Darts

Dat is vaak zo. Een keer pieken kunnen de meesten wel, maar zo constant gooien als Van Gerwen en de andere toppers is gewoon erg moeilijk.

Jep, precies.

Overigens volg ik het toernooi niet echt meer sinds de uitschakeling van MVG en Barney, ook omdat de omstandigheden heel anders zijn. Geen publiek waardoor je naar een dooie sfeer zit te kijken, net alsof je naar een toernooi van de BDO zit te kijken. UK Open vind ik persoonlijk 1 van de mooiste toernooien die er is, altijd goed voor verrassingen zoals dat nu het geval is. John Part bijvoorbeeld in de kwartfinale.

De enige toppers die er nog in zitten, zijn Cross en Gary Anderson, en die zijn toevallig aan elkaar gekoppeld voor de kwartfinale. Verwacht ook dat de winnaar uit deze pot, ook het toernooi zal winnen.
 
Zoals verwacht, Gary Anderson pakt de UK Open in de finale tegen Cadby met 11-7. Wel een heerlijke finale gezien. Ik durf hem nu al aan. Corey Cadby gaan we zien in de Premier League volgend jaar, kan niet anders. Wat een diamant is dat.

Nou daar sta je dan als Anderson zijnde, met een troffee die je aan het publiek niet kan laten zien. Totaal geen gezicht. Hopelijk zien we dit nooit meer in de toekomst. Op major toernooien, hoort altijd publiek bij.

Pas ook de 6de Major titel voor Gary Anderson, toch wel weinig voor een speler van zijn kaliber.
 
Laatst bewerkt:
Jep, avondje Premier League afgelast omdat in Exeter, waar het gespeeld zou worden, moeilijk te bereiken was voor veel fans door het slechte weer (sneeuw). Erg benieuwd hoe ze dit gaan in plannen. Kan zijn dat ze na het weekend op een maandag te laten spelen. Op een donderdag kan het sowieso niet, alle donderdagen zitten vol tot aan de finale en ergens op een dag, moeten ze de wedstrijden in Exeter laten spelen. Premier League op een niet donderdag, dat wordt ook voor het eerst sinds ik darten volg.
Het wordt een niet donderdag. :sneaky:
Er wordt 2x in Ahoy gespeeld, op woensdag en donderdag.
https://www.ad.nl/darts/extra-premier-league-avond-in-rotterdam~a7597ddc/
 
Ik geloof dat de kaarten vanaf morgen beschikbaar zijn. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn?
 
MVG 7-4 gewonnen van Whitlock. Belangrijke overwinning voor MVG. Enigzins ook wat hersteld na het teleurstellende optreden op de UK Open. Het was niet top, maar wel goed genoeg. Staat nu voorlopig 1e, al komt Smith wel later op de avond in actie tegen Cross.

Ook eindelijk wat succes voor Barney. 7-5 winst tegen Price. Stond 5-3 achter, maar toch 4 legs op rij gewonnen. Maar het was weer niet best hoor, jeetje mina zeg. Hij maakt hem wel mooi af op de bullseye voor de winst. Het is dat het tegen Price was, want tegen alle andere, had die wederom weer verloren. Zo laatste leg ook die die mocht beginnen, begint die drie keer met 60. Hij was wel blij met de winst. Belangrijk ook, want hij krijgt nu een loodzware programma met Anderson, Wright, MVG en Smith. Dan mag die wel drie keer beter gaan spelen, anders gaat die er kansloos vanaf tegen deze 4 heren.
 
MVG 7-4 gewonnen van Whitlock. Belangrijke overwinning voor MVG. Enigzins ook wat hersteld na het teleurstellende optreden op de UK Open. Het was niet top, maar wel goed genoeg. Staat nu voorlopig 1e, al komt Smith wel later op de avond in actie tegen Cross.

Ook eindelijk wat succes voor Barney. 7-5 winst tegen Price. Stond 5-3 achter, maar toch 4 legs op rij gewonnen. Maar het was weer niet best hoor, jeetje mina zeg. Hij maakt hem wel mooi af op de bullseye voor de winst. Het is dat het tegen Price was, want tegen alle andere, had die wederom weer verloren. Zo laatste leg ook die die mocht beginnen, begint die drie keer met 60. Hij was wel blij met de winst. Belangrijk ook, want hij krijgt nu een loodzware programma met Anderson, Wright, MVG en Smith. Dan mag die wel drie keer beter gaan spelen, anders gaat die er kansloos vanaf tegen deze 4 heren.
Leuk, die verslagen:)(Y). Maar ik heb er wel moeite mee om steeds uit te moeten vogelen wanneer 'die' 'die' betekent en wanneer 'die' 'hij' betekent...:sneaky:
 
Sorry, haha. Ik ga proberen om het allemaal duidelijker te maken.

Premier League week 7 is ook weer bijna klaar.

Peter Wright heeft weer eens verloren en hard ook met 7-1 van Michael Smith. Man, na de overwinning tegen Van Gerwen, raakt Wright geen ene pepernoot meer. Sinsdien 3 keer verloren met 7-1, 7-1, en 7-4, en tussendoor een gelijkspel tegen Gary Anderson. Wright staat nu ook op een degradatieplek samen met Gerwyn Price, en hij heeft daar 3 weken te tijd voor om daar weg te komen. Zou toch wel verrassend zijn als Wright na 10 speelronde's klaar is. En dat terwijl die vorig jaar in een bizarre finale 6 matchdarts had tegen Van Gerwen.

Van Gerwen weer gewonnen met 7-3 tegen Price, 104 gemiddeld zoals van hem gewend zijn. Nog een lekkere 152 finish tussendoor. Winnen tegen Price, is ook niet moeilijk voor Van Gerwen op dit moment.

Verder is Daryl Gurney de koning van het gelijkspel. Zijn vierde gelijkspel, ditmaal tegen Whitlock, die nu langzamerhand begint te zakken op de ranglijst na een sterke begin. Whitlock staat nog wel keurig vierde. Rob Cross begint nu juist te klimmen nadat die de eerste 2 potjes verloor. Won met 7-2 van Suljovic en staat nu derde.

Barney - Anderson is nu bezig. Stond 2-2, en Barney had 3 pijlen om 3-2 voor te komen, mist die. En Anderson gooit 117 uit. Tja, dan weet je wat voor wedstrijd het gaat worden. Anderson trouwens heeft ook de punten hard nodig.
 
Barney mist 5 matchdarts om van Gary Anderson te winnen bij een 6-4 voorsprong. Zo typisch weer. Anderson gooit 144 uit voor 6-6, gelijkspel.

Zonde, zonde, zonde. Hier had Barney goede zaken kunnen doen.
 
Peter Wright is totaal uit vorm. Heeft van de 6 wedstrijden maar 1 keer gewonnen. Lijkt wel of hij er helemaal geen zin meer in heeft.
Michael Smith doet het verrassend goed. Staat op 1 leg na precies gelijk met Michael van Gerwen. Het is voorlopig de Premier League van de Michaels.
 
Top dag voor de heren uit Nederland.

Van Gerwen pakt nu alleen de koppositie na een 7-2 overwinning op Michael Smith. Begin was erg dramatisch, Van Gerwen kwam 0-2 achter, maar was ongetwijfeld zo gigantisch boos op zichzelf van binnen, dat Van Gerwen 7 legs op rij won. Heerlijke finishes hier en daar, en de triple's begonnen lekker te vallen. Prima overwinning.

Van Barneveld meldt zich in de top 4. Ook een heerlijke 7-1 overwinning op Peter Wright, ondanks dat Barney weer 3 pijlen miste in de eerste leg. En Peter Wright? Geen idee wat er met hem aan de hand is. Maar met dit spel, vraagt Peter Wright keihard om degradatie. En dan praten we over de nummer(2) van de wereld, toch wel ongelooflijk als Wright eruit vliegt na 9 weken.

Over de overige partijen zal ik maar kort en krachtig zijn:

Gurney pakt zijn 1e overwinning tegen Suljovic met 7-3. Gary Anderson in eigen huis gewonnen van Simon Whitlock met 7-4, werd ook tijd na 3 gelijkespelen. En Rob Cross maakte op mij de meeste indruk van allemaal vanavond, wat stond die belachelijk sterk te gooien tegen Gerwyn Price, won ook met 7-1. En Gerwyn Price, tja. Vanaf leg 1, het publiek uitdagen. Waarom toch? Gaat ook kansloos degraderen. Niemand zal hem ook missen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan