Darts

Bij 5-5 ingeschakeld.

Die James Wade blijft toch echt een taaie speler hoor. Had het al verwacht dat Van Gerwen het vandaag moeilijk zou krijgen op zijn verjaardag ( 30 inmiddels geworden ). Wat een speler is James Wade toch als die echt in vorm is. Zo dodelijk op zijn dubbels. Laatste 2 legs waren dan wel weer briljant van Van Gerwen, om toch nog een punt te pakken. Dat blijft toch wel een kwaliteit hoor. Niet onbelangrijk ook dat puntje, want Cross speelde eerder op de avond inderdaad ook gelijk, en dus staat Van Gerwen nog altijd bovenaan.
 
Van Gerwen wederom weer verloren van Gurney. Goh, wat had die een grote bek vorig week dat die niet nog een keer zou verliezen van Gurney. Gurney wordt langzamerhand een angstgegner voor Van Gerwen. Koppositie ook direct kwijt aan Cross.

Is echt aan hele matige Premier League jaar bezig. Afgelopen weekend ook met gigantisch veel geluk zijn derde Euro Tour titel gewonnen. Play-offs gaat die echt wel halen, maar dan mag het niveau wel drie keer omhoog daar, wilt die de beker weer tillen.
 
Michael van Gerwen wint de Premier league Darts

Halve finale met 10-7 van Daryl Gurney.
Finale met 11-5 van Rob Cross.
 
Jep, vijfde keer in zijn carriere, vierde keer op rij.

Had wat moeite met Gurney in de halve finale. Maar in de finale tegen Cross, was die weer op zijn best. Kantelpunt was toch wel dat Cross vergeet om 5-5 te maken, waardoor Van Gerwen er goed van profiteerde. Vanaf dat moment, ging het hard. Heerlijke 130 finish ook nog is voor de wedstrijd.

Goed, ben benieuwd naar de World Cup of Darts. Van Gerwen samen met Wattimena. Dat zal toch wel echt wennen geblazen zijn. Jarenlang waren het MVG en RVB, en nu niet meer. En Wattimena is nog lang niet zo ver om in dit soort toernooien te presteren. Maar we zullen zien, hij kan natuurlijk veel leren van MVG achter de schermen. Grote favorieten zijn voor mijn Engeland en Schotland, puur als je naar de namen kijkt. Underdogs Nederland, hoe gek dat ook klinkt met MVG want ik weet het gewoon echt niet met Wattimena, dan had ik liever De Zwaan gezien. Want De Zwaan vind ik veel grotere talent dan Wattimena, en De Zwaan heeft ook nog is een Pro Tour gewonnen dit jaar, en weet ook hoe het is om topspelers te verslaan en begint langzamerhand ook door te breken. Dat is bij Wattieman vele male minder. En Wales, is voor mij ook de grote underdog. Niet onderschatten met Price en Clayton als koppels.
 
Jep, vijfde keer in zijn carriere, vierde keer op rij.

Had wat moeite met Gurney in de halve finale. Maar in de finale tegen Cross, was die weer op zijn best. Kantelpunt was toch wel dat Cross vergeet om 5-5 te maken, waardoor Van Gerwen er goed van profiteerde. Vanaf dat moment, ging het hard. Heerlijke 130 finish ook nog is voor de wedstrijd.

Goed, ben benieuwd naar de World Cup of Darts. Van Gerwen samen met Wattimena. Dat zal toch wel echt wennen geblazen zijn. Jarenlang waren het MVG en RVB, en nu niet meer. En Wattimena is nog lang niet zo ver om in dit soort toernooien te presteren. Maar we zullen zien, hij kan natuurlijk veel leren van MVG achter de schermen. Grote favorieten zijn voor mijn Engeland en Schotland, puur als je naar de namen kijkt. Underdogs Nederland, hoe gek dat ook klinkt met MVG want ik weet het gewoon echt niet met Wattimena, dan had ik liever De Zwaan gezien. Want De Zwaan vind ik veel grotere talent dan Wattimena, en De Zwaan heeft ook nog is een Pro Tour gewonnen dit jaar, en weet ook hoe het is om topspelers te verslaan en begint langzamerhand ook door te breken. Dat is bij Wattieman vele male minder. En Wales, is voor mij ook de grote underdog. Niet onderschatten met Price en Clayton als koppels.
Ik snapte ook niet waarom of Van de Pas of De Zwaan niet verkozen is. De Zwaan mocht nog mee doen met PL en die Van de Pas was toch op het WK de hoogst geplaatste Nederlander na Van Gerwen?

Gisteren na 5-4 ingeschakeld, dus toen was het zwaarste achter de rug. Hoge scores en zekere finishes. Ondanks dat Van Gerwen minder stabiel lijkt dan in eerdere jaren, pakt hij toch weer de belangrijkste prijzen. Knap!
 
Ik snapte ook niet waarom of Van de Pas of De Zwaan niet verkozen is. De Zwaan mocht nog mee doen met PL en die Van de Pas was toch op het WK de hoogst geplaatste Nederlander na Van Gerwen?

Gisteren na 5-4 ingeschakeld, dus toen was het zwaarste achter de rug. Hoge scores en zekere finishes. Ondanks dat Van Gerwen minder stabiel lijkt dan in eerdere jaren, pakt hij toch weer de belangrijkste prijzen. Knap!

Heeft te maken met de Order of Merit, en daar is Wattimena op dit moment na Van Gerwen, de beste Nederlander. Daarom mag Michael Smith bijvoorbeeld ook meedoen voor Team Engeland, omdat die na Cross, de beste Engels man is op de Order of Merit, terwijl je zou zeggen dat James Wade mee had moeten doen, omdat die veel beter in vorm is dan Smith. Maar ik verwacht dat De Zwaan heel rap Wattimena gaat inhalen. Van de Pas begint helemaal weg te zakken. Sinds die van pijlen is veranderd twee jaar geleden ofzo, daalt die als een gek naar beneden. Wint amper wedstrijden meer. Je hoort het er ook niks meer, helaas. Dan is het mentaal heel moeilijk om terug te komen.
 
Heeft te maken met de Order of Merit, en daar is Wattimena op dit moment na Van Gerwen, de beste Nederlander. Daarom mag Michael Smith bijvoorbeeld ook meedoen voor Team Engeland, omdat die na Cross, de beste Engels man is op de Order of Merit, terwijl je zou zeggen dat James Wade mee had moeten doen, omdat die veel beter in vorm is dan Smith. Maar ik verwacht dat De Zwaan heel rap Wattimena gaat inhalen. Van de Pas begint helemaal weg te zakken. Sinds die van pijlen is veranderd twee jaar geleden ofzo, daalt die als een gek naar beneden. Wint amper wedstrijden meer. Je hoort het er ook niks meer, helaas. Dan is het mentaal heel moeilijk om terug te komen.
Je mag dus niet zelf kiezen wie je meeneemt. Gek v
 
Ah, de World Cup of Darts.

We zitten al in de kwartfinale, en er is al de nodige gebeurt. Ik zei in de voorbeschouwing dat je Wales niet moet onderschatten, maar die gaan er doodleuk af in de eerste ronde al tegen het leuke Singapore, en dan roept die Clayton dat hij en Price, het meest in vorm zijn van iedereen. Uhuh. Erg jammer dat Singapore dan in de volgende ronde simpel hun single's partijen verliezen van Japan. Idemdito voor Noord-Ierland, die gaan er ook doodleuk af in de eerste tegen Zuid-Afrika, maar dat Noord-Ierland is natuurlijk geen team. Aan alles zie je dat Gurney het verschrikkelijk vind om samen met Dolan te spelen, totaal geen team en dat gaat het ook nooit worden. Verder viel Australie mij ook gisteren heel vies tegen. Hoe kan je nou allebei je single's verliezen tegen Canada? Genoten van Ierland tegen Engeland. Die O'Connor was echt geweldig tegen Cross.

Verder maakt Nederland niet al te grote indruk op mij. Wattimena was wel indrukkwekkend in de koppels tegen Spanje. Single tegen Polen was het redelijk, maar het moet wel een tandje beter bij Wattimena als je straks tegen betere landen komt te staan. Van Gerwen blijft kwetsbaar in mijn ogen. Niet goed in de koppels tegen Spanje, en ook niet goed in de single tegen Polen ( Ratajski ). Tegen Canada straks in de kwartfinale verwacht ik geen problemen, maar in de halve finale tegen Ierland of Oostenrijk vanavond, moet het wel vijf keer beter bij beide heren.

Schotland maakt op mij wel het meeste indruk. Het lijkt erop dat ze nu dit toernooi echt willen winnen. Mag ook wel een keer als je beschikt over een Peter Wright en Gary Anderson. Twee spelers die in de top 5 van de wereld staat. Maar hopelijk flikt Nederland het weer om van ze te winnen in de finale. Tenzij ze natuurlijk in de finale staan, want Schotland heeft ook niet zomaar gewonnen van Belgie. Maar als je het mij vraagt, verwacht ik Nederland en Schotland in de finale.
 
Pfff, v Gerwen laat de kans op 1-0 tegen Ierland liggen, gaat nu n stukkie lastiger worden

Tenenkromend wat Van Gerwen laat zien vandaag.

Tegen Canada ook in zijn single partij vanmiddag. Hij zei het zelf ook al na afloop. Met verkeerde instelling de wedstrijd ingegaan. Stond dan 0-2 voor, maar gaf zo simpel de overwinning weg. Hoe die op zijn dubbels aan het prutsen was, ongelooflijk. Het is maar goed dat Wattimena de boel dan redt in zijn single partij, en uiteindelijk nog goed gekomen in de koppels.

Tegen Ierland ( Lennon ) ook weer zeer moeizaam. Uiteindelijk toch nog de overwinning. Maar het ziet er niet echt best uit.
 
Wattimena kansloos onderuit.

Tja, ik was er al bang voor. Tegen Spanje in de koppels, tegen Polen en Canada gaat het nog wel. Maar tegen betere landen, komt die jongen nog tekort op dit niveau. Het zal weer in de koppels moeten gebeuren.
 
Tja, ik was er al bang voor. Maar dan dat je met 4-0 kansloos verliest van Ierland. Dat doet wel zeer.

Van Gerwen gaf het hele toernooi al niet thuis. Wattimena wou te graag, Grand Slam of Darts speelde natuurlijk ook in zijn hoofd. Want bij een finaleplaats, zou die daar voor geplaatst zijn. Moet zeggen dat de Ieren wel indrukwekkend waren in de koppels, en vooral die Lennon.

Krijgen wel voor het eerst een niet Nederland of Engeland winnaar. Ook is een keer leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan