Darts

Wat hij bijzonder irritant vond..:p
Dat betwijfel ik, want destijds was 'fanatiek volgen' veel naar de BBC kijken en dat heeft hij vast niet gemerkt. :lmao:

Overigens ook 'in character':
chrizzy76 1 u1 uur geleden
So just heard that Phil Taylor talking about the passing of #EricBristow, he started by saying that if it wasn’t for Eric he wouldn’t of won anything but then talked about himself and winning world titles for 10 minutes.. didn’t mention Eric once! He’s a piece of work that taylor.
 
Ja, dat was dan niet best. Lijkt me....

Nouja, 96 gemiddeld, dat is niet slecht. Maar Smith gooide alles uit. 7/8 op de dubbels, daar kan je niks tegen doen. Maar 7-0 op je kont, auw. Dat is Barney nog nooit overkomen in de Premier League.

Op deze manier, zie ik Barney niet bij de beste 4 komen. Daar is ie niet constant genoeg voor, helaas.
 
stand 5.png

Suljovic en Price zoals verwacht uitgeschakeld. Price kan je beter nooit uitnodigen, heeft niks te zoeken in de Premier League. Dan had een James Wade, of een Dave Chisnall, het beter gedaan.

Top 3 blijft hetzelfde. Anderson heeft toch wel moeite om aan zijn punten te komen in de Premier League, normaliter een zekerheidje in de top 4. Denk dat de strijd om de 4de plek tussen 5 man gaat. Van Whitlock tot Wright.
 
Nou, de eerste tikken zijn al hard uitgedeeld, voor een plek bij de beste 4.

Wat een kansloze avond weer van Barney. En die gebruikt dan het motto ' Believe '. Kwam 2 keer in actie tegen Daryl Gurney en Peter Wright, en Barney verloor ze allebei dik met 7-2 en 7-3. Er zit echt totaal geen geloof in die man. En dan riept die paar weken geleden dat die nu geen twijfels heeft aan zijn setup. Nou, als ik Barney was, zou ik maar weer gaan twijfelen. Kansloos nu ook voor een plek bij de beste 4. De zoveelste jaar, waar Barney niet goed genoeg is.

Ook kwam Peter Wright 2 keer in actie. Verloor kansloos van Gary Anderson, maar won dus wel van Barney met 7-2. Nam dus op deze manier ook revanche op Barney van de nederlaag eerder in de Premier League.

Verder gaat Van Gerwen lekker moeiteloos door. Deze keer moest Simon Whitlock eraan geloven. Kreeg een pakslaag met 7-1. Rob Cross doet goede zaken om zich definitef bij de beste 4 te eindigen. Won met 7-5 van Michael Smith. Zal Van Gerwen ook wel lekker vinden, staat nu 4 punten los op de nummer 2.
 
Ja die Van Gerwen stond me weer een partij te gooien..Na 5 legs was zijn average boven de 110..Laatste 2 legs miste hij weer wat dubbels zodat zijn gemiddelde wat zakte...Mja stond geen druk meer op natuurlijk...
Verder gooide Rob Cross ook heel erg sterk tegen Smith, die man kan wel wat hoor...
Ben niet een heel grote fan van hem maar denk dat die zeker de komende jaren goed mee gaat doen om de prijzen alhoewel hij dit jaar nog droog staat sinds hij de WK won..
 
Max Hopp won afgelopen weekend de German Masters, zijn eerste titel ooit op de European Tour.
Hij won ook niet van de minsten.
Zo versloeg hij ondere andere Wright, Rob Cross en Michael Smith in de finale.
Elke wedstrijd was super close en moest hij van een achterstand terugknokken maar hij flikte het steeds om toch die partijen naar zich toe te trekken.
Vond het leuk voor hem. :)

Halve finale en Finale zijn zeker de moeite waard om te kijken:


 
Ah, jij volgt ook die Euro Tour's? Vind ze altijd minder belangrijk om ze hier te melden. Maar inderdaad, Max Hopp, de eerste Duitser die een Euro Tour wint in Duitsland. Magistrale toernooi van hem. Als je de nummer 2 van de wereld verslaat, en van de huidige wereldkampioen, en van Michael Smith. Dan ben je ook de verdiende winnaar. Heel Duitsland hoopt op zijn doorbraak a la Van Gerwen, misschien is dit wel de eerste stap in zijn carriere. Nog altijd 20.

Opvallend genoeg verloor Van Gerwen in de kwartfinale weer van Ian White, en dat is niet de eerste keer. Ian White is echt een angstgegner geworden op de Euro Tour's voor Van Gerwen. Al speelde die White wel beestachtig goed tegen Van Gerwen, maar ronde later was die tegen Michael Smith weer helemaal nergens.

Van Gerwen heeft trouwens op dezelfde dag, de wedstrijd van PSV via commentator gevolgd, ongetwijfeld op zijn telefoon. Ze hadden hem wel uitgenodigd om naar het stadion te komen, maar hij was dus in Duitsland voor de Euro Tour.
 
Laatst bewerkt:
Avondjes Ahoy trouwens vandaag en morgen.

Ik vind het erg jammer, dat de PDC heeft gekozen om Barney en Van Gerwen tegen elkaar te laten spelen morgen. Ik bedoel, waarom nou? Is het thuisvoordeel dan teveel voor beide heren? Ik vind het maar pure onzin. In Glasgow, laten ze toch ook niet Gary Anderson en Peter Wright, tegen elkaar spelen?

Barney en MVG vinden het ook jammer dat ze tegen elkaar moeten voor eigen publiek.
 
Ja ik volg best veel van het darten,dus ook de Euro tour..Staan toch ook bijna altijd de kanonnen aan de start.. :)
 
Verrassend verlies van Van Gerwen gisteren. Dat belooft niet veel goeds voor Barney vandaag.
 
Zuur dat Van Gerwen twee keer verliest, terwijl die gisteren en vandaag dik 106 en 103 gemiddeld stond te gooien, helemaal niks mis mee, terwijl Barney en Wright, daar niet eens in de buurt kwam. Op de echte belangrijke momenten, gaf Van Gerwen gisteren en vandaag simpelweg niet thuis, terwijl die echt niet slecht speelde, maar zijn tegenstander's gooide de dubbels voor zijn neus uit op cruciale momenten. En dan verlies je ongelukkig in beide duels met 7-5. Dat kan ook de beste darter ter wereld op dit moment gebeuren. En dan is het extra pijnlijk als het twee keer gebeurt in Ahoy. Er is natuurlijk nog niks aan de hand. Van Gerwen staat nog altijd eerste met een punt voorsprong + een wedstrijd minder dan de nummer twee en drie.

Ik vond het mooi dat Barney in zijn interview na de wedstrijd riep dat de PDC nooit meer de beide Nederlanders tegen elkaar laten spelen in Ahoy. Het is ook verschrikkelijk jammer voor die 10 duizend Oranje fans, die dan beide heren moeten gaan supporteren. Wat als Barney of Van Gerwen ziek was, of geblesseerd? Dan had het Oranje publiek, helemaal niks. En het publiek was ook wel duidelijk meer op de hand van Barney, en dat maakt het voor Van Gerwen, het extra moeilijk allemaal. Het is ook een raar fenomeen he die Barney. De laatste tijd, dramatisch uitvorm, speelt twee keer in Ahoy, en wint weer is twee potjes met goed spel. Ik snap het niet hoor. Barney lijkt me, ondanks zijn twee overwinningen, toch wel kansloos voor een plek bij de beste vier.

Verder is Gary Anderson weer back on track. Tjonge, wat was die in bloedvorm de laatste 2 dagen. Twee keer bijna 110 gemiddeld. En staat weer op een plek, waar iedereen hem ook daar verwacht. Dat wordt toch wel de grootste concurrent voor Van Gerwen straks, als we richting de play-offs gaan.
 
Zo, Van Gerwen heeft zich enigzins herpakt na 2 nederlagen op rij vorig week in Ahoy. Dit keer moest die 2 keer aantreden tegen Gurney en Smith. Tegen Gurney 6-6, klein beetje verrassend dat wel, tegen Smith dan wel een mooie 7-1 overwinning, al was zijn gemiddelde tegen Smith niet indrukwekkend ( 94,76 ) betekent wel dat Van Gerwen zich officieel heeft geplaatst voor de play-offs.

Barney pakt een puntje tegen Cross waar die niks aan heeft. Kan zich beter voorbereiden op de World Cup of Darts, want dat is het enige toernooi waar Barney echt kans maakt. Dan heeft die als teamgenoot de beste darter ter wereld op dit moment aan zich zij. Gary Anderson verliest van Whitlock, ook erg verrassend, want juist Anderson was in Ahoy erg op stoom.
 
Fantastische pot wederom tussen MVG en Gary Anderson. Wat een genot om naar deze twee wereldtoppers te kijken. Helaas wint Gary Anderson deze keer toch wel op details. Voor mijn gevoel, vond ik MVG ook niet echt top. Het was oké allemaal, hier en daar paar goeie scores, maar niet goed genoeg om van Gary Anderson in Schotland van te winnen. De hoge finishes van MVG, wouden ook niet vallen met zijn laatste pijl. Twee keer op 160 bijvoorbeeld, twee keer op 170, en één keer op 146, waardoor Anderson 4-5 maakte met zijn laatste pijl. Dat soort kleine dingen, zijn toch wel bepalend in de wedstrijd. Die 112 finish erna van Anderson voor 4-6, waar MVG staat te wachten om 5-5 te maken op 24, dat zijn toch wel harde tikken die Anderson uitdeelde aan MVG.

Ach, volgende week nu dan echt de play-offs. Daar worden de prijzen echt uitgedeeld.

Smith - Anderson
MVG - Cross

Zeg het maar. Topfavoriet blijft natuurlijk voor mij MVG, maar ik geef Anderson zeker wel een goeie kans. En met die Cross, weet je het ook nooit. Ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan