Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Ik vind ook dat je het vrouwenvoetbal om zijn eigen merites moet beoordelen en niet 1-op-1 moet vergelijken met het mannenvoetbal. Ik vind het leuke sport om naar te kijken en vaak best spannend.

Dit EK heeft Oranje een stuk minder gepresteerd dan voorheen. Er is natuurlijk een nieuwe bondscoach die (begrijpelijk) wil gaan voetballen met de gevestigde orde. Laten die speelsters nu net veel minder gepresteerd hebben dit EK. Martens, Miedema, Beerensteyn, Spitse en zelfs van der Donk speelden onder hun kunnen, waardoor er van het oude Oranje weinig overbleef. De jonkies konden dat natuurlijk niet opvangen. Als je het verschil qua spel met Frankrijk of Engeland vergeleek was dat heel groot. Ik denk dat Oranje vanaf nul opnieuw opgebouwd zou moeten worden, waarbij het verleden geen rol zou moeten spelen. Uithuilen en opnieuw beginnen zou ik zeggen. Hopelijk dat Parsons daar het lef voor heeft.
 
Ik vind ook dat je het vrouwenvoetbal om zijn eigen merites moet beoordelen en niet 1-op-1 moet vergelijken met het mannenvoetbal. Ik vind het leuke sport om naar te kijken en vaak best spannend.

Dit EK heeft Oranje een stuk minder gepresteerd dan voorheen. Er is natuurlijk een nieuwe bondscoach die (begrijpelijk) wil gaan voetballen met de gevestigde orde. Laten die speelsters nu net veel minder gepresteerd hebben dit EK. Martens, Miedema, Beerensteyn, Spitse en zelfs van der Donk speelden onder hun kunnen, waardoor er van het oude Oranje weinig overbleef. De jonkies konden dat natuurlijk niet opvangen. Als je het verschil qua spel met Frankrijk of Engeland vergeleek was dat heel groot. Ik denk dat Oranje vanaf nul opnieuw opgebouwd zou moeten worden, waarbij het verleden geen rol zou moeten spelen. Uithuilen en opnieuw beginnen zou ik zeggen. Hopelijk dat Parsons daar het lef voor heeft.
Parsons vliegt er maandag gewoon uit hoor
Kan hij weer een seizoen BBT maken..
 
Parsons vliegt er maandag gewoon uit hoor
Kan hij weer een seizoen BBT maken..
Parsons... De vriendelijke buurman... aardige vent... ongetwijfeld. Maar ik begrijp de keuze voor hem niet. Nederland staat bekend om de meer dan prima coachingsopleiding en trainers. Meer dan genoeg trainers die echt wel zeer capabel zijn om bondscoach van de dames te zijn. Die de voetbalcultuur en karakters kent... die de opleidingsgeschiedenis voor Nederlandse voetballers kent.. Die gewoon lef heeft en niet naar namen kijkt maar naar de vorm.. het talent en de tactische kennis. En dan komen ze met Parsons? Eerst nota bene nog part time ook. Wat een amateurisme weer. Gewoon een Nederlandse coach met visie en een project om door te selecteren zodat er straks op het wk de vruchten van geplukt kunnen worden. Zo moeilijk is dat toch niet om dat in te zien?
 
Laatst bewerkt:
Parsons... De vriendelijke buurman... aardige vent... ongetwijfeld. Maar ik begrijp de keuze voor hem niet. Nederland staat bekent om de meer dan prima coachingsopleiding en trainers. Meer dan genoeg trainers die echt wel zeer capabel zijn om bondscoach van de dames te zijn. Die de voetbalcultuur en karakters kent... die de opleidingsgeschiedenis voor Nederlandse voetballers kent.. Die gewoon lef heeft en niet naar namen kijkt maar naar de vorm.. het talent en de tactische kennis. En dan komen ze met Parsons? Eerst nota bene nog part time ook. Wat een amateurisme weer. Gewoon een Nederlandse coach met visie en een project om door te selecteren zodat er straks op het wk de vruchten van geplukt kunnen worden. Zo moeilijk is dat toch niet om dat in te zien?
Helemaal eens. Behalve dat Parsons gewoon fulltime in dienst is. Hij had alleen een paar weken overlap met z’n vorige baan en dat kwam inderdaad niet zo lekker uit.
 
Duitsland komt op voorsprong, kans dat de keeper van Frankrijk die bal slechts gehoord heeft is 65%
 
Leuke finale kan het worden. Ik hoop op een herhaling van 1966 toen Engeland hun enige WK titel haalden tegen Duitsland.
De statistieken zijn het gunstigst voor de Duitse vrouwen, maar toch gun ik het Engeland om weer eens een succes te halen.
Dit extra omdat Sarina Wiegman het ook verdient.
 
Nou. Weliswaar vermakelijk zie ik toch vooral fouten die als dit een mannenfinale was niet gemaakt zouden worden. Blinde passing, onnodig balverlies. Genoeg strijd. Dat wel maar er is voor de vrouwen nog genoeg om te verbeteren...
 
Nou. Weliswaar vermakelijk zie ik toch vooral fouten die als dit een mannenfinale was niet gemaakt zouden worden. Blinde passing, onnodig balverlies. Genoeg strijd. Dat wel maar er is voor de vrouwen nog genoeg om te verbeteren...
Alsof er zo'n groot verschil zit tussen v Veenendaal en Gorter :cautious:
 
Owkeej, dat was de 1e keer dat ik een vrouw haar shirtje zag uittreken vanwege het scoren in een voetbalwedstrijd.
 
Owkeej, dat was de 1e keer dat ik een vrouw haar shirtje zag uittreken vanwege het scoren in een voetbalwedstrijd.
Net zo dom als bij de mannen, maar een gele kaart 10 minuten voor tijd in de verlenging van de finale kan ze wel hebben. :D
Ik kan het ook wel hebben dat ze haar shirtje uittrekt. Ik maal er dan ook niet om. Maar waarom die BH dan niet? :confused: ;P
 
Engeland heeft gewonnen en is Europees kampioen. Wederom succes voor Sarina Wiegman.

locTCrs5


FZA_hRzXEAEzeaJ

Dat dacht de maakster van de winnende goal Chloe Kelly ook.
Laat ze maar wiegen man. :lmao:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan