Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Nou ja, ze willen het natuurlijk ook een beetje internationaal houden. Anders zijn sommige sporten opeens gelijk aan nationale kampioenschappen.
Het WK is nu ook een verkapt EK geworden met USA als speciale genodigde.
 
Het WK is nu ook een verkapt EK geworden met USA als speciale genodigde.
Dat houd je toch. Uiteindelijk is er ook niet snel een Aziatische winnaar van de marathon te verwachten. Maar het is iets anders dan een WK met vrijwel alleen Europese teams te beginnen.
 
Nou ja, ze willen het natuurlijk ook een beetje internationaal houden. Anders zijn sommige sporten opeens gelijk aan nationale kampioenschappen.
Tja, de besten moeten aanwezig zijn. Ik heb wel eens zwemmers op de OS gezien (weliswaar lang geleden, Athene 2004 of zo), die langzamer zwommen dan ik. Belachelijk toch?
 
Tja, de besten moeten aanwezig zijn. Ik heb wel eens zwemmers op de OS gezien (weliswaar lang geleden, Athene 2004 of zo), die langzamer zwommen dan ik. Belachelijk toch?
Dat is niet helemaal volgens de Olympische gedachte ;)
 
Dat is niet helemaal volgens de Olympische gedachte ;)

Huh... today I learned.

De Coubertin was voor de bevordering van een harmonieuze lichamelijke en geestelijke opvoeding van de jeugd en de versterking van de vriendschapsbanden tussen de volkeren, overtuigd als hij was dat de sportieve krachtmeting edelmoedigheid en ridderlijkheid bij de atleet zou aankweken, alsmede respect voor de prestatie van de tegenstander. Oorspronkelijk was het De Coubertins bedoeling dat uitsluitend niet-professionele sporters mee zouden mogen doen aan de Olympische Spelen: er was alleen plaats voor amateurs.

Maar dat is natuurlijk vandaag de dag niet meer het uitgangspunt.
 
Eigenlijk vreemd dat er op de OS maar 3 Europese landen mee mogen doen, terwijl er hier op het WK 7 van de 8 uit Europa komen. Of doen er maar 8 landen aan de OS mee of zo?
Gelukkig dat blijkbaar niet alles om geld draait zoals bij de CL.
 
Hopelijk wint Holland, met de nodige mazzel, het toernooi.

Ik hoop dat
De aanvoerder van de VS is een vrouw met ballen! Geweldig hoe zij keer op keer haar gevoelens over die magkees Trump laat blijken in het openbaar. Hopelijk wint VS het toernooi en heeft zij Trump zijn mond gesnoerd. Wat mij betreft nu al de sportvrouw van het Jaar!

Ondanks dat ik wel echt Nederland supporter, met vlaggen in de tuin bijvoorbeeld, zou ik het inderdaad niet erg vinden als de USA wint.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ongekend hoog niveau voor het vrouwen voetbal was dat: technisch, tactisch, fysiek en het tempo! Onvergelijkbaar met welke andere wedstrijd dan ook. Deze twee ploegen hadden eigenlijk in de finale elkaar moeten treffen. Voor het eerst dat ik zon tempo zag bij het vrouwen voetbal. En idd lekker voor Donald dat juist dat meisje 2x scoort:cool:
 
Ongekend hoog niveau voor het vrouwen voetbal was dat: technisch, tactisch, fysiek en het tempo! Onvergelijkbaar met welke andere wedstrijd dan ook. Deze twee ploegen hadden eigenlijk in de finale elkaar moeten treffen. Voor het eerst dat ik zon tempo zag bij het vrouwen voetbal. En idd lekker voor Donald dat juist dat meisje 2x scoort:cool:

hij zal er vast slapeloze nachten aan over houden :lmao: Dacht trouwens dat het damesvoetbal jou niet zo boeide ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
hij zal er vast slapeloze nachten aan over houden :lmao: Dacht trouwens dat het damesvoetbal jou niet zo boeide ;)
Klopt dat is ook zo. Gisteren was het een soort van verplicht kijken... :sneaky: Maar achteraf dacht ik, wat een goed niveau toch. Zij hebben me wat dat betreft verrast.
 
Ongekend hoog niveau voor het vrouwen voetbal was dat: technisch, tactisch, fysiek en het tempo! Onvergelijkbaar met welke andere wedstrijd dan ook. Deze twee ploegen hadden eigenlijk in de finale elkaar moeten treffen. Voor het eerst dat ik zon tempo zag bij het vrouwen voetbal. En idd lekker voor Donald dat juist dat meisje 2x scoort:cool:
Bij Frankrijk-Brazilie vond ik het niveau ook erg hoog, maar ook dit was inderdaad een fijne wedstrijd. Ik moet zeggen dat ik voorafgaand aan het toernooi erg sceptisch en zelfs schamper was over vrouwenvoetbal en dat dat vooroordeel in de groepsfase ook werd bevestigd, maar sindsdien heb ik toch een paar echt goede wedstrijden gezien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Klopt dat is ook zo. Gisteren was het een soort van verplicht kijken... :sneaky: Maar achteraf dacht ik, wat een goed niveau toch. Zij hebben me wat dat betreft verrast.

En een flink aantal fikse overtredingen. Schoppen kunnen ze wel. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan