Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Niveau KD Nederland. Met alle respect, maar dat die vrouwen maar blijven roepen dat ze net als de mannen beloond moeten worden is een lachertje als je naar het niveau kijkt. Een gemiddelde eredivisie subtopper zou geen enkele moeite hebben met dit Nederlands elftal

Wat dacht je van amateurs? ;)
We moeten het vrouwenvoetbal niet vergelijken met Eredivisie mannenvoetbal.
 
Niveau KD Nederland. Met alle respect, maar dat die vrouwen maar blijven roepen dat ze net als de mannen beloond moeten worden is een lachertje als je naar het niveau kijkt. Een gemiddelde eredivisie subtopper zou geen enkele moeite hebben met dit Nederlands elftal
Ook in boksen, en andere vechtsporten heb je verschillende gewichtsklasses. Iedereen juichte voor Tuur destijds op de OS. terwijl half Nederland zwaarder dan 90 kilo hem KO zou hebben geslagen.Vergelijken heeft geen zin. Prima stel meiden met een leuke felle vd Donck en een geweldig toernooi van Bloodworth.
 
Niveau KD Nederland. Met alle respect, maar dat die vrouwen maar blijven roepen dat ze net als de mannen beloond moeten worden is een lachertje als je naar het niveau kijkt. Een gemiddelde eredivisie subtopper zou geen enkele moeite hebben met dit Nederlands elftal

Dan overschat je ze nog flink. De A1 van PSV stuurt dat team van de VS met dubbele cijfers naar huis. Laat staan het Nederlands elftal. Belonen moet naar mijn idee op commerciële waarde en niet op basis van gedram.

Nederland had geen schijn van kans tegen de VS, maar dat was ook wel te verwachten. VS veruit de beste ploeg van het toernooi. Nederland blijkt wel een toernooiploeg te zijn. Amper goed gespeeld, maar wel ver komen... Een van de betere keepers van het toernooi ook wel en de loting en ploegen onderweg, dat zat allemaal ook niet echt tegen.
 
Sari van Veenendaal krijgt de gouden handschoen. Beste keeper van het toernooi. :clap2:
 
Ook in boksen, en andere vechtsporten heb je verschillende gewichtsklasses. Iedereen juichte voor Tuur destijds op de OS. terwijl half Nederland zwaarder dan 90 kilo hem KO zou hebben geslagen.Vergelijken heeft geen zin. Prima stel meiden met een leuke felle vd Donck en een geweldig toernooi van Bloodworth.

Dit dus, al mis ik Van Veenendaal, Van der Gragt en Groenen nog alle 3 ook goed gespeeld.
Spijtig dat speelsters als Van der Sanden, Miedema en Martens hun eigenlijke niveau niet hebben gehaald want die moeten eigenlijk het verschil maken.
Rest heeft naar kunnen gevoetbald.

De coach Sarina Wiegman heeft mij ook niet kunnen overtuigen greep vaak te laat in (Martens met teen, Sanden uit vorm) of het was steeds hetzelfde kunstje (Brengen Roord of Beerenstijn) en was zelf heel erg onder de indruk überhaupt in de finale te staan.

Toch is een 2de plaats natuurlijk goed te noemen al is 2de natuurlijk de eerste laatste.
 
Ook in boksen, en andere vechtsporten heb je verschillende gewichtsklasses. Iedereen juichte voor Tuur destijds op de OS. terwijl half Nederland zwaarder dan 90 kilo hem KO zou hebben geslagen.Vergelijken heeft geen zin. Prima stel meiden met een leuke felle vd Donck en een geweldig toernooi van Bloodworth.

Toch krijgen de diverse gewichtsklassen redelijk hetzelfde betaald. Logisch, want ze trekken ook voldoende kijkers. Als de dames week in week uit hetzelfde aantal kijkers trekken (ja, deze zin is een prima voorzet voor grappen) krijgen ze ook dezelfde beloning.
 
Toch krijgen de diverse gewichtsklassen redelijk hetzelfde betaald. Logisch, want ze trekken ook voldoende kijkers. Als de dames week in week uit hetzelfde aantal kijkers trekken (ja, deze zin is een prima voorzet voor grappen) krijgen ze ook dezelfde beloning.
Ging mij om de laatste zin van Woodmidget dat het niveau KKD is. Dat ze minder betaald krijgen is logisch.
 
Dit dus, al mis ik Van Veenendaal, Van der Gragt en Groenen nog alle 3 ook goed gespeeld.
Spijtig dat speelsters als Van der Sanden, Miedema en Martens hun eigenlijke niveau niet hebben gehaald want die moeten eigenlijk het verschil maken.
Rest heeft naar kunnen gevoetbald.

De coach Sarina Wiegman heeft mij ook niet kunnen overtuigen greep vaak te laat in (Martens met teen, Sanden uit vorm) of het was steeds hetzelfde kunstje (Brengen Roord of Beerenstijn) en was zelf heel erg onder de indruk überhaupt in de finale te staan.

Toch is een 2de plaats natuurlijk goed te noemen al is 2de natuurlijk de eerste laatste.
Wiegman heeft ook niet meer keuze. De rest is gewoon veel minder.

In de eerste helft ging het redelijk gelijk op. Al was USA beter in de eindfase en hadden ze aan het slot ergens 3 gevaarlijke minuten. Van der Gragt beslist de wedstrijd helaas door een gevaarlijke actie in de 16, die makkelijk bestraft werd, en een slechte verdedigingsactie. Verbazend dat (ook gezien de conditie) zij mocht blijven staan en Dekker eruit moest. Daarna probeerde Nederland het wel, maar kwam het er niet doorheen. USA een maatje te groot en de terechte kampioen. Een finaleplek is gewoon knap en laten we ophouden te vergelijken met de mannen. Dat gebeurt bij andere sporten toch ook niet?
 
Vergelijkingen roep je wel over jezelf af natuurlijk als ze zelf beginnen met vergelijkingen te maken over beloningen en meen dat er ook commentaar was dat er vandaag in de Copa America en Africa Cup wordt gespeeld.
 
Donald: Rapinoe moet eerst maar eens gaan winnen en dan pas praten.
Rapinoe: wereldkampioen geworden, gescoord in de finale en de beste speelster van het toernooi. Nu jij weer Donald.
Een meisje met ballen. En al die mannen die haar feministische “gebral” niet kunnen uitstaan, gewoon terug naar je hokje en pep jezelf en je mannelijkheid op, dat Donald ook steeds.
 
Vergelijkingen roep je wel over jezelf af natuurlijk als ze zelf beginnen met vergelijkingen te maken over beloningen en meen dat er ook commentaar was dat er vandaag in de Copa America en Africa Cup wordt gespeeld.
Toch wel terecht, of niet? Een finale per dag zou beter zijn, lijkt me.

Gelijke beloningen is altijd lastig. De mannen hebben meer aandacht en spelen meer wedstrijden, dus wellicht is dat wat overdreven?
 
Toch wel terecht, of niet? Een finale per dag zou beter zijn, lijkt me.

Gelijke beloningen is altijd lastig. De mannen hebben meer aandacht en spelen meer wedstrijden, dus wellicht is dat wat overdreven?

Het past allemaal al amper in de kalenders die toernooien. Denk dat de gemiddelde Oranje-volger niet gaat kijken naar Brazilië - Peru of naar Madagascar - Congo.

Ik vind het overdreven. Als sponsors het willen betalen, dan is het prima allemaal. Die mogen zelf weten wat ze met hun geld doen, maar zolang dat niet het geval is vind ik een extreme "subsidie" overdreven.
 
Donald: Rapinoe moet eerst maar eens gaan winnen en dan pas praten.
Rapinoe: wereldkampioen geworden, gescoord in de finale en de beste speelster van het toernooi. Nu jij weer Donald.
Een meisje met ballen. En al die mannen die haar feministische “gebral” niet kunnen uitstaan, gewoon terug naar je hokje en pep jezelf en je mannelijkheid op, dat Donald ook steeds.

Ze mag zeggen wat ze wil, maar dat wil toch niet zeggen dat anderen (lees mannen) daar niet op mogen reageren? Free speech for me, but not for thee?

Ze speelt voor Amerika en dan gebruikt ze het volkslied om tegen Trump te protesteren. Alsof het volkslied alleen voor Trump is? Daarmee schop je tegen de schenen van veel Amerikanen die Team USA steunen (en uit mijn directe omgeving, veel mensen (m/v) verloren interesse in supporteren van dit team specifiek vanwege haar houding). Dan het gelul (of moet ik gekut zeggen) dat voetbalsters net zo veel zouden moeten verdienen als voetballers. Gelijke rechten maar zonder gelijke plichten. Typisch SJW bullshit. Nogmaals, ze mag doen en laten wat ze wilt, en ik mag haar een enorme muts vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan