Daniel Schwaab (V)

Ik ben geen enorme fan van Schwaab, maar hoe hij zich het afgelopen jaar heeft ontwikkeld en hoe hij er staat dit seizoen dat is echt een topontwikkeling. Dat verdedigen bij de tweede paal met dat miniscule tikje gisteren om zo de treffer van Ajax te voorkomen was echt van wereldklasse. 99 van de 100 schieten deze in eigen doel, halen de bal niet of leggen m panklaar naar het midden van de 16-meter.

Ik begin hem steeds meer te waarderen. Laat de media maar lachen, PSV lacht het laatst.
Hier sluit ik me met graagte bij aan. Schwaab werd transfervrij binnengehaald en daar was ik op z'n zachtst gezegd niet heel blij mee. In het begin was het ook nog niet best allemaal. Maar zijn ontwikkeling vanaf -laten we zeggen- de tweede seizoenshelft van vorig jaar tot nu, is echt indrukwekkend te noemen. Hij leest het spel goed en hoewel hij nog iets beter moet letten op uit de rug wegsprintende aanvallers staat hij steeds vaker precies op de juiste plek. Ik hoop dat hij nog een tijdje blijft.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb het idee dat hij de rust bewaart, ook naast het veld. Hij heeft geen praatjes, en straalt degelijkheid uit. Je hoort ook veel van de spelers dat Schwaab een leider is in de kleedkamer, iemand die de boel bij elkaar houdt en niet overmoedig maakt.

Wat mij betreft is dit een stukje positieve erfenis van Cocu.
 
Hier sluit ik me met graagte bij aan. Schwaab werd transfervrij binnengehaald en daar was ik op z'n zachtst gezegd niet heel blij mee. In het begin was het ook nog niet best allemaal. Maar zijn ontwikkeling vanaf -laten we zeggen de tweede seizoenshelft van vorig jaar- tot nu is echt indrukwekkend te noemen. Hij leest het spel goed en hoewel hij nog iets beter moet letten op uit de rug wegsprintende aanvallers staat hij steeds vaker precies op de juiste plek. Ik hoop dat hij nog een tijdje blijft.
Eens! Dat geldt ook voor mij, altijd erg kritisch geweest op hem maar eerlijk is eerlijk, hij doet het goed.
 
Schwaab is geen positieve erfenis van Cocu, maar van Brands lijkt mij...
Een gelukje, is een betere kwalificatie. Niet geïnvesteerd, maar gelukkig pakt het nu goed uit. Arias was ook zo'n mazzeltje. De (slecht verdedigende) erfenissen van Brands kostten ons meerdere titels.
 
Een gelukje, is een betere kwalificatie. Niet geïnvesteerd, maar gelukkig pakt het nu goed uit. Arias was ook zo'n mazzeltje. De (slecht verdedigende) erfenissen van Brands kostten ons meerdere titels.
Ach ja, we hadden ook 7.5 mlj kunnen spenderen aan bv een Wöber..
 
Of 5.5 miljoen aan Kristensen

Of 2 miljoen aan Schuurs

Of 3.65 miljoen aan Orejuela

Of 7 miljoen aan Sinkgraven

Gelukkig hebben wij ons geld veilig ingezet op Lucassen inderdaad.. :cry: (Had ik toch liever Schuurs en Tagliafoppio voor gehaald. )
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gelukkig hebben wij ons geld veilig ingezet op Lucassen inderdaad.. :cry: (Had ik toch liever Schuurs en Tagliafoppio voor gehaald. )
Of 6 miljoen aan Ramselaar... Nee we hoeven Ajax niet de maat te nemen als het om de miskopen gaat.
 
Of 6 miljoen aan Ramselaar... Nee we hoeven Ajax niet de maat te nemen als het om de miskopen gaat.
Of weet ik hoe veel miljoen aan Maher. Heeft inderdaad totaal geen zin.

We kunnen wel gewoon heel blij zijn met de €0,- die we hebben uitgegeven aan mijn favoriete speler uit dit PSV-team!
 
Hier sluit ik me met graagte bij aan. Schwaab werd transfervrij binnengehaald en daar was ik op z'n zachtst gezegd niet heel blij mee. In het begin was het ook nog niet best allemaal. Maar zijn ontwikkeling vanaf -laten we zeggen- de tweede seizoenshelft van vorig jaar tot nu, is echt indrukwekkend te noemen. Hij leest het spel goed en hoewel hij nog iets beter moet letten op uit de rug wegsprintende aanvallers staat hij steeds vaker precies op de juiste plek. Ik hoop dat hij nog een tijdje blijft.
Volgens mij is PSV exact zijn nivo, vandaar de perfecte fit. Op een nivo hoger, de Bundesliga, was hij niet indrukwekkend, in de eredivisoe top.
 
Volgens mij is PSV exact zijn nivo, vandaar de perfecte fit. Op een nivo hoger, de Bundesliga, was hij niet indrukwekkend, in de eredivisoe top.
Hopelijk ziet hij het ook als de perfecte match en blijft hij gewoon in Eindhoven en wordt een echte man van de club.

Da's niet reëel, maar een fan mag dagdromen. ;)
 
Of 6 miljoen aan Ramselaar... Nee we hoeven Ajax niet de maat te nemen als het om de miskopen gaat.
Wij doen ook zeker miskopen, met in dit geval 1 kanttekening, Maher, Ramselaar en Luckassen werden allen gehaald voor het middenveld, een linie waar we vaak al ruim in de spelers zaten. De gokjes in de verdediging zijn grotendeels goed uitgevallen. Ajax ging d'r zondag vanaf door een zeer zwak centraal duo, maar de aankoop van 7.5mlj had waarschijnlijk ook geen soelaas geboden.
 
Wij doen ook zeker miskopen, met in dit geval 1 kanttekening, Maher, Ramselaar en Luckassen werden allen gehaald voor het middenveld, een linie waar we vaak al ruim in de spelers zaten. De gokjes in de verdediging zijn grotendeels goed op twee na verkeerd uitgevallen. Ajax ging d'r zondag vanaf door een zeer zwak centraal duo, maar de aankoop van 7.5mlj had waarschijnlijk ook geen soelaas geboden.
Fixed it.
 
Hopelijk ziet hij het ook als de perfecte match en blijft hij gewoon in Eindhoven en wordt een echte man van de club.

Da's niet reëel, maar een fan mag dagdromen. ;)
In dit geval denk ik dat het wel reeel is. Ik denk niet dat er veel betere clubs komen voor hem, en volgens mij heeft hij het uitstekend naar z'n zin hier. Ik denk dat hij gewoon bij PSV gaat afsluiten.
 
Even snel wat gokjes -> Arias, Schwaab, Bruma, Viergever. Zit ik toch al rap boven de 2 ;)
Viergever en Bruma ben ik niet met je eens. Viergever en Bruma zijn / waren niet 'mislukt', maar hun aantrekken kun je geen gokje noemen. Ze hebben op best aardig niveau gespeeld voor ze bij PSV kwamen.
 
Eensch. Ik dacht dat we een soort nieuwe Marcelo hadden binnengehaald, maar hij is aardig mijn ongelijk aan het bewijzen.

Of misschien juist wel jouw gelijk. Marcelo is momenteel de onbetwiste centrumverdediger in de basis van Olympique Lyon ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan