Daniel Schwaab (V)

Schwaab moet niet zo hypocriet zijn. Het hele geld en de financiën in de voetballerij komt voor een groot deel bij de sheiks en de Russen en Chinezen vandaan. Dan moet ie maar stoppen met topvoetbal. Links lullen en rechts zakken vullen is dit.

Dat is me iets te rigoureus. Je mag natuurlijk best geld verdienen en een mening hebben. PSV wordt voor zover ik weet niet gefinancierd door rijke oliesjeiks etc.
 
Dat is me iets te rigoureus. Je mag natuurlijk best geld verdienen en een mening hebben. PSV wordt voor zover ik weet niet gefinancierd door rijke oliesjeiks etc.
Het gaat ook niet om PSV. Had hij geweigerd om voor City of PSG te spelen denk je??
Hij mag een mening hebben uiteraard maar ik mag die mening dan weer hypocriet vinden :maniac:
 
Het gaat ook niet om PSV. Had hij geweigerd om voor City of PSG te spelen denk je??
Hij mag een mening hebben uiteraard maar ik mag die mening dan weer hypocriet vinden :maniac:

Dat mag je zeker. Ik denk alleen dat een volledig "pure" wereld niet reëel is. Ik werk voor een farmabedrijf en er is redelijk wat kritiek op "big pharma". Ook ik heb zo en toe zo m'n bedenkingen. Tegelijkertijd weet ik dat het een bedrijf is waar het merendeel van de medewerkers (we hebben er 110.000) gedreven wordt om patiënten te helpen. Ben ik 100% puur? Nee. Maar denk ik dat ik zinvol werk doe en bijdraag aan het verbeteren van de kwaliteit van het leven van patiënten? Absoluut.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat ook niet om PSV. Had hij geweigerd om voor City of PSG te spelen denk je??
Hij mag een mening hebben uiteraard maar ik mag die mening dan weer hypocriet vinden :maniac:

Dus hij is hypocriet om wat jij van hem verwacht in een hypothetische situatie? Apart.
 
Ik vind het wel mooi dat een voetballer een mening heeft over een ethische kwestie.
Overigens denk ik dat niemand helemaal "hypocriet-vrij" is. Bouterbaas haalt dat ook aan. Ik werk net zo goed mee aan de verkoop van artikelen waarvan ik ze persoonlijk niet goedkeur. Zo goed als iedereen die werkt heeft te maken met dit soort zaken, en die mag je ook uiten, uiteraard op een correcte manier. Dat doet Schwabi. Geeft aan dat hij het liever anders had gezien, zonder uitgesproken negatief te zijn over PSV.
 
Schwaab moet niet zo hypocriet zijn. Het hele geld en de financiën in de voetballerij komt voor een groot deel bij de sheiks en de Russen en Chinezen vandaan. Dan moet ie maar stoppen met topvoetbal. Links lullen en rechts zakken vullen is dit.

En jij bent fan van een sport waarvan “Het hele geld en de financiën in de voetballerij komt voor een groot deel bij de sheiks en de Russen en Chinezen vandaan. Dan moet -je- maar stoppen met -het kijken naar- topvoetbal. Links lullen en rechts zakken vullen is dit.“

Als we zo gaan redeneren is er nog maar weinig waar we iets van mogen vinden of zeggen. Dan kan je de meeste kleding niet meer dragen en gadgets niet meer gebruiken want slechte arbeidsomstandigheden in China. Geen vlees meer eten want slechte omstandigheden dieren. Geen landbouw producten want stikstofoxiden probleem. Ik weet niet in welke sector jij werkt maar ook daar valt vast wel iets van te vinden.
 
Dus hij is hypocriet om wat jij van hem verwacht in een hypothetische situatie? Apart.
Ja apart, das nou iets wat totaal niet overeen komt met mij... :grin: Maar zo apart vind ik het allemaal niet. De hele voetbalwereld verdient zijn geld door allerlei rare en vreemde constructies met maffiosi figuren en sponsoren die jij en ik misschien niet echt koosjer vinden. En laat die wereld nou juist de wereld van een Schwaab zijn. Dat hij vanwege zijn gebreken niet bij die genoemde clubs speelt, wil niet zeggen dat ie hen zou afwijzen als ze aan de deur hadden geklopt. Weet hij altijd waar de shirt sponsoren hun geld vandaan halen? Dat ze misschien beleggen in wapens bijv.? Ik vind de selectieve verontwaardiging over bepaalden landen altijd een beetje hypocriet.
 
En jij bent fan van een sport waarvan “Het hele geld en de financiën in de voetballerij komt voor een groot deel bij de sheiks en de Russen en Chinezen vandaan. Dan moet -je- maar stoppen met -het kijken naar- topvoetbal. Links lullen en rechts zakken vullen is dit.“

Als we zo gaan redeneren is er nog maar weinig waar we iets van mogen vinden of zeggen. Dan kan je de meeste kleding niet meer dragen en gadgets niet meer gebruiken want slechte arbeidsomstandigheden in China. Geen vlees meer eten want slechte omstandigheden dieren. Geen landbouw producten want stikstofoxiden probleem. Ik weet niet in welke sector jij werkt maar ook daar valt vast wel iets van te vinden.
Ik zeg ook niet dat we dit of dat niet moeten doen of niet naar dit of dat land moeten afreizen. En mijn en jouw arbeidsomstandigheden en contracten enz zijn totaal niet te vergelijken met de voetbalwereld. “Iets op te merken valt”, ja dat zal, maar als ik in een sector zou werken waar het kapitalisme in zijn ergste soort de klok slaat en ik tegelijk populair ga lopen doen over de omstandigheden van kinderarbeiders in Bangladesh, dan mogen mensen mij er op wijzen dat ik zelf direct of indirect een bijdrage lever aan die omstandigheden. Voor de rest mag Schwaab zijn mening wel hierover hebben hoor. Ik kan alleen niet veel met dit soort loze kreten.
 
Weet je wat echt een duidelijk statement van Schwaab zou zijn geweest..? Principieel weigeren om mee te gaan op trainingskamp naar Qatar en dan als toelichting/ argumentatie zijn verhaal doen zoals hij dat nu gedaan heeft. Als speler hoef je niet alles te pikken. Kijk maar naar het WK’78 in Argentinie. Ook daar hebben, op een groot toernooi, spelers geweigerd om deel te nemen aan het WK. Hier hebben we het over een trainingskamp van ca. 10 dagen. Dus, als Schwaab zo uitgesproken principieel is op het punt van mensenrechten en dergelijke, dan had hij gewoon in Eindhoven moeten blijven. Zoals eerder door iemand opgemerkt is, is dit typisch een voorbeeld van links lullen en rechts vullen !!!
 
Uiteindelijk zorgen de junkies (voetbalkijkers) dat de drugsbaronnen (sjieks en oligargen) klouwen met geld verdienen. Schwaab die kanttekeningen heeft bij quatar is als een straatdealertje die oppert dat ze die shit niet aan kinderen moeten verkopen. Hij is geen heilige maar ik ben het best met de strekking van zijn kritiek eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan