Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Whoops, verkeerd gelezen idd.

Maargoed, het maakt me ook niet zoveel uit hoor. Vind vrouwenvoetbal best leuk om naar te kijken, en denk dat het tactisch niet van een minder niveau hoeft te zijn. Fysiek zal het altijd een verschil zijn, maar dat hoeft niet minder leuk te zijn. Bij bijv. mannenvolleyball zijn de rally's veel korter omdat de smashes veel harder zijn. Dat maakt het niet leuker om te kijken.
Probleem is voor nu nog dat de sport nog moet groeien. Tot nu is het niveau verschil te groot. Niet (alleen) tussen de verschillende ploegen maar ook in een team. De zwakste schakel is zoveel slechter dan de sterkste... Dat gaat vanzelf goedkomen, het is nog erg in opbouw.
 
Probleem is voor nu nog dat de sport nog moet groeien. Tot nu is het niveau verschil te groot. Niet (alleen) tussen de verschillende ploegen maar ook in een team. De zwakste schakel is zoveel slechter dan de sterkste... Dat gaat vanzelf goedkomen, het is nog erg in opbouw.
Klopt, dat is ook heel opvallend. Zelfde geldt voor het verschil tussen de teams. Niveaudelta is gewoon (te) groot. Maar dat gaat vanzelf de goeie kant op. Het toeschouweraantal en de aandacht neemt al toe, dus gewoon een kwestie van tijd.
 
Het niveau van de spelers heeft enorm invloed op de tactische mogelijkheden.
Ach ... Je hoeft maar een keeper te hebben die alle ballen tegenhoudt en geen tegengoal toestaat. Dan maakt de rest vrijwel geen reet uit.
Dan verlies je geen enkele wedstrijd. ;)
 
Coach Mark Parsons stapt op bij Oranje. Ik ben benieuwd wie zijn opvolger (of opvolgster) wordt. Hopelijk krijgt die persoon de dames wel weer aan het voetballen…
 
Prima optie ook, denk dat hij het daar best goed voor elkaar kan krijgen. Veel betere uitstraling ook dan die Engelsman
 
FbBairzXoAAgi5b


En terecht.
 
Vanavond er op of er onder voor onze dames.
Alleen een overwinning op IJsland telt.
Anders wordt WK deelname voor de finalist van de laatste keer erg onzeker.
En in dit WK heb ik meer zin dan dat andere straks in Qatar.
 
Vanavond er op of er onder voor onze dames.
Alleen een overwinning op IJsland telt.
Anders wordt WK deelname voor de finalist van de laatste keer erg onzeker.
En in dit WK heb ik meer zin dan dat andere straks in Qatar.
Het lijkt me ook leuk, maar gezien het spel van de laatste jaar geloof ik niet dat ze ver gaan komen (als ze het al gaan halen).
 
Nederland scoort 1-0 in de 93e minuut. :D
Een voorzet die erin gaat. :lmao:
:BALL: Esmee Brugts ... PSV :DANCE:
 
De zus van Gakpo maakt de winnende.

Overigens neemt het damesvoetbal de mindere aspecten van het mannenvoetbal zo langzamerhand over en ook hier doet de scheids er niets aan. Ik denk dat die keepster af en toe de bal 20sec vasthield voor ze verder ging.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan