Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Wel erg onverdiend dat de Oranje-dames ten koste van Japan doorgaan. Over de hele wedstrijd en met name de gehele 2e helft was Oranje stukken minder dan Japan en de penalty, dat is een lachertje...in de herhaling is duidelijk te zien dat de bal borst en schouder raakt en niet de arm en van zo'n korte afstand kan de speelster van Japan die bal niet ontwijken. En het toppunt vind ik dat de scheidsrechter niet de moeite neemt om zelf naar de beelden te kijken....serieus, dan heb je een VAR, er is een discutabel moment, het is een beslissend moment ( 3 minuten voor tijd) over winst of verlenging, en dan ga je als scheidsrechter niet zelf kijken? Schande...!!! Als ons dit overkomen was, zouden we moord en brand schreeuwen....!! Maar goed, onze dames zijn door, maar de manier waarop is zeer schrijnend....de manier waarop Oranje tot nu toe speelt, dat is op enkele momenten na, niet om aan te gluren....!!
Ik vond het eerlijk gezegd wel verfrissend, geen ego mannetje die zelf wil bepalen of het wel of niet is. Gewoon op het advies van je assistent durven vertrouwen dat ze het goed gezien heeft. Ik kan me de afgelopen WK finale nog herinneren waar in een zelfde situatie na lang bestuderen er alsnog een penalty werd gegeven dus het betekent niet dat kijken ook automatisch een beter oordeel geeft. Verder eens dat ik het ook geen penalty vond
 
Wel erg onverdiend dat de Oranje-dames ten koste van Japan doorgaan. Over de hele wedstrijd en met name de gehele 2e helft was Oranje stukken minder dan Japan en de penalty, dat is een lachertje...in de herhaling is duidelijk te zien dat de bal borst en schouder raakt en niet de arm en van zo'n korte afstand kan de speelster van Japan die bal niet ontwijken. En het toppunt vind ik dat de scheidsrechter niet de moeite neemt om zelf naar de beelden te kijken....serieus, dan heb je een VAR, er is een discutabel moment, het is een beslissend moment ( 3 minuten voor tijd) over winst of verlenging, en dan ga je als scheidsrechter niet zelf kijken? Schande...!!! Als ons dit overkomen was, zouden we moord en brand schreeuwen....!! Maar goed, onze dames zijn door, maar de manier waarop is zeer schrijnend....de manier waarop Oranje tot nu toe speelt, dat is op enkele momenten na, niet om aan te gluren....!!

Wellicht heeft de VAR niet aan de scheidsrechter gevraagd om te gaan kijken en bevestigd dat het een Penalty was. ;) Dan zou het heel vreemd zijn als de scheidsrechter toch naar de beelden zou gaan kijken.

En was het zo onverdiend? In de 2e helft was Japan beter en in de 1e helft Nederland.
De statistieken:
Nederland - Japan
55% Balbezit 45%
12 Doelpogingen 12
5 Schoten op doel 4
0 Schoten naast doel 7
7 Geblockte schoten 1

Japan heeft veel naast doel geschoten.
 
Laatst bewerkt:
Heb net de beelden terug gezien en die bal gaat gewoon vol op de bovenarm. Niet dat de speelster er veel aan kan doen, maar je kunt een penalty geven.
 
Martens zei dat ze de penalty wilde nemen omdat ze lekker in de wedstrijd zat.
Heb ik een andere wedstrijd gezien? Ik vond haar weer dramatisch, ondanks twee goals uit spelhervattingen.

Toegegeven, ik heb grote delen van de wedstrijd doorgespoeld.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Martens zei dat ze de penalty wilde nemen omdat ze lekker in de wedstrijd zat.
Heb ik een andere wedstrijd gezien? Ik vond haar weer dramatisch, ondanks twee goals uit spelhervattingen.

Toegegeven, ik heb grote delen van de wedstrijd doorgespoeld.
Ach, zij had er een lekker gevoel bij. Volgens mij kwam ze weinig aan de bal. Meestentijds deed ze er wel iets redelijks mee, maar om nou te zeggen dat ze een fantastische pot speelde....
 
De aanvoerder van de VS is een vrouw met ballen! Geweldig hoe zij keer op keer haar gevoelens over die magkees Trump laat blijken in het openbaar. Hopelijk wint VS het toernooi en heeft zij Trump zijn mond gesnoerd. Wat mij betreft nu al de sportvrouw van het Jaar!
 
De aanvoerder van de VS is een vrouw met ballen! Geweldig hoe zij keer op keer haar gevoelens over die magkees Trump laat blijken in het openbaar. Hopelijk wint VS het toernooi en heeft zij Trump zijn mond gesnoerd. Wat mij betreft nu al de sportvrouw van het Jaar!
Hopelijk wint Holland, met de nodige mazzel, het toernooi.
 
De aanvoerder van de VS is een vrouw met ballen! Geweldig hoe zij keer op keer haar gevoelens over die magkees Trump laat blijken in het openbaar. Hopelijk wint VS het toernooi en heeft zij Trump zijn mond gesnoerd. Wat mij betreft nu al de sportvrouw van het Jaar!

Really? Zo'n aposematisch manwijf dat puur op onderbuikgevoelens maar wat tegen Trump loopt te brullen samen met haar medefeministen moet van jou gelijk de titel sportvrouw van het jaar krijgen?

4afc23b2475cd09d037c1d278ad602b5.jpg
 
Ondanks dat ontzettend lage niveau :sneaky: ga ik er vanavond weer voor zitten!

giphy.gif
Ik vind deze van onze mod nog steeds véél leuker.
 
Vermoed dat deze keer de wereldbeker toch in Europa blijft nu. Zijn toch topper de top in andere takken van sport..tennis, golf, hockey enz. Viel me al eerder op. We zien wel vanavond..Fr-USA, belooft zeker een thriller te worden. UK outsider..Germany hoor je weinig over zitten er toch nog in? ..dark horse?:cool:
 
Vermoed dat deze keer de wereldbeker toch in Europa blijft nu. Zijn toch topper de top in andere takken van sport..tennis, golf, hockey enz. Viel me al eerder op. We zien wel vanavond..Fr-USA, belooft zeker een thriller te worden. UK outsider..Germany hoor je weinig over zitten er toch nog in? ..dark horse?:cool:
Eigenlijk vreemd dat er op de OS maar 3 Europese landen mee mogen doen, terwijl er hier op het WK 7 van de 8 uit Europa komen. Of doen er maar 8 landen aan de OS mee of zo?
 
Eigenlijk vreemd dat er op de OS maar 3 Europese landen mee mogen doen, terwijl er hier op het WK 7 van de 8 uit Europa komen. Of doen er maar 8 landen aan de OS mee of zo?
Vind ik niet zo vreemd hoor. Tot voor kort was het vrouwenvoetbal in Europa helemaal niet zo goed. Op het vorige WK waren er maar 3 Europese clubs in de kwartfinale.
Daarnaast deden er inderdaad maar 8 landen mee, vanaf volgend jaar worden dat er 12.
 
Vind ik niet zo vreemd hoor. Tot voor kort was het vrouwenvoetbal in Europa helemaal niet zo goed. Op het vorige WK waren er maar 3 Europese clubs in de kwartfinale.
Daarnaast deden er inderdaad maar 8 landen mee, vanaf volgend jaar worden dat er 12.
Tja, dat is al 4 jaar geleden. Tijden kunnen veranderen.

Ik snap sowieso niet waarom het uitmaakt uit welk werelddeel je komt. De beste landen (bij teamsport) of spelers/sporters moeten op de OS zijn, ongeacht het land waar ze vandaag komen.
 
Tja, dat is al 4 jaar geleden. Tijden kunnen veranderen.
Ik kan me zo voorstellen dat de plaatsverdeling al een tijdje bekend is en dat ze dat niet meer kunnen aanpassen. Als de Europese landen het nu structureel goed gaan doen, zullen ze ook wel meer tickets krijgen.
 
Ik kan me zo voorstellen dat de plaatsverdeling al een tijdje bekend is en dat ze dat niet meer kunnen aanpassen. Als de Europese landen het nu structureel goed gaan doen, zullen ze ook wel meer tickets krijgen.
Ook waar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan