Daniel Schwaab (V)

Hopelijk niet. Lozano moet de broodnodige centjes op de plank gaan brengen voor PSV. Die wil ik niet gratis de deur uit zien gaan hoor.
Als Lozano 4 jaar blijft levert dat ook geld op.. Merchandise, exposure en mogelijk het behalen van CL voetbal
 
Daar waar Schwaab vorig seizoen onthutsend zwak was in het begin van het seizoen en tegen Osijek echt pijnlijk slecht was, is hij nu juist een stabiele factor. Ik begin hem echt een goeie speler te vinden.
 
Wat vond ik het destijds een zwaktebod dat hij kwam, en nog erger: dat hij in de basis stond. In het begin een drama, maar gisteren de enige die in het eerste kwartier niet door het ijs zakte. Sterker nog, hadden we nog een Viergever daar staan, dan had PSV gewoon met 3-0 achter gestaan na 20 minuten.
 
Daar waar Schwaab vorig seizoen onthutsend zwak was in het begin van het seizoen en tegen Osijek echt pijnlijk slecht was, is hij nu juist een stabiele factor. Ik begin hem echt een goeie speler te vinden.
Hij is erg constant aan het worden. Dat is gewoon heel erg belangrijk voor een jonge ploeg als PSV...

Ben blij dat hij de voorkeur krijgt boven Luckassen.
 
Hij is erg constant aan het worden. Dat is gewoon heel erg belangrijk voor een jonge ploeg als PSV...

Ben blij dat hij de voorkeur krijgt boven Luckassen.
Ja zeg Luckassen. Daar noem je er ook een. Die wil ik het liefste nooit meer in een PSV shirt zien.

Schwaab wordt wel constanter, ja. Toch zou ik hem zo omruilen voor een Moreno.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja zeg Luckassen. Daar noem je er ook een. Die wil ik het liefste nooit meer in een PSV shirt zien.

Schwaab wordt wel constanter, ja. Toch zou ik hem zo omruilen voor een Moreno.

Dat wel. Maar ik zou liever Viergever omruilen voor Moreno. Ik heb Schwaab de laatste wedstrijd toch hele cruciale ingrepen zien verrichten.
 
Ik ben content met Schwaab. Maar met een duo Alex - Salcido en Moreno - Bruma had je wel een CL-waardig centrum. Dat is met Schwaab niet het geval. Fysiek niet sterk genoeg en te klein/langzaam. Dat is jammer, want ik vind het echt een toffe kerel die het goed bij ons doet.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik ben content met Schwaab. Maar met een duo Alex - Salcido en Moreno - Bruma had je wel een CL-waardig centrum. Dat is met Schwaab niet het geval. Fysiek niet sterk genoeg en te klein/langzaam. Dat is jammer, want ik vind het echt een toffe kerel die het goed bij ons doet.

Dat geldt eigenlijk voor zowel Schwaab als Viergever. Op zich aardige krachten, maar ze missen ook net even die extra kwaliteit om ons er in de CL doorheen te slepen. Viergever was volgens mij basiskracht in het sterke Europa League-seizoen van Ajax. Maar die had een type Sanchez naast zich. Zoiets hebben deze jongens beide nodig, eigenlijk.
 
Dat geldt eigenlijk voor zowel Schwaab als Viergever. Op zich aardige krachten, maar ze missen ook net even die extra kwaliteit om ons er in de CL doorheen te slepen. Viergever was volgens mij basiskracht in het sterke Europa League-seizoen van Ajax. Maar die had een type Sanchez naast zich. Zoiets hebben deze jongens beide nodig, eigenlijk.
Volgens mij speelde Viergever toen zelfs linksback en was het centrum De Ligt - Sanchez. Die hebben wel wat meer kwaliteit dan Viergever en Schwaab, ja. Wellicht kunnen Rosario en Hendrix als controleurs de verdediging wat ontlasten.
 
Ik ben content met Schwaab. Maar met een duo Alex - Salcido en Moreno - Bruma had je wel een CL-waardig centrum. Dat is met Schwaab niet het geval. Fysiek niet sterk genoeg en te klein/langzaam. Dat is jammer, want ik vind het echt een toffe kerel die het goed bij ons doet.
Ik ben benieuwd hoe En of Schwaab zich kan handhaven in de CL. Dit seizoen vind ik dat hij met tactisch inzicht en timing zijn gebrek aan snelheid goed compenseert.
 
Ik ben benieuwd hoe En of Schwaab zich kan handhaven in de CL. Dit seizoen vind ik dat hij met tactisch inzicht en timing zijn gebrek aan snelheid goed compenseert.
Het is geen topper, maar met de weinige kwaliteiten die hij heeft doet hij het perfect. Zie hem graag naast een type Alex of Stam.
 
Ik ben benieuwd hoe En of Schwaab zich kan handhaven in de CL. Dit seizoen vind ik dat hij met tactisch inzicht en timing zijn gebrek aan snelheid goed compenseert.
Hij weet in ieder geval wat hij wel en niet kan. Een goed begin: zelfkennis.
 
Deze man ontwikkeld zich echt tot een zeer betrouwbare verdediger; in het begin vond ik het helemaal niks maar moet nu toch toegeven dat het gerustellend is als hij er instaat. En zijn passing wordt ook steeds beter, risicovolle passes het middenveld in die ook nog vaak aankomen.

De stabiele factor in voor de rest een wat onrustige verdediging
 
Een van de meest opvallende transformaties inderdaad. Zeker in opbouwende zin, die maken ze de pis niet lauw!
 
Terug
Bovenaan Onderaan