Darts

Die Wright... Zou hij zo'n Van Barneveld dipje hebben? Dat het mentaal gewoon even niet meer op orde komt?
 
Presteert Barney zo slecht dan? Volgens mij valt dat wel mee en zijn er gewoon enkele nieuwe sterren (zoals Van Gerwen) opgestaan.
Barney is een aantal jaren de kluts kwijt geweest. Hij was mentaal niet sterk en verloor het vertrouwen in zichzelf.
 
Presteert Barney zo slecht dan? Volgens mij valt dat wel mee en zijn er gewoon enkele nieuwe sterren (zoals Van Gerwen) opgestaan.

Tegenwoordig kiest Barney zijn eigen toernooien uit. Dat zijn meestal de Premier League en de World Cup of Darts waar die altijd samen speelt met MVG, en natuurlijk het WK. Waarom denk je dat Barney altijd zo sterk is op het WK en altijd ver komt? Omdat dat het enige toernooi is wat voor hem telt. Heeft ook vaak gezegd dat het WK al 3 maanden van te voren, in zijn hoofd speelt.

Barney doet ook geen moeite meer om aan zijn ranking te werken. Laat veel vloertoernooien lopen, en op de Euro Tour's is die er ook amper bij terwijl je juist op de Euro Tour's best veel kan verdienen, maar daar moet Barney zich telkens voor kwalificeren, en daar heeft Barney bijna nooit zin in. Barney staat nu ook op plek 12 van de wereld, best zonde want een goede Barney, is voor mijn altijd een top 6 van de wereld speler, misschien wel 4. Dat mannen als Gerwyn Price, Michael Smith, Simon Whitlock, en Daryl Gurney, hoger staan dan Barney, zegt genoeg dat Barney amper moeite doet om aan zijn ranking te werken.
 
Tegenwoordig kiest Barney zijn eigen toernooien uit. Dat zijn meestal de Premier League en de World Cup of Darts waar die altijd samen speelt met MVG, en natuurlijk het WK. Waarom denk je dat Barney altijd zo sterk is op het WK en altijd ver komt? Omdat dat het enige toernooi is wat voor hem telt. Heeft ook vaak gezegd dat het WK al 3 maanden van te voren, in zijn hoofd speelt.

Barney doet ook geen moeite meer om aan zijn ranking te werken. Laat veel vloertoernooien lopen, en op de Euro Tour's is die er ook amper bij terwijl je juist op de Euro Tour's best veel kan verdienen, maar daar moet Barney zich telkens voor kwalificeren, en daar heeft Barney bijna nooit zin in. Barney staat nu ook op plek 12 van de wereld, best zonde want een goede Barney, is voor mijn altijd een top 6 van de wereld speler, misschien wel 4. Dat mannen als Gerwyn Price, Michael Smith, Simon Whitlock, en Daryl Gurney, hoger staan dan Barney, zegt genoeg dat Barney amper moeite doet om aan zijn ranking te werken.
Maar dat is toch zijn keuze? Als hij komt, presteert hij.....
 
Maar dat is toch zijn keuze? Als hij komt, presteert hij.....

Oh zeker. Het is niet verboden om je eigen toernooien uit te kiezen. Op het WK presteert die altijd. Op de World Cup of Darts, komt die samen met MVG altijd ver, samen al twee keer het toernooi gewonnen, Barney zelfs drie keer maar dat was eentje samen met Co Stompe back in 2010. Maar als dartsliefhebber, zie je Barney toch in de top 6 van de wereld, inplaats van ergens rond plek 12. Afijn, we hebben gezien hoe snel je kan stijgen als je perongeluk een major toernooi wint, wat telt voor de Order of Merit. Vraag dat maar aan Daryl Gurney. Staat puur vijfde van de wereld, omdat die perongeluk de World Grand Prix won vorig jaar. Wie weet flikt Barney wel hetzelfde kunststukje.
 
En wat verwacht je daarvan?

Verwacht een close partij. Het is wel zaak voor Barney om in de buurt bij MVG te blijven. Want als MVG 2 of 3 legs voorstaat, dan kan het snel klaar zijn. Maar we hebben gezien in het verleden dat Barney altijd goed is tegen MVG. Zal me niks verbazen als het een gelijkspelletje wordt, of een nipte overwinning voor 1 van beide. MVG blijft natuurlijk wel favoriet.
 
Verhaal van de wedstrijd: de 5 gemiste pijlen van Barney om 3-2 voor te komen. MVG straft het af, en het geloof bij Barney is opeens helemaal weg. Zoals ik het had al voorspeld. Als MVG 2 of 3 legs voorstaat, dan kan het snel klaar zijn, en voila.

Zonde hoor. Het was echt een dikke pot tot aan 2-2. Ik zat echt te genieten. Uiteindelijk wint MVG hem toch nog redelijk eenvoudig. Geen cadeautjes uit Vlijmen voor Barney.
 
stand 3.png

Na speelronde 8, is dit nu de stand. Barney de grote verliezer en Wright pakt uit een kansloze positie, toch nog een belangrijke punt tegen Whitlock, in de strijd om degradatie. Price is zeker van degradatie, die gaan we niet meer zien na volgende week. Ook ligt Suljovic er voor 99 procent eruit. Die zie ik volgende week niet winnen van MVG met zo weinig vertrouwen. Gurney doet nu ook plotseling volop mee voor een plek bij de beste 4.

Belangrijke pot voor Barney volgende week, want dan staat Smith te wachten.
 
Dat vind ik echt klotenieuws. Door Bristow ben ik ooit begonnen met darten. Ik heb 'm destijds fanatiek gevolgd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan