Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Laat Nederland maar verliezen. Zoveel keus en je komt met deze waardeloze trainer aanzetten. Vrouwtjes zijn er zelf ook heel erg in gaan geloven de laatste jaren. Gun het Engeland met Wiegman veel meer.
 
Ik wil helemaal niet seksistisch overkomen, maar het is toch ook geen niveau. Ik denk als dit team in de eerste klas bij de mannen mee gaat doen dat ze eerder bij de onderste regionen mee doen dan bij de bovenste. Ik bedoel het helemaal niet denigrerend maar waar baseren sommige mensen op dat ze het zelfde moeten verdienen? Van mij mogen ze, maar ik kan nog wel wat redenen verzinnen waarom niet,
 
Ik wil helemaal niet seksistisch overkomen, maar het is toch ook geen niveau. Ik denk als dit team in de eerste klas bij de mannen mee gaat doen dat ze eerder bij de onderste regionen mee doen dan bij de bovenste. Ik bedoel het helemaal niet denigrerend maar waar baseren sommige mensen op dat ze het zelfde moeten verdienen? Van mij mogen ze, maar ik kan nog wel wat redenen verzinnen waarom niet,
Geldt dat niet altijd?

In ieder geval een hele domme sliding van Janssen. Ze vond zichzelf zo’n geweldige CV….. Van Domselaar had daar ook wel uit mogen komen overigens.

Die Parsons mag er wel weer uit trouwens. Zit weinig logica in zijn beslissingen.
 
Ik wil helemaal niet seksistisch overkomen, maar het is toch ook geen niveau. Ik denk als dit team in de eerste klas bij de mannen mee gaat doen dat ze eerder bij de onderste regionen mee doen dan bij de bovenste. Ik bedoel het helemaal niet denigrerend maar waar baseren sommige mensen op dat ze het zelfde moeten verdienen? Van mij mogen ze, maar ik kan nog wel wat redenen verzinnen waarom niet,
Gaan we weer.. Alles voor je 'maar' telt niet.
Je vergelijkt het niveau van vrouwen met dat van mannen, terwijl mannen al voor 1900 mochten voetballen. Natuurlijk zijn ze niet even goed, en het is volkomen onzin om dat met elkaar te gaan vergelijken. Dat doen we bij hockey bijv. ook niet, of bij handbal. Of volleybal, of atletiek. Je hoort daar nooit een opmerking dat het ene genre beter is dan het ander. Doe dat dan bij voetbal ook niet.

Dan betreft betaling. Bij de clubs hebben ze een contract, dat gaat op basis van TV-gelden enzo. Net als bij mannen. Dus: zit je bij een betere club met meer TV geld krijg je meer betaalt. Het werkt anders bij landen. Bij je land representeer je de KNVB op mondiaal niveau, en daar teken je geen contract voor. Je krijgt een soort wedstrijdpremie. Die beloning heeft de KNVB gelijk getrokken, om te laten zien dat zij vrouwen die voor hun land uitkomen net zoveel waarderen als mannen. Het prijzengeld van een toernooi wordt procentueel hetzelfde verdeeld, al is het natuurlijk minder omdat de UEFA ook minder omzet draait bij het vrouwen voetbal.
 
Ik wil helemaal niet seksistisch overkomen, maar het is toch ook geen niveau. Ik denk als dit team in de eerste klas bij de mannen mee gaat doen dat ze eerder bij de onderste regionen mee doen dan bij de bovenste. Ik bedoel het helemaal niet denigrerend maar waar baseren sommige mensen op dat ze het zelfde moeten verdienen? Van mij mogen ze, maar ik kan nog wel wat redenen verzinnen waarom niet,
Tja, op basis van wat betaal je, is dat inspanning, opbrengsten of niveau.

- Bij damestennis kan je opbrengen dat die veelal daadwerkelijk minder sets spelen. Damesvoetbal is wel gewoon 90 minuten.
- Met nu nog een lager kijkersaantal en minder breed wegzetten van het toernooi op het TV net zullen de inkomsten per definitie lager zijn.
- Het niveau is anders dan bij de mannen.

Heb geen idee hoe groot het beloningsverschil was, op basis van punt twee zou je nog voor lagere beloning kunnen gaan. Op basis van punt 1 weer niet. Punt 3 is lastiger, sporten zijn m.i. niet echt te vergelijken.

Uiteindelijk komen die dames gewoon voor hun land uit, dragen ze de leeuw trots op de borst en kan ik er persoonlijk niet van wakker liggen dat ze daarvoor net zoveel krijgen als de mannen.
 
Tja, op basis van wat betaal je, is dat inspanning, opbrengsten of niveau.

- Bij damestennis kan je opbrengen dat die veelal daadwerkelijk minder sets spelen. Damesvoetbal is wel gewoon 90 minuten.
- Met nu nog een lager kijkersaantal en minder breed wegzetten van het toernooi op het TV net zullen de inkomsten per definitie lager zijn.
- Het niveau is anders dan bij de mannen.

Heb geen idee hoe groot het beloningsverschil was, op basis van punt twee zou je nog voor lagere beloning kunnen gaan. Op basis van punt 1 weer niet. Punt 3 is lastiger, sporten zijn m.i. niet echt te vergelijken.

Uiteindelijk komen die dames gewoon voor hun land uit, dragen ze de leeuw trots op de borst en kan ik er persoonlijk niet van wakker liggen dat ze daarvoor net zoveel krijgen als de mannen.
Tennis. Eigenlijk een elitaire kutsport en discriminerend. Na iedere 2 games even uitpuffen, en wanneer de wedstrijd/set begint al na 1 game, na iedere punt het gezicht afvegen alsof ze een marathon gelopen hebben, Ballenjongens/meisjes die een paraplu ophouden als slaven voor de koningen en koninginnen, en die smerige handdoek vast moeten houden. Dames die als minder worden gezien omdat ze nooit spelen om 3 gewonnen sets. Nog achterlijker publiek dat na ieder punt klapt ook al is het een simpel puntje.
 
Tennis. Eigenlijk een elitaire kutsport en discriminerend. Na iedere 2 games even uitpuffen, en wanneer de wedstrijd/set begint al na 1 game, na iedere punt het gezicht afvegen alsof ze een marathon gelopen hebben, Ballenjongens/meisjes die een paraplu ophouden, en die smerige handdoek vast moeten houden. Dames die als minder worden gezien omdat ze nooit spelen om 3 gewonnen sets. Nog achterlijker publiek dat na ieder punt klapt ook al is het een simpel puntje.
Lekker geslapen Ralf?
 
Ik wil helemaal niet seksistisch overkomen, maar het is toch ook geen niveau. Ik denk als dit team in de eerste klas bij de mannen mee gaat doen dat ze eerder bij de onderste regionen mee doen dan bij de bovenste. Ik bedoel het helemaal niet denigrerend maar waar baseren sommige mensen op dat ze het zelfde moeten verdienen? Van mij mogen ze, maar ik kan nog wel wat redenen verzinnen waarom niet,
Soms moet je juist om iets te bevorderen investeren. Niet alles is slechts levensvatbaar als het maar geld in het laadje brengt. Denk aan je onderwijs, kunst, muziek, maar dus ook sport. Zonder investeringen en subsidies kun je keihard zeggen: sorry, als het niet genoeg oplevert, is het niet levensvatbaar. Maar soms moet je juist even investeren, zoals dat nu duidelijk met het vrouwenvoetbal gebeurt. Goede zaak, vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan