wereldkampioen. Je zal de pijlen op het juiste moment op de
juiste plaats in het bord moeten gooien en dat is wat Wright heeft gedaan.
 
Het moment van de wedstrijd: 2-2 in sets, 1-1 in legs en Van Gerwen mist 6 pijlen om te breken. Zegt het zelf ook. Dat was voor mij het gevoel dat die deze finale niet zou winnen, ookal was de wedstrijd nog koud. Het was gewoon te onstabiel allemaal zoals die het hele WK eigenlijk liet zien en Wright was wel super stabiel en strafte alles af. Terechte wereldkampioen.
 
Wright - Van Gerwen 7-3 (legs 16-11)
Gemiddelden 102,79 - 102,88
Checkouts 53.33% (24/45) - 40% (18/45)

Het verschil was niet zo heel groot. Van Gerwen heeft het laten liggen op de dubbels.

Wright kreeg in de 2e ronde een matchdart tegen en is nu toch wereldkampioen. Het kan verkeren.
 
Het moment van de wedstrijd: 2-2 in sets, 1-1 in legs en Van Gerwen mist 6 pijlen om te breken. Zegt het zelf ook. Dat was voor mij het gevoel dat die deze finale niet zou winnen, ookal was de wedstrijd nog koud. Het was gewoon te onstabiel allemaal zoals die het hele WK eigenlijk liet zien en Wright was erg stabiel en strafte alles af. Terechte wereldkampioen.
Had nog wel een terugval verwacht bij Wright, maar man, die bleef sterk spelen. Terechte winnaar.
 
Wel een mooie finale van hoog niveau. v Gerwen liet na enkele kansen te pakken en had miserable shots op het wegzetten. Dat deed Wright net iets beter.
 
Fantastisch dit! Ik gun het Peter Wright zo erg, wat een mooie vent is dat.
En Van Gerwen verdiende het dit toernooi ook gewoon niet. Deze finale was nog best goed, maar toch ook weer niet goed genoeg.

Snakebite wereldkampioen. Daar moet ik wel even aan wennen. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan