Darts

Wow, De Zwaan verbaast mij weer. Meestal zie je dat spelers vele malen minder gooien in de volgende ronde, als ze van een Van Gerwen of van een Gary Anderson winnen. Wat een heerlijke 94 finish voor de wedstrijd, wetende dat je al 3 matchdarts hebt gemist, en het publiek extreem voor Lewis was toen die aan het terug komen was. Wow, wat een mooie overwinning. 2 wereldkampioenen naar huis gestuurd. Wat een mooie speler is het ook om naar te kijken, die De Zwaan. Hopelijk wordt dit de volgende Nederlandse superster in het darten. Pas 22 jaar. En tegen Chisnall, in de kwartfinale, zie ik wederom kansen.

Kijken wat Barney ervan bakt tegen Anderson. Vond Barney echt slecht gisteren, maar op ervaring gewonnen van een nog slechtere Kyle Anderson.
 
Helaas. Barney begon fantastisch, herpakte zich goed na de tweede pauze, maar op het eind wederom weer te kort. Precies de reden, waarom Barney aan zijn ranking moet werken, als die mannen als Gary Anderson niet vroeg tegen wilt komen.
 
Gary Anderson gooit een 9 darter. :clap:

Jeffrey de Zwaan wint met 16-8 van Dave Chisnall en gaat naar de halve finale. :clap:
 
Wat een thriller tussen Cullen en Anderson. Anderson trekt zich naar hem toe met 19-17, kreeg zelfs 2 matchdarts tegen. Lijkt erop dat dit toernooi het toernooi van Anderson gaat worden. Tegen Bunting had die het best lastig, tegen Barney kwam die eigenlijk goed weg, en nu tegen Cullen had die er ook uit kunnen liggen. Altijd maar dan ook altijd zie je op het eind een extra versnelling bij Anderson die Anderson nog ergens in zijn broekzak heeft, wat natuurlijk ook een kwaliteit is.

Prachtige 9 darter van Anderson ook.

De Zwaan weer gewonnen. Prachtig man. Wat een toernooi speelt die. Kan sowieso al apetrots zijn en gaat flink stijgen op de wereldranglijst. Het gaat nu wel erg moeilijk worden tegen Anderson, maar he waarom niet? Kansen heb je altijd.

RTL 7 moet zich overigens schamen dat ze Cullen - Anderson niet live hebben uitgezonden. Net doen alsof het wel live wordt uitgezonden. Nou, mijn foppen ze hier niet mee.
 
Gary Anderson wint de World Matchplay. Anderson stond met 17-13 voor en had nog 1 leg nodig. Suljovic komt terug tot 17-17 en sleept er een verlenging uit.
Bij 19-18 ... Een matchdart van Anderson op de bullseye springt van het bord. Die raakte de bullseye maar viel eruit. :maniac: Uiteindelijk wordt het 21-19 voor Anderson.
Een spannende wedstrijd waarin beide spelers veel dubbels hebben gemist en maar liefst 15 legs tegen de darts in.
 
Gigantische mooie finale gezien. 1 van de mooiste ooit op de World Matchplay.

Toch weer die extra versnelling op het eind van Anderson. Tjonge, wat blijft dat toch een wapen. Bizar dat die matchdart op de bullseye, eruit ging. Respect naar Suljovic, wat een pot heeft die gespeeld. Net geen comeback, maar kan zeker weten trots zijn.
 
Gigantische mooie finale gezien. 1 van de mooiste ooit op de World Matchplay.

Toch weer die extra versnelling op het eind van Anderson. Tjonge, wat blijft dat toch een wapen. Bizar dat die matchdart op de bullseye, eruit ging. Respect naar Suljovic, wat een pot heeft die gespeeld. Net geen comeback, maar kan zeker weten trots zijn.

Jij als dartsfan, leg me is uit. Waarom is een 170 uitgooien nou zo veel meer bijzonder dan pak hem beet 132? Je hebt voor beiden 2 tripples en een dubbel nodig. voor de 170 een bulls eye, maar dan nog. Voor die gasten maakt dat geen verschil.
Ik kijk er niet meer naar. Het wordt commercieel helemaal uitgemolken met iedere week een toernooi. Spelers die in 1 jaar miljonair kunnen worden. Dan is voor mij de lol ervan af. Toegangsprijzen in Ahoy die voor Jan met de pet niet meer te betalen zijn. Zal mooi zijn als dat carnavalspubliek een andere hobbie gaat vinden, en darten weer gereduceerd wordt tot een c sport/bezigheid.
 
Jij als dartsfan, leg me is uit. Waarom is een 170 uitgooien nou zo veel meer bijzonder dan pak hem beet 132? Je hebt voor beiden 2 tripples en een dubbel nodig. voor de 170 een bulls eye, maar dan nog. Voor die gasten maakt dat geen verschil.
Ik kijk er niet meer naar. Het wordt commercieel helemaal uitgemolken met iedere week een toernooi. Spelers die in 1 jaar miljonair kunnen worden. Dan is voor mij de lol ervan af. Toegangsprijzen in Ahoy die voor Jan met de pet niet meer te betalen zijn. Zal mooi zijn als dat carnavalspubliek een andere hobbie gaat vinden, en darten weer gereduceerd wordt tot een c sport/bezigheid.

170 is de hoogste finish die je kunt uitgooien. Vaak zie je dat spelers er gewoon altijd voor gaan, met het risico dat je dubbele bull gooit en dus 2 pijlen hebt voor een dubbel terwijl je tegenstander nog niet op een finish staat, maar wel dichtbij je staat. Maar ook een finish die je tegenstander veel pijn kan doen, als die denkt dat die toch wel terug mag komen op een dubbel. Een Van Gerwen gaat er bijvoorbeeld altijd voor, puur om het publiek te vermaken of wat dan ook . 132 is zeker weten ook een mooie finish, helemaal als je twee keer bullseye gooit en D16. 141 vind ik ook wel mooi, alleen als het een 9 darter is :p

En dat spelers snel miljonair kunnen worden in 1 jaar. Tja, tijden zijn veranderd. En het prijzenpot gaat alleen maar omhoog. Wie had 2 jaar geleden bijvoorbeeld van Rob Cross gehoord? Niemand, en die wint zomaar ff het WK, en is gelijk binnen.
 
Zo, tijdje niet hier geweest.

Finale gekeken tussen Van Gerwen en Wright. En uiteraard heeft Van Gerwen de World Grand Prix gewonnen voor de vierde keer. Wel een rare finale. MVG was echt niet goed in het begin, maar ook Wright was niet goed. 3-2 voorsprong in sets was cruciaal voor Van Gerwen. Daar waar Wright 1 pijl had om op voorsprong te komen, gooit Van Gerwen 101 wel uit, en daarna was die niet meer te houden.

Had die wel ff nodig. Was de laatste tijd, echt niet goed.
 
Zo, tijdje niet hier geweest.

Finale gekeken tussen Van Gerwen en Wright. En uiteraard heeft Van Gerwen de World Grand Prix gewonnen voor de vierde keer. Wel een rare finale. MVG was echt niet goed in het begin, maar ook Wright was niet goed. 3-2 voorsprong in sets was cruciaal voor Van Gerwen. Daar waar Wright 1 pijl had om op voorsprong te komen, gooit Van Gerwen 101 wel uit, en daarna was die niet meer te houden.

Had die wel ff nodig. Was de laatste tijd, echt niet goed.
Hij kan weer een tonnetje tegemoet zien.
 
Gister niet alles gezien. Overdag wel gelezen dat Peter Wright aangaf dat hij steeds dichter bij v Gerwen komt en dat iedereen v Gerwen pijn kan doen.

Lees nu net dat hij, Peter Wright, al is uitgeschakeld :ROFL: Houdoe!
 
Gister niet alles gezien. Overdag wel gelezen dat Peter Wright aangaf dat hij steeds dichter bij v Gerwen komt en dat iedereen v Gerwen pijn kan doen.

Lees nu net dat hij, Peter Wright, al is uitgeschakeld :ROFL: Houdoe!
Hoogmoed komt voor de val. Overigens lijkt Van Gerwen zo af en toe concentratieproblemen te hebben. Hij verliest de laatste tijd - dacht ik - regelmatig potjes van mindere spelers (die dus niet in de top10 of zo staan).
 

Heftig verhaal ... en dan een 9 darter gooien. (Y)
Hoop dat dat meisje een leuke jongen mag vinden die bij haar blijft in zo een periode en niet zichzelf zoveel belangrijker vindt. Wat een waardeloze kwast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan