Darts

Lekker toontje in dit artikel ook. Je merkt wel dat iedereen er super blij mee is... :maniac:

Nou, die De Kok heeft er wel zin an zeg.
 
Ach... twee toernooien op rij in de eerste ronde eruit en hij stopt weer.

Wel goed als hij zich weer moet bewijzen met kwalificaties. Dan zal hij toch echt moeten presteren als hij weer aan tv toernooien mee wil doen.
 
Michael van Gerwen verliest met 3-0 van Simon Whitlock en ligt uit de World Grand Prix.
Van Gerwen wint slechts 2 legs. 2 van de 12 dubbels tegen Whitlock 9 van de 17.

Dirk van Duijvenbode wint met 3-1 en gooit Gary Anderson naar huis.
Dirk stunt dus. Ik had nog nooit van hem gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Van Gerwen was absoluut niet scherp maar Whitlock was echt aan het beesten hoor!
Dirk heb ik helaas gemist. Toch een stunt de nr 75 tegen de nr 9. Knap hoor
 
Van Gerwen mocht al van geluk spreken dat die in de kwartfinale stond. Tegen Ratajski in de eerste ronde, had die het geluk dat Ratajski 3 pijlen mistte om 2-0 voor te staan in legs in de laatste en beslissende set en dan had die na alle waarschijnlijkheid al eruit gelegen. Goed, daar kwam die al goed weg. In de tweede ronde, mocht die wederom van geluk spreken dat Petersen op de belangrijke momenten, dubbels mistte om set's te pakken. Ik vond een 3-0 overwinning van Van Gerwen op Petersen dus ook erg geflatteerd. Tegen Whitlock verliest die dan wel super kansloos. Al moet je natuurlijk ook de credits geven aan Whitlock, die als een monster stond te spelen, maar ook daar vond ik Van Gerwen wederom niet scherp en niet goed en met name op de dubbels.

Het is jammer om te zeggen, maar ik denk langzamerhand dat de dominatie nu echt voorbij lijkt te zijn voor Van Gerwen.

Wel super tof om te zien dat Dirk van Dujivenbode het goed doet. Schakelt ff Gary Anderson uit en dat met super goed spel. Stond echt te vlammen op de dubbels. Zou wel een prachtig zijn als die de titel wint, al denk ik dat Price er met de titel vandoor gaat. Kerel staat echt super constant te gooien.
 
Price wint de 7e set.
Chisnall had 4 matchdarts en heeft ze niet benut. Price gooide de 1e matchdart raak.

Finale Van Duijvenbode - Price
 
Fantastisch dat Dirk in de finale staat. Meteen ook geplaatst voor de Grand Slam of Darts. Wel moet ik zeggen dat die Whitlock zich heel hard kapot moet schamen voor zijn langzame spel. Kerel liep vanaf het begin al heel hard te vertragen om Dirk uit zijn spel te halen, maar inplaats daarvan haalde juist Whitlcok zijn eigen spel eruit. Mooi dan dat Dirk hem nog dik wint.

En Chisnall blijft nog altijd een choker. Als er 1 toernooi was, waar die eindelijk een Major kon winnen, was het deze wel.
 
Dirk 2-0 achter tegen Price.

Gaat helaas en ik denk ook dat Dirk er met 5-0 af gaat. Ach, finale gehaald, veel prijzengeld, geplaatst voor Grand Slam of Darts. Als je dat tegen Dirk had gezegd voor het toernooi, dan had die daar ongetwijfeld voor getekend.
 
Dirk 2-0 achter tegen Price.

Gaat helaas en ik denk ook dat Dirk er met 5-0 af gaat. Ach, finale gehaald, veel prijzengeld, geplaatst voor Grand Slam of Darts. Als je dat tegen Dirk had gezegd voor het toernooi, dan had die daar ongetwijfeld voor getekend.

Uiteindelijk 5-2 verloren. Kon nog op 4-3 komen in sets.

Veel respect voor Dirk en zijn prestatie op de World Grand Prix. Hier kan die zeker weten bouwen naar de toekomst.
 
Uiteindelijk 5-2 verloren. Kon nog op 4-3 komen in sets.

Veel respect voor Dirk en zijn prestatie op de World Grand Prix. Hier kan die zeker weten bouwen naar de toekomst.
Gewoon een eendagsvliegtoernooi. De Martin Verkerk van het tennis.
 
Gewoon een eendagsvliegtoernooi. De Martin Verkerk van het tennis.
Wacht ff..
Is het dan niet dat Van Duijvenbode de Martin Verkerk van de darts is, ipv de tennis?
En dus in feite dat Verkerk de Van Duijvenbode is van de tennis?
Het klinkt als wat heen en weer getennis zo, maar heb het idee dat je de bullseye niet raak gooide met je vergelijking. Er was zogezegd geen pijl op te trekken.
Of heb ik er de ballen verstand van? :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan