Dante Rigo (M)

Ik ben totaal niet onder de indruk van Rigo, elke wedstrijd op een hoger niveau waar hij een kans krijgt zakt hij door het ijs
 
Hoop toch dat we komend jaar meer van deze jongen gaan zien. Schwaab ziet hem in ieder geval als een van de grootste talenten bij PSV

Bron
Jij pakt er een quote uit over Rigo. Ik lees kritiek op Guardado (Pröpper en Moreno)?

Overigens wel een leuk interview.
 
De zoveelste Belg uit de PSV academie. Hopelijk wel de eerste die echt PSV1 waardig is want tot nu toe waren het steeds de derderangs talenten uit België.
Overigens leuke jongen die Schwaab, intelligent en beschaafd. Neemt niet weg dat hij + Isimat is te veel middelmaat achterin voor een topclub.
 
Laatst bewerkt:
En dat is dan het grootste Belgische talent van onze opleiding. De Belgen van PSV opleiding zijn nog nooit PSV-waardig gebleken en we hebben er echt veel gehad, veel te veel. Diegene die tot nu in Belgie heeft gescout mag wat mij betreft de laan worden uitgestuurd. Al 20 jaar scouten in Belgie en werkelijk nog nooit 1 eerste elftal-waardige speler voortgebracht....
 
IPF zal het niet leuk vinden dat een jeugdspeler op een negatieve manier wordt beoordeeld, maar wat hij gisteren liet zien is voor mij reden om te zeggen "probeer het in 2019 nog maar eens met een invalbeurtje". Niemand was goed in de tweede helft, maar dit was nog een heel stuk slechter. Zoveel te bewijzen op die positie en dan zo op dertig procent meelopen met je tegenstander, tot vier keer toe. Heel slechte beurt.
 
IPF zal het niet leuk vinden dat een jeugdspeler op een negatieve manier wordt beoordeeld, maar wat hij gisteren liet zien is voor mij reden om te zeggen "probeer het in 2019 nog maar eens met een invalbeurtje". Niemand was goed in de tweede helft, maar dit was nog een heel stuk slechter. Zoveel te bewijzen op die positie en dan zo op dertig procent meelopen met je tegenstander, tot vier keer toe. Heel slechte beurt.
Ik heb het wel vaker gezegd: ik ben voor de jeugd als we 1. Die goede jeugd zelf in huis hebben en 2. Als ik keer op keer de miskopen als Lukassen en Ramselaar die voor zoveel geld zijn gehaald moet zien falen op het veld. Ja dan zie ik toch liever een jonge knul als Rigo falen.
Buiten het feit dat ik Rigo nooit zon geweldig taleht vond als vele hem toeschreven, vind ik dat je zo een iemand nu niet moet beoordelen. Wanneer iedereen door het ijs zakt dan zakt een Rigo nog harder door het ijs, zo werkt het altijd. Zo een speler heeft nog niet de persoonlijkheid en wellicht ook niet de kwaliteiten om zich wel te onttrekken aan de malaise. Dat kunnen we echt niet verwachten van hem. Zoals ik zei, Rigo is voor mij niet echt een supertalent maar zelfs dan zou hij gisteren niet hebben opgestaan als spelers links, rechts, voor en achter hem zo ellendig spelen. Het ligt misschien asn mij maar ik heb me toch echt vele malen meer zitten ergeren aan Bergwijn, Pereiro, Viergever, Hendrix enz dan aan een nobody als Rigo.
 
Ik heb het wel vaker gezegd: ik ben voor de jeugd als we 1. Die goede jeugd zelf in huis hebben en 2. Als ik keer op keer de miskopen als Lukassen en Ramselaar die voor zoveel geld zijn gehaald moet zien falen op het veld. Ja dan zie ik toch liever een jonge knul als Rigo falen.
Buiten het feit dat ik Rigo nooit zon geweldig taleht vond als vele hem toeschreven, vind ik dat je zo een iemand nu niet moet beoordelen. Wanneer iedereen door het ijs zakt dan zakt een Rigo nog harder door het ijs, zo werkt het altijd. Zo een speler heeft nog niet de persoonlijkheid en wellicht ook niet de kwaliteiten om zich wel te onttrekken aan de malaise. Dat kunnen we echt niet verwachten van hem. Zoals ik zei, Rigo is voor mij niet echt een supertalent maar zelfs dan zou hij gisteren niet hebben opgestaan als spelers links, rechts, voor en achter hem zo ellendig spelen. Het ligt misschien asn mij maar ik heb me toch echt vele malen meer zitten ergeren aan Bergwijn, Pereiro, Viergever, Hendrix enz dan aan een nobody als Rigo.
Ja, daar ben ik het mee eens. Overigens presteerde Rigo altijd fantastisch in de Belgische jeugdteams, heb ik begrepen. Op mij heeft hij in PSV1 nooit een goede indruk gemaakt. Ook dit seizoen (nog) niet.
 
Ik heb het wel vaker gezegd: ik ben voor de jeugd als we 1. Die goede jeugd zelf in huis hebben en 2. Als ik keer op keer de miskopen als Lukassen en Ramselaar die voor zoveel geld zijn gehaald moet zien falen op het veld. Ja dan zie ik toch liever een jonge knul als Rigo falen.
Buiten het feit dat ik Rigo nooit zon geweldig taleht vond als vele hem toeschreven, vind ik dat je zo een iemand nu niet moet beoordelen. Wanneer iedereen door het ijs zakt dan zakt een Rigo nog harder door het ijs, zo werkt het altijd. Zo een speler heeft nog niet de persoonlijkheid en wellicht ook niet de kwaliteiten om zich wel te onttrekken aan de malaise. Dat kunnen we echt niet verwachten van hem. Zoals ik zei, Rigo is voor mij niet echt een supertalent maar zelfs dan zou hij gisteren niet hebben opgestaan als spelers links, rechts, voor en achter hem zo ellendig spelen. Het ligt misschien asn mij maar ik heb me toch echt vele malen meer zitten ergeren aan Bergwijn, Pereiro, Viergever, Hendrix enz dan aan een nobody als Rigo.

Inderdaad. Om Dante Rigo nu af te rekenen op deze wedstrijd gaat te ver. Het was een slechte wedstrijd van het hele team. PSV heeft geluk gehad dat ze de 3 punten er nog uitgesleept hebben. Laat het maar weer eens de zoveelste les zijn.
 
Ik heb het wel vaker gezegd: ik ben voor de jeugd als we 1. Die goede jeugd zelf in huis hebben en 2. Als ik keer op keer de miskopen als Lukassen en Ramselaar die voor zoveel geld zijn gehaald moet zien falen op het veld. Ja dan zie ik toch liever een jonge knul als Rigo falen.
Buiten het feit dat ik Rigo nooit zon geweldig taleht vond als vele hem toeschreven, vind ik dat je zo een iemand nu niet moet beoordelen. Wanneer iedereen door het ijs zakt dan zakt een Rigo nog harder door het ijs, zo werkt het altijd. Zo een speler heeft nog niet de persoonlijkheid en wellicht ook niet de kwaliteiten om zich wel te onttrekken aan de malaise. Dat kunnen we echt niet verwachten van hem. Zoals ik zei, Rigo is voor mij niet echt een supertalent maar zelfs dan zou hij gisteren niet hebben opgestaan als spelers links, rechts, voor en achter hem zo ellendig spelen. Het ligt misschien asn mij maar ik heb me toch echt vele malen meer zitten ergeren aan Bergwijn, Pereiro, Viergever, Hendrix enz dan aan een nobody als Rigo.
Je hebt gelijk hoor, maar het ging mij meer om het dertig meter meesjokken wat hij bij de tegengoal - en later nog 2 a 3 keer deed. Dan ben je te licht voor die cruciale positie op het middenveld, zeker als je dat niet bij je basisdebuut kan opbrengen. Zelfs Pereiro heb ik nog nooit zó halfslachtig zien meejoggen, en die staat nog op 10 en is al drie jaar een beslissende factor in het winnen van wedstrijden en prijzen.

Het hele elftal was de tweede helft echt diep triest, en daar mogen jonge debutanten inderdaad niet op afgerekend worden. Dat meesjokken, met grote gevolgen, was echter gewoon pissen in het gezicht van iedere PSV supporter.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Van deze talenten gaan alleen Malen en Rosario en heel misschien Obispo (als hij de kans krijgt) het redden bij PSV.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Van deze talenten gaan alleen Malen en Rosario en heel misschien Obispo (als hij de kans krijgt) het redden bij PSV.
Wat mij betreft meer dan uitstekend wanneer het echt lukt. Dan heb je het met nog Bergwijn, Hendrix en Zoet er bij erg goed gedaan als topclub. Ik denk overigens dat jongens als Piroe en Gagkbo het ook gewoon gaan redden en mijn hoop op Lammers ben ik nog niet kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan