Darts

Het is 6-4. De wedstrijd gaat nog even door.
Als het nog tot een 13e beslissende set komt dan zal het toch de ultieme climax worden. :maniac:
Die setwinst op dat moment vind ik dan wel weer erg knap van MvG. Maar ik zie deze wedstrijd te vaak dat zijn eerste pijl te ver van die triple twenty terecht komt, waardoor de andere twee ook wat gaan zwerven.
 
De vorige twee partijen van MvG waren ook wel geflatteerd qua uitslag. De statistieken waren wellicht goed, maar ook daar liet MvG met regelmaat kansen aan zijn tegenstander om de leg te winnen. Uiteraard hadden ze dan meestal maar 1 pijl om de kansen te pakken, maar ze waren er wel degelijk. Toen dacht ik al van, een betere speler gaat die momenten wel verzilveren. En zie hier Michael Smith.
Nou, hij gooide wel bizar goed, hoor. Zeker tegen Van den Bergh. Toen wel 67% op de dubbels of zoiets.

Vandaag was hij duidelijk niet goed genoeg.
 
Michael Smith - Michael van Gerwen 7-4

47.27% (26/55) Checkouts 38.46% (20/52)
141 Hoogste checkout 105
100.87 Gemiddelden (3 darts) 99.58
26 Legs gewonnen 20
En Smith een 9 darter en van Gerwen net niet.

Op alle fronten was Michael Smith vandaag de beste.
 
Komt weer niet in de buurt van Barney met wk titels. Iedereen dacht dat hij de nieuwe taylor zou worden en jarenlang dominant zou zijn... dacht het niet. Eerst weer nederig worden ipv elke keer zo een grote muil. Het is Smith gegund!
 
Komt weer niet in de buurt van Barney met wk titels. Iedereen dacht dat hij de nieuwe taylor zou worden en jarenlang dominant zou zijn... dacht het niet. Eerst weer nederig worden ipv elke keer zo een grote muil. Het is Smith gegund!
vond zijn grote muil deze keer wel meevallen, gaf aan dat hij niet 1 2 3 van Smith zou winnen
 
Komt weer niet in de buurt van Barney met wk titels. Iedereen dacht dat hij de nieuwe taylor zou worden en jarenlang dominant zou zijn... dacht het niet. Eerst weer nederig worden ipv elke keer zo een grote muil. Het is Smith gegund!
Tja. Wat is een grote muil? Als hij zijn beste spel laat zien, is hij gewoon veruit de beste. Hij was ook lange tijd de constantste. Dat was een paar jaar weg en lijkt nu - ondanks dit verlies - wel terug. Hij zegt dat dan ook zelfverzekerd en dat vindt niet iedereen leuk.

Ik vind Michael Smith ook wel een leuke kerel. De titel is hem gegund.
 
Grote muil? Van Gerwen is een waardig verliezer. Kunnen er veel van leren.
paar jaar terug had ie wel aardig wat bla bla maar waren de resultaten mwoah, sinds darten achter de decoder zit volg ik het minder, maar dit toernooi had ie niet de blabla en tot vanavond wel de resultaten.
 
paar jaar terug had ie wel aardig wat bla bla maar waren de resultaten mwoah, sinds darten achter de decoder zit volg ik het minder, maar dit toernooi had ie niet de blabla en tot vanavond wel de resultaten.
Hij bleef toen hangen in zijn gedachten van zijn spel van eerder. Dat zei hij ook altijd. “Als ik mijn veste spel speel, ben ik niet te verslaan” Dat klopte, maar dat spel volgde dan niet.
 
Eindelijk komt alles bij elkaar voor Michael Smith. Veel te goede speler om geen Major's te winnen, en kijk is aan. Grand Slam of Darts en Wereldkampioen in korte tijd, en nu ook de nieuwe nummer 1 van de wereld. Het is hem gegund.

Zou graag willen weten, wat er in vredesnaam aan de hand was met Van Gerwen in de tijd waar die 3 sets op rij verloor. Leek wel op matchfixing. Even was daar de hoop op een comeback, maar hoe die dan de laatste 3 legs op rij verliest. Echt verschrikkelijk.

6 finale's gespeeld. 3 gewonnen, 3 verloren.
 
Lekker bezig, Bullyboy. Is ie vervolgens ook weer zo lief om te zeggen dat Van Gerwen de beste blijft.
Smith heeft wel de laatste 4 onderlinge duels van Van Gerwen gewonnen. Hij is wereldkampioen en de nr. 1 van de wereldranglijst.
We zullen zien of hij de schroom van zich af kan gooien. Hij heeft veel finales verloren, maar dit kan voor Michael Smith de omslag betekenen.
Van Gerwen heeft weer een tik gekregen in deze verloren finale. Uitgerekend in de finale heeft hij de slechtste wedstrijd gespeeld van het hele WK.
Het kan ook een mooie tweestrijd gaan worden de komende jaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan