Damian van Bruggen (V) - verhuurd aan VVV-Venlo

Bakkalinho

International
PSV contracteert Damian van Bruggen (20)
ARTIKEL - datum: 19-04-2016 16:05
cid41005_Contractondertekening-DamiaanVanBruggen980x480.jpg

PSV heeft jeugdinternational Damian van Bruggen vastgelegd, de verdediger komt over van Ajax. De 20-jarige Van Bruggen tekende dinsdagmiddag een contract waarmee hij zich tot de zomer van 2018 aan PSV verbindt, met een optie voor een extra jaar. Van Bruggen start na de zomerstop bij PSV.

Ervaring in de Jupiler League
Damian van Bruggen speelde tot 2011 in de jeugdopleiding van Almere City. Na een oefenstage maakte hij de overstap naar de jeugdopleiding van de Amsterdammers. In de zomer van 2014 volgde zijn officiële debuut in het Betaald Voetbal namens Jong Ajax. De afgelopen twee seizoenen kwam hij 58 keer in actie, waarin hij twee keer scoorde. De in Utrecht geboren Van Bruggen komt al vanaf zijn vijftiende uit voor verschillende Nederlandse jeugdelftallen. In zijn 29 wedstrijden in het Oranje-shirt kwam hij vier keer tot scoren.

‘Plan van PSV spreekt me aan’
Voor de camera van PSV TV gaf Van Bruggen aan ‘ontzettend blij’ te zijn met zijn overstap. Met name het perspectief bij PSV spreekt hem aan. “Ik heb gekozen voor het sportieve. Het plan dat PSV heeft geschetst spreekt me enorm aan. Ik ben aardig onderweg, maar kan op trainingen en in de Jupiler League nog veel leren. Binnen één á anderhalf jaar hoop ik hier in het Philips Stadion te spelen”, aldus de verdediger die omringd door familie en vriendin zijn handtekening onder het contract zette. “Ook zij zijn blij met deze overstap. Dat maakte de keuze voor PSV heel makkelijk.”
b87a70e7-40ba-4650-8dac-7c453d8a1568_Contractondertekening-DamianVanBruggen9801.jpg

Damian van Bruggen krijgt uit handen van Marcel Brands zijn eerste PSV-shirt | © PSV Media
 
Laatst bewerkt:
20 en nog niet in het eerste gedebuteerd ?
Lijkt me meer een actie van PSV om te laten zien dat het ook andersom kan.....
 
20 en nog niet in het eerste gedebuteerd ?
Lijkt me meer een actie van PSV om te laten zien dat het ook andersom kan.....

Precies wat ik dacht. Maar de vraag is of Ajax hier erg rouwig om is. Als je op je 20e nog niet bij het Eerste zit dan ben je voor hun begrippen eigenlijk al te oud. Inmiddels bij PSV ook, aangezien jongens als Willems, Memphis, Hendrix, Bergwijn en Brenet op veel jongere leeftijd dan 20 hun debuut hebben gemaakt.
Maar goed, contract tot 2018. Dat geeft ook wel wat aan.
 
De kans is best groot dat Koch en De Wijs verhuurd gaan worden komend seizoen. Dan hebben we links centraal bij Jong Alberto en Carolina, rechts niemand (er vanuit gaande dat Hermansson ook vertrekt). Dan is dit iemand die het gat op kan vangen tot bijvoorbeeld Obispo en Theunissen (die overigens ook links centraal staan) er klaar voor zijn.
 
20 en nog niet in het eerste gedebuteerd ?
Lijkt me meer een actie van PSV om te laten zien dat het ook andersom kan.....

Bij ajax liep zijn contract af en zou niet verlengd worden want dat had voor maart doorgegeven moeten worden. Is meer een afdankertje. Ajax pikt het grootste talent op bij psv. Ligt toch anders.
 
Bij ajax liep zijn contract af en zou niet verlengd worden want dat had voor maart doorgegeven moeten worden. Is meer een afdankertje. Ajax pikt het grootste talent op bij psv. Ligt toch anders.

Nee, kon wel een contract tekenen bij Ajax. Maar wilde dat niet.
 
PSV contracteert Damian van Bruggen (20)
ARTIKEL - datum: 19-04-2016 16:05
http://www.psv.nl/upload_mm/1/9/3/cid41005_Contractondertekening-DamiaanVanBruggen980x480.jpg
PSV heeft jeugdinternational Damian van Bruggen vastgelegd, de verdediger komt over van Ajax. De 20-jarige Van Bruggen tekende dinsdagmiddag een contract waarmee hij zich tot de zomer van 2018 aan PSV verbindt, met een optie voor een extra jaar. Van Bruggen start na de zomerstop bij PSV.

Ervaring in de Jupiler League
Damian van Bruggen speelde tot 2011 in de jeugdopleiding van Almere City. Na een oefenstage maakte hij de overstap naar de jeugdopleiding van de Amsterdammers. In de zomer van 2014 volgde zijn officiële debuut in het Betaald Voetbal namens Jong Ajax. De afgelopen twee seizoenen kwam hij 58 keer in actie, waarin hij twee keer scoorde. De in Utrecht geboren Van Bruggen komt al vanaf zijn vijftiende uit voor verschillende Nederlandse jeugdelftallen. In zijn 29 wedstrijden in het Oranje-shirt kwam hij vier keer tot scoren.

‘Plan van PSV spreekt me aan’
Voor de camera van PSV TV gaf Van Bruggen aan ‘ontzettend blij’ te zijn met zijn overstap. Met name het perspectief bij PSV spreekt hem aan. “Ik heb gekozen voor het sportieve. Het plan dat PSV heeft geschetst spreekt me enorm aan. Ik ben aardig onderweg, maar kan op trainingen en in de Jupiler League nog veel leren. Binnen één á anderhalf jaar hoop ik hier in het Philips Stadion te spelen”, aldus de verdediger die omringd door familie en vriendin zijn handtekening onder het contract zette. “Ook zij zijn blij met deze overstap. Dat maakte de keuze voor PSV heel makkelijk.”
http://www.psv.nl/upload/b87a70e7-4...ontractondertekening-DamianVanBruggen9801.jpg
Damian van Bruggen krijgt uit handen van Marcel Brands zijn eerste PSV-shirt | © PSV Media

Ah leuk, weer een verdediger die kleiner is dan Brands.
 
Niemand van ajax gaat hem missen, speler die toch veel fouten maakt zeker nu hij al 20 is, Tijdelijke opvulling voor jong psv, catorgorie: Rik Schouw
 
De kans is best groot dat Koch en De Wijs verhuurd gaan worden komend seizoen. Dan hebben we links centraal bij Jong Alberto en Carolina, rechts niemand (er vanuit gaande dat Hermansson ook vertrekt). Dan is dit iemand die het gat op kan vangen tot bijvoorbeeld Obispo en Theunissen (die overigens ook links centraal staan) er klaar voor zijn.
Het zou een gotspe zijn als dit ten koste gaat van De Wijs :wtf:
Van Bruggen heeft minder laten zien dan De Wijs. De Wijs heeft dat kleine beetje dat hij gespeeld heeft in het eerste, uitstekend gepresteerd.
 
Het zou een gotspe zijn als dit ten koste gaat van De Wijs :wtf:
Van Bruggen heeft minder laten zien dan De Wijs. De Wijs heeft dat kleine beetje dat hij gespeeld heeft in het eerste, uitstekend gepresteerd.

Als De Wijs in de basis kan staan bij een andere eredivisieclub en zo ervaring kan opdoen dan gaat dat toch niet ten koste van De Wijs?
 
Waar heeft De Wijs meer baat bij, af en toe minuten maken bij ons, of in de basis staan bij een ander.... persoonlijk denk ik het laatste
De spelers die buitenshuis gaan spelen, komen vrijwel nooit meer terug......
Maar ben het verder wel met je eens dat in de basis staan bij een ander beter is voor de ontwikkeling.
 
De spelers die buitenshuis gaan spelen, komen vrijwel nooit meer terug......
Maar ben het verder wel met je eens dat in de basis staan bij een ander beter is voor de ontwikkeling.

Misschien komt dat ook omdat ze dan door de mand vallen. Bij Zoet heeft t wel gewerkt, vermoed dat het bij Vloet anders zal lopen. Vrees zelfs dat ie zich niet in de kijker heeft gespeeld om verkocht te kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan